Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:36

Onze honden doen het altijd netjes waar het toegestaan is.
Als het een keer gebeurt waar het niet mag ruim ik het op.
Maar op plekken waar geen bord staat niet. Ik lijk wel gek.
Ik betaal 60 euro per jaar per hond aan hondenbelasting.
dan ga ik het niet opruimen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:01

blokje schreef:
Ik woon aan de rand van mijn dorp en wandel zo de weilanden in. Daar ruim ik dus echt de poep niet op.
Ben namelijk de enige bij ons in de buurt die zich helemaal de weilanden in waagt en mijn hond poept altijd halve wegen de wandeling dus middel in de weilanden ergens.

Yeah, ook tof voor de boer van wie de weilanden zijn. Kom je even je vee controleren of de omheining herstellen, sta je in de stront. (en dan heb ik het nog niet over paardenweiden, ooit hoeven uitgekrabt waar hondenpoep in zit? :r )
Idem dito met iemand uit dit topic die het niet opruimde in het bos..

Ik vind het ronduit goor en asociaal. Laat je hond dan lekker in je eigen tuin uit en laat het daar liggen, dan is het geheel en al je eigen zaak. Maar alle grond van andere mensen en waar andere mensen mogelijkerwijze ook komen, daar moet je gewoon opruimen. Heb je problemen met belasting, onderneem daar dan aktie op, start een petitie of weet ik het, maar zadel de samenleving niet met de nadelen van je beesten op!

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:52

Oh hou op Urielle, hondenpoep in een paardenhoef is ZO ontzettend ranzig. Vooral als je het niet doorhebt en dus de hoef uitborstelt. Zit het in de borstel van je hoevenkrabber %) :r

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:33

Urielle schreef:
Idem dito met iemand uit dit topic die het niet opruimde in het bos..

Geloof me, daar waar ik met mijn hond loop stoort het echt niet waar ze poept; ze poept het liefste op absoluut ontoegankelijke plekken waar zelfs de herten niet kunnen lopen :+ . Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar de poep op te ruimen :n .
Toen ze nog een kleine pup was, heeft ze een paar keer midden op het pad gepoept, dát heb ik natuurlijk wél netjes opgeruimd :j .

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:55

Urielle schreef:
blokje schreef:
Ik woon aan de rand van mijn dorp en wandel zo de weilanden in. Daar ruim ik dus echt de poep niet op.
Ben namelijk de enige bij ons in de buurt die zich helemaal de weilanden in waagt en mijn hond poept altijd halve wegen de wandeling dus middel in de weilanden ergens.

Yeah, ook tof voor de boer van wie de weilanden zijn. Kom je even je vee controleren of de omheining herstellen, sta je in de stront. (en dan heb ik het nog niet over paardenweiden, ooit hoeven uitgekrabt waar hondenpoep in zit? :r )
Idem dito met iemand uit dit topic die het niet opruimde in het bos..

Ik vind het ronduit goor en asociaal. Laat je hond dan lekker in je eigen tuin uit en laat het daar liggen, dan is het geheel en al je eigen zaak. Maar alle grond van andere mensen en waar andere mensen mogelijkerwijze ook komen, daar moet je gewoon opruimen. Heb je problemen met belasting, onderneem daar dan aktie op, start een petitie of weet ik het, maar zadel de samenleving niet met de nadelen van je beesten op!

Dat vind ik dus ook..

Mijn zeilboot ligt zomers achter mijn huis, langs dat wandelpad (is eigenlijk dus een Jaagpad) en ja.. hier wandelen mensen en worden honden uitgelaten... maar als ik dan in mijn tuin zit en er loopt iemand langs met een hond en vervolgens kakt die hond zo pal voor mijn tuin, VOOR mijn zeilboot, bij de instapplaats.. en die baas kijkt in de lucht alsof hij wolken aan het tellen is en wandelt vervolgens gauw weer door..
Waar is dan het fatsoen gebleven? Ik zeg dan gewoon dat ze het moeten opruimen, ik geef ze een zakkie... Ik weiger om iemand anders zijn hondenkak te staan..

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:59

Chiqa schreef:
Ik begrijp het niet, dat er zoveel stront overal ligt, ik zie hier nooit wat liggen omdat er twee keer per week een wagen rijdt. Dit omdat wij hondenbelasting betalen, en dit krijgen wij dr voor terug.
Hoeven de meesten dit dan niet te betalen dat ze deze optie niet hebben in hun gemeente?

Nou.. ik heb nog nooit zo'n opruimwagen gezien :+ ... Die hebben we hier dus echt niet.. daarnaast zou hij niet eens op het pad kunnen komen waar ik aan woon, wat toch een grote wandelroute is voor hondenliefhebbers..

Er staat hier keurig van die groene bakken met van die hondenpoepzakjes, daar trek ik altijd zo'n hele rits uit, zodat ik een voorraadje heb.. hopla...

Nee, vind het gewoon not done, dat je het laat liggen, pal voor iemand anders zijn huis/boot/garage/speelplaats/tuin/voor het tuinhek... etc..

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:12

idd ieuw ieuw ieuw :)

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:33

Chiqa schreef:
Ik begrijp het niet, dat er zoveel stront overal ligt, ik zie hier nooit wat liggen omdat er twee keer per week een wagen rijdt. Dit omdat wij hondenbelasting betalen, en dit krijgen wij dr voor terug.
Hoeven de meesten dit dan niet te betalen dat ze deze optie niet hebben in hun gemeente?


Gemeentes zijn niet verplicht om het geld dat ze van de hondebelasting binnen krijgen ook weer te besteden aan honden of voorzieningen daarvoor volgens mij. Grote kans dus dat je je scheel betaalt en dat ze er andere dingen mee doen.

Mijn hond schijt trouwens altijd in bosjes en nooit op plekken waar mensen lopen, ik heb in al die jaren nog nooit een drol opgeruimd...
Oh ja, in huis, toen ze ziek was en het niet op kon houden... :')