Ik als grote hondenliefhebber, heb een pup van 5 maanden.. Hij is hardstikke zindelijk, maar vaak bij het spelen of na een stukje rennen, komt die stoelgang lekker op gang en ja.. dan moet meneer a la direct poepen.. maakt dan ook niet uit waar hij gaat zitten, hij moet het op dat moment kwijt.. Helemaal niet erg, maar ik ruim het ALTIJD op.. Aangezien ik zijn poeppatroon ken en ik dus weet dat hij 'in tweeën kakt', neem ik twee poepzakjes mee..
Ik woon aan een lang jaagpad langs de Rijn, dus 's ochtends om 7 uur gaat de hekdeur open van de tuin en mag hij eerst even gauw een plasje doen, zodat hij geen hoge nood heeft terwijl ik sta te zingen onder de douche.. En 's ochtends gebeurt het dan ook wel dat hij een stukje rent en dan plots gaan zitten en zijn behoefte doet.. En ja, dat gebeurt dan op de straat/pad, bij hem gaat er nog niet echt een lampje branden dat dat in het gras kan (ook dat hoor je op te ruimen)... Ik ruim dit dus direct op en gooi het zakje keurig in de vuilnisbak.
Nu is het dus zo dat ik alle drollen van mijn kleine man opruim, maar ik regelmatig op dezelfde plek waar hij heen sjeest ook drollen liggen van andere honden... en die blijven gewoon liggen!! Ik herken een drol van mijn hond uit duizenden (het is een Pyr.berghond x Golden retriever, dus hij kakt geen drollen van tekkelformaat bijvoorbeeld) en kan er dan goed pissig om worden dat andere mensen dit gewoon zo, pontificaal, op het wandel/fietspad laten liggen..
Waardoor ik dus net, met een heel legioen aan poepzakjes, heel het wandel/fietspad af ben gegaan om die drollen op te ruimen!! Wat ik hier zo vervelend aan vind; ik woon aan dit pad en ik weet dat mijn hond daar ook kakt, maar ik wil niet aangekeken worden op anders mans hondendrollen die ze laten liggen, terwijl ik mijn (Beer zijn) drollen op ruim..
Ik heb dus nu een bordje aan mijn hek gehangen..

"SH*T, sta ik in de kak!! Ga je op pad.. neem dan wat draagbaars mee, bijvoorbeeld een poepzak! Bijvoorbaat dank voor het opruimen van uw hondendrol.."