Homeopatische dierenarts ervaringen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Homeopatische dierenarts ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 11:59

Beste Bokkers,

Ons hondje Jack russel Nikkie heeft nu zeker al 3 jaar last van haar pootjes.
Ze likt en knaagt eraan soms zijn er perioden minder en soms weer wat erger.

We hebben alles al geprobeerd:
- schoentjes
- speciale huidshampoo
- spray's
- zalf
- extra veel beweging zodat ze te moe is om te kangen wanneer ze in haar mandje ligt
- farmfood voeding
- alleen gekookt vlees
- proplan sensitive
- dieetvoeding (hypoallergenic) dierenarts merk Sanimed

Niet helpt. Het enige wat we nu nog kunnen doen is een bloedonderzoek om te kijken of ze ergens allergisch voor is.
De da vertelde dat dit veel gaat kosten (tussen de 300 en 400 euro) en dat het vaak niet helpt.

Nu dachten we voor we een bloedonderzoek laten doen gaan we eens langs bij een homeopatische dierenarts (yerseke)
Hebben jullie hier ervaring mee?

Graag hoor ik namelijk jullie meningen, we hebben vanmiddag om 15 uur een afspraak dus ik ben heel benieuwd!

Hieronder een onduidelijke foto van de pootjes...

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:54

Ik heb ook een Jack Russel gehad, die enorme jeuk had over zijn hele lijf.
Bij hem hebben we wel testen laten doen waar hij allergisch voor was (was een hele waslijst), we hebben hem hiervoor behandeld. Maar steeds kwam de jeuk weer terug en hij kreeg steeds meer allergieen.
Op een gegeven moment wist de dierenarts het niet meer en mijn hondje wilde niet meer. Toen ben ik als laatste optie naar een homeopatische dierenarts gegaan. Zij heeft hem medicijnen gegeven, we kregen een voedingsadvies(terwijl we alle soorten voeding al geprobeert hadden) mee en het advies om hem niet meer in te enten. Deze combinatie was goud voor hem, hij heeft daarna nog 6 jaar klachtenvrij geleeft. Uiteindelijk hebben we hem 2 weken geleden om andere redenen moeten laten inslapen op ruim 13 jarige leeftijd.
Ik ben wel naar een afgestudeerde dierenarts geweest, die de homeopathie erbij deed.

Op dit moment heb ik een kat die problemen heeft met zijn luchtwegen, die verdenken ze ook van een allergie, hier blijf ik niet meer zo lang mee aanmodderen als met mijn hond. Als de medicatie die hij nu heeft niet aanslaat, ga ik gelijk weer naar die homeopatische dierenarts.

Succes met je hondje, ik hoop dat het voor jullie ook zo goed werkt!

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Homeopatische dierenarts ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:41

Hoi Tinkertreas,

Wat jammer dat je je hondje kwijt bent, dit is vast een moeilijke tijd. Verder klinkt het wel heel erg goed dat hij/zij het nog 6 jaar zo goed gedaan heeft met de homeopatische middeltjes.

Nou onze afspraak is achter de rug, wij hebben ook weer een voedingsadvies meegekregen en een penecelinekuur.
Omdat een allergie of exceem altijd van binnen uit komt.

We zijn nu over op voer van Carnibest dit heeft ze al eerder gehad en hier deed ze het erg goed op.

Verder hebben we nu kruiden die ik op gekookt water over haar voer kan doen.

Dus we zullen het afwachten!

Borivage

Berichten: 418
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: NB te ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:09

Klinkt als Hotspot.

Hotspot:
"Hotspot

Symptomen van een Hotspot
Uw hond wordt lusteloos en gaat flink aan het krabben.
Vaak willen ze niet eten en hebben ze koorts.
Bij nadere inspectie ziet men een natte plek in de vacht.
Na het wegscheren van wat haar ziet u een vuurrode huid die bovendien bedekt is met een gele etterlaag.
Dit is een vochtig eczeem dat binnen enkele uren na regelmatig krabben of likken van een huidplek kan ontstaan."
Kijk maar eens op hondenpage.com voor meer info.

Is heel lastig te behandelen.

Ik heb zelf een kruising Duitse x Mechelse herder teefje die het ook tussen haar poten heeft. De 2 DA's die wij bezocht hebben zeiden beide dat
Hotspot inderdaad tussen de tenen in kan komen. Het wordt veroorzaakt door o.a. niet goed de tenen / pootjes drogen na een wandeling door het water, extra irritatie in de winter wordt veroorzaakt voor sneeuw(water) en strooigoed op de weg.

- Afleren likken en bijten is moeite wel kun je "afstraffen" op lieve wijze door je hond attent te maken dat het niet mag en dat ze moet stoppen
door een commando te geven zoals stop.
- Groene os: Drainage compositum & Trias Omega kuurtje
- Na het wandelen / wassen pootjes en tenen goed afdrogen met een schone handdoek en insmeren met trekzalf / calendulazalf
- Goede verantwoorde voeding is zo ie zo die niet te zout is

Als het erger wordt moet je namelijk over op prednizon en dat is mega vervelend voor je hond.

Als je echt in to " homeopathie & natuurlijke wijze genezen" bent kun je ook altijd een foto mailen naar me van je hondje
zodat ik via bijv. quantum touch, reiki, pendelen je nog betere natuurlijke behandeling kan pb'n.

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Homeopatische dierenarts ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:47

Hoi Borivage ,

Wat grappig wat jij omschrijft heeft mijn paard op dit moment. Zomaar 2 plekjes gehad een soort bultje wat ik eraf kon krabben. Het haar kwam dan mee met daaraan een gele etterlaag en daaronder een kanlrode huid.
Beide plekje zitten hoog op haar billen.

Over het hondje... We starten nu met deze behandeling van de homeopatischeDA Zij vertelde ook vooral geen voer wat te zout is zoals Bonzo en dergelijke.

Het is dus even afwachten, mocht dit niet lukken kan ik altijd eens cotact met je opnemen!

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:29

hopelijk slaat de behandeling aan. Mijn hondje kreeg toen idd ook carnibest, hij bleek absoluut niet tegen granen enzo te kunnen. En in het "hypoallergene" voer van de dierenarts zitten vooral veel granen, dus dat schoot niet op :+
Veel succes iig met je hondje, al die jeuk en irritatie is ook niets.

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Homeopatische dierenarts ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:56

dank je wel...
Ja nu het carnibest proberen, krijgt jou hondje dangeen brok meer? Want ik heb nu geen brokjes alleen ddeze vleesrollen waar ik na keus nog rijst of een aardappel of wat pasta bij kan doen...