Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:52

Die kluifachtige koekjes mag hij hebben die hebben we zelf ook dus.

http://www.dierenmetdieren.nl/

Hier staat alles, waar het precies is weten we zelf ook nog niet, we hebben ons echt van de week pas opgegeven. Morgen wordt voor ons ook een verrassing. Maar eerst gaat hij bejaarden soppen morgen dat weet ik wel. :D

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:01

Ik heb zo het idee dat het Dier van Dieren om 16:00 op het erica plein zelf ook is. Tenminste er staat me iets van bij dat dat andere jaren wel was of misschien bij De dierenwinkel daar houden ze altijd zo'n honden buffet. Altijd wel komisch om te zien er waren toen ook paarden, katten, fretten, konijnen noem maar op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 10:09

Ik heb echt geen idee, dit is de eerste keer dat we daar komen op dierendag. Ieder jaar is er wel iets waaardoor we niet kunnen gaan. Maar het buffet mogen die van ons niet aan meedoen. Ons oudje trekt dat niet met zijn darmen. Onze witte herder raakt snel aan de dunne van verandering van voer en ons kleine kreng, ja die naam zegt het al denk ik, die mept iedereen van het eten af om vervolgens liever te stikken dan te kauwen of te stoppen met eten. Die is een meester in het erg snel wegproppen van veel voedsel.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:12

Haaha ik snap hem helemaal ja, misschien is het een idee dat ik je even mijn tel pb. Tegen die tijd dat Wesley tijd heeft voor knuffels zou je dan misschien de plaats kunnen doorgeven of zo?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:37

Zelfde vraag vanaf hier :+.
Mini bokt meeting ghehe.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:38

Kom jij ook uit de omgeving Vealosz?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:40

Uit Arnhem. Aangezien vriendlief in Rheden woont, pak ik mooi eerst de scooter dan na Dieren.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:46

TS Heeft helaas nog geen exacte tijd. Dat weet ze morgen pas.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:55

Geweldig dat hij zo goed gaat! <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:01

ALs het goed is is het 4 uur alleen waar dat weet ik dus morgen. meneer in kwestie ligt nu ernstig te zagen plat op de bank. ik begreep van mijn mannetje dat hij vanmorgen weer achter hem aan kon rennen omdat hij weer iemand zag die hij gedag wilde zeggen een flink stuk verder op. En dan kan hij heel hard lopen weer. Daarom gaat bij mij er hier weer standaard een riem mee.

van de week is hij weer eens over de kop geslagen omdat hij in volle sprint door het hoge gras achter onze jonge herder aanging die iets groter is. En dat is nu nog net teveel voro zijn pootje en gebrek aan spieren. maar ja hij lag na de val wel heel blij uit te dagen met zijn kont in de lucht. Dus hij heeft er niet onder geleden. :P Hij voelt zich weer 1 in zijn koppie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:50

Even weer een update. Wesley heeft van de week een dipje gehad na een paar topweken waarbij zijn conditie langzaam is opgebouwd. Minder is dat heel erg langzaam een zachte bult aan het ontstaan is, waarschijnlijk toch tumorweefsel maar het gaat traag gelukkig.

Van de week had hij opeens een gat in zijn pootje zitten op de plaats van zijn zelfweggekauwde hechting. Een dag flink last gehad met prut dat eruit kwam.Maar dat is alweer dicht en hij rent weer als een jonge hond.

Wel hebben we besloten dat als het weer te groot wordt we niet meer voor een amputatie kiezen maar hooguit voor weghalen maar waarschijnlijker dat we dan hem laten gaan. Wanneer dat ook is.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:19

Is die bult dan niet 'gewoon' een abces?

Fijn dat hij er nog steeds is!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:22

Daar lijkt het niet op, is wel gecontroleerd. Het voelt hetzelfde als de tumor toen die klein was. Gelukkig is het nu nog maar een flinke zwelling alsof het gewricht is overvuld. Net als een paard met spat of galbulten zo ongeveer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 16:27

Weer even een update van onze oude man. Hij doet het nog steeds :+ . We merken wel dat hij langzaam aan een echt oude man wordt, meer slaapt, wat onrustiger wordt en heel langzaam aan meer slapende poten heeft. Maar ja dat mag met inmiddels alweer bijna 13.

Maar hij heeft nog steeds pret voor 10, de sneeuw heeft hem weer een goede opkikker gegeven. Hij speelt en dolt flink met de andere 2, heeft 2 weken geleden zelfs een canicross weer gelopen 2,8 kilometer. De keurende dierenarts herkende hem van april. Toen mocht hij eigenlijk niet meedoen vanwege zijn beroerd klinkende longen, maar omdat we dachten dat hij snel zou sterven en we wisten welk risico we namen mochten we meedoen. De dierenarts vond het dit keer er veel beter uitzien en is hij ook helemaal goedgekeurd om mee te doen zelfs.

Zijn pootje wordt heel erg langzaam aan ietsje dikker maar niet echt schokkend snel, wel hebben we nog 2 nieuwe bulten ontdekt op zijn zij, maar meneer vindt zelf dat hij nog wel even meekan. Hij eet als een bootwerker dus dat gaat ook nog goed. We weten nu zeker dat de keus van opereren een heel goede is geweest. En op naar een volgend jaar.

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:47

Fijn dat hij het nog zo goed doet; nog veel plezier samen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:32

Ik had je topic nog niet eerder gezien, maar heb het nu helemaal doorgelezen. Fijn dat hij na de operatie zo is opgeknapt. Ik hoop dat hij het nog een tijdje volhoudt want het is een echte kanjer zo te lezen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:51

Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat met m!!

Ik wens jullie een fijne kerst en een gezond 2011!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 13:36

Een update mag wel weer eens na zoveel tijd. De oude man heeft nog steeds lol, de operatie is nu ruim 9 maanden geleden en Wesley is inmiddels ruim 13,5 jaar. De bult is helaas wel alweer flink teruggegroeid, is nu denk ik 5 bij 7 cm sinds een paar weken, maar ondanks zijn wat stijvere loopje ermee loopt hij nog wel actief mee.

Zijn conditie was rond Pasen flink verslechterd en we maakten ons flinke zorgen. alleen is die weer goed verbetert en gedraagt meneer zich schandalig puppy achtig. De wandelingen kunnen inmiddels bij een normale dag 2 km zijn, bij veel te veel doen is het een half dagje rust nemen.

We kijken per dag hoe het gaat, zijn longen en hart zijn nog steeds goed dus dat is fijn. Wat te doen als de bult weer klapt, geen idee. was het eerst voor ons einde verhaal, nu zijn we daar niet meer zo zeker van.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:38

fijn dat ie het zo goed doet en heel wat extra tijd steelt !

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:03

met teruggegroeide bult bedoel je daarmee dat de tumor terug is?

Fijn dat hij het zo goed doet! +:)+
Hoop van harte dat je hondje nog jaren in gezondheid mee gaat!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:48

Ja dat klopt, daar waren we al voor gewaarschuwd omdat ze niet alles hadden kunnen weghalen en na lang sluimeren is hij 2 maanden geleden weer begonnen met doorgroeien helaas. Hij is nu weer spanning aan het opbouwen ook dus geen idee hoe lang het nog goed gaat.

Jaren nog leven zal met 13,5 voor een grote hond wel lastig worden, maar lang genoeg om klaar te zijn met leven geestelijk zou wel mooi zijn. Daar is hij nu nog niet aan toe.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:57

hij is al hoogbejaard voor een grote hond. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 13:57

Het is weer tijd voor een update van duracell Wesley. Meneer is er nog steeds, inmiddels ruim een jaar na zijn operatie. Zelfs de dierenarts is er verbaasd over. Helaas is de tumor weer bijna net zo groot als toen, alleen nu zijn het allemaal kleinere tumoren als een tros druiven ipv een grote. de huid staat weer bijna net zo strak al toen ook helaas.

En ja weer zitten we met hetzelfde dillema als vorig jaar. Meneer is nog steeds goed fit en actief. Heeft zijn dipjes en is wel duidelijk ouder dan vorig jaar.maar zijn enthausiasme en levenslust zijn niet minder dan vorig jaar. Hij eet als een bootwerker, loopt nog goed mee met wandelingen, ietsje minder snel dan vorig jaar dat wel maar toch. Alleen de bult levert hem net als vorig jaar wat hinder op met lopen omdat zijn poot niet goed meebuigt.

De dierenartsen zijn iedere keer weer verbaasd over zijn gezondheid verder, hij komt steeds glansrijk door de keuringen heen als we weer een volgende portie pillen meenemen. Of het opereerbaar is lijkt er wel op, alleen het sluiten van de wond zal net als vorig jaar op een punt misschien een probleem opleveren.

Eigenlijk dus weer hetzelfde probleem als de tumor opengaat. Wat doen we: de bult weer weg laten halen en kijken of zijn leeftijd uiteindelijk en rol gaat spelen en niet de tumor ( net als vorig jaar eigenlijk). Zoals hij er nu aan toe is heeft een van de dierenartsen pas geleden gezegd zelfs op naar de 14 en 15. poot eraf is geen optie meer dat willen we hem niet aandoen. Of een verder levenslustige hond laten inslapen alleen vanwege een leeftijd op papier? Of kijken hoever ze komen met de operatie en desnoods onder narcose alsnog moeten besluiten hem te laten gaan?

Echt niemand had ooit gedacht vorig jaar dat meneer nog lang niet van plan was om het op te geven. Wat we ook gaan besluiten ( pas op de dag zelf nemen we een besluit, afhankelijk hoe hij zich gedraagt de dagen ervoor) de vorige operatie heeft hem ruim een jaar extra top tijd opgeleverd.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:20

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Jij kent de hond het beste, dus ben ik er zeker van dat je de juiste beslissing zult nemen.

Anoniem

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:20

Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)
Ik hoop dat je de goede beslissing kunt nemen! :)