Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sitaenik schreef:Hallo,
Ik had een nest jonge konijntjes waarvan er 2 al weg zijn (paar weken geleden)
Ik dacht dat alle konijntjes vrouwtjes waren, maar de gene die weg waren was een
mannetje en een vrouwtje...
Het konijn was 10 euro per stuk, dus nou heb ik 20 euro
maar omdat het een mannetje was moet ik voor hun 25 euro
betalen voor castratiekosten, ik zeg dat ik dat niet doe, omdat ik dan meer kwijt ben en verkocht is verkocht, want ze mochten zelf uitzoeken, ik heb gezegt dat ik het nog niet helemaal zeker weet of het 2 vrouwtjes waren, maar ze vonden het goed en ze namen ze
ik vind het wel heel jammer vind voor ze. En heb daarom gezegt dat ze een ander konijn mogen uitzoeken, maar dat
willen ze niet omdat hun zoon eraan gehecht is.. Daar kan ik toch zeker niks aan doen..?
Wat moet ik nou tegen hun zeggen?
Sjolvir schreef:Dacht...
Dan is het eigen schuld dikke bult.
Echter wij horen 1 kant van het verhaal.
Dus bij je eigen geweten ten rade gaan hoe je het precies gezegd hebt.
(Als jij bij dacht ruil aanbiedt is dat netjes lijkt me. Dat ze dat niet willen is ander verhaal.
Overigens bedenk in geval van konijn eens het woord paard.... krijgen we hele andere discussie)
Wel weer reden, waarom ik mensen die konijn willen altijd naar de opvang probeer te krijgen of naar goede show hobby fokker.
Geen verkeerde geslachten en bij show fokker is je dwerg of hangoor ook een echte en wordt je dwerg geen reus![]()
Wat betreft enten en dierenarts.
Hoe oud heb je ze weg gedaan, afh. daarvan of je ze wel of niet direct kan enten.
En veel dierenartsen niet elke dag/week konijnen ent spreekuur.
Overigens koopje castreren van ram voor 25 euro. (dat is echt niet duur)
Verschil tussen man en vrouw is niet zo moeilijk te zien, zeker niet als je beide varianten in
een nest hebt zitten. Als je dat niet kunt zien, moet je geen enkele uitspraak doen over het geslacht,
maar ze laten sexen door iemand die het wel kan.