Konijn verkocht wat moet ik doen?!

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sitaenik

Konijn verkocht wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:04

Hallo,
Ik had een nest jonge konijntjes waarvan er 2 al weg zijn (paar weken geleden)
Ik dacht dat alle konijntjes vrouwtjes waren, maar de gene die weg waren was een
mannetje en een vrouwtje...
Het konijn was 10 euro per stuk, dus nou heb ik 20 euro
maar omdat het een mannetje was moet ik voor hun 25 euro
betalen voor castratiekosten, ik zeg dat ik dat niet doe, omdat ik dan meer kwijt ben en verkocht is verkocht, want ze mochten zelf uitzoeken, ik heb gezegt dat ik het nog niet helemaal zeker weet of het 2 vrouwtjes waren, maar ze vonden het goed en ze namen ze
ik vind het wel heel jammer vind voor ze. En heb daarom gezegt dat ze een ander konijn mogen uitzoeken, maar dat
willen ze niet omdat hun zoon eraan gehecht is.. Daar kan ik toch zeker niks aan doen..?
Wat moet ik nou tegen hun zeggen?

Lynn_Nikita

Re: Konijn verkocht wat moet ik doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:05

dat ze pech hebben
als je hebt gezegd dat je DENKt dat het 2 vrouwtjes waren

ze haden ok meteen diezelfde dag naar de dierenarts kunnen gaan om het te checken

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:07

verkocht is verkocht denk ik? jij DACHT dat het 2 vrouwtjes waren,dat is nooit bevestigd door een DA oa?
jij geeft ze de optie om het konijn om te ruilen..is toch hun keuze dat ze dat niet willen?maar van jou kant heb je het goed gedaan vind ik hoor!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:08

dat is waar, want ze zouden ze gaan ineënten en we hadden op het begin gevraagd of ze foto´s wouden sturen hoe het met ze zou gaan. Dan vraag ik om foto´s komen ze telkens met een smoesje aanlopen? (bijv. heb nieuwe laptop weet daarom nog niet goed hoe je foto´s moet sturen) en even later krijg ik dit te horen

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:09

Dankjewel :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:13

Als jij echt hebt gezegd ik denk of ik weet het niet zekker vind ik dat je niet meer kan doen, dan je nu gedaan hebt. En heb je goed gehandeld :j

Bij een ik weet het zekker was het een ander verhaal geweest. :)

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:14

Je kan sowieso geen 2 vrouwtjes samen houden die vechten vaak. Beste combi is een gecastereerd mannetje en een vrouwtje.
Ze moeten het mannetje wel snel castereren want ze zijn al erg snel vruchtbaar.

♫-♪-♪-♫

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:14

Bij jonge konijntjes is het lastig te zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Volgens mij heb je dat erbij verteld, dus kunnen ze niet ineens 25 euro van jou vragen.
Ik heb al vaak jonge konijntjes gekocht en altijd zelf goed opgelet welk geslacht het was.

Beauti L2 + 10
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:15

ja, dat klopt , maar ze mogen van mij hun konijn ruilen al ben ik zelf nu heel erg aan dat andere konijntje gehecht (die willen we eigenlijk houden (zwart bruin) Hun hebben een full beige en full black konijntje genomen zijn ook echt heel mooi ...
We wilden ze eigenlijk niet wegdoen maar we hebben niet veel plaats en we verkopen wel vaker jonge konijntjes (1 nest paar jaar)

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:17

Ik heb het zelf ook wel een gehad met 2 albino konijnen, bleken mannetje en vrouwtje te zijn.. We hebben ze gewoon zelf gehouden al was dat zo.. Heb er verder ook niks voor terug gevraagd maar het is toch zo verkocht is verkocht. Ze hebben ook cavia´s en dan kun je toch ook het ene mannetje bij een cavia zetten en het andere vrouwtje bij cavia´s zetten..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:19

je hebt voorgesteld dat ze het dier kunnen ruilen (erg schappelijk vind ik)
Je hebt ook gezegde dat je het niet zeker wist of het een vrouwtje was.
Hun gingen akkoord met de koop.....DUS KLAAR!!!!!
€25 is geen vermogen, als ze er zoooo vreselijk aan gehecht zijn kunnen ze het voor een klein bedrag oplossen.

laat je niet op je kop zitten hoor, sommige mensen zeuren nu eenmaal gaag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:20

goh...kunnen die mensen nieteens zelf even 25 euro neertellen voor een castratie?
Je hebt je toch niet expres vergist?
Ik vindt het erg overdreven van die mensen....

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:21

Dacht...
Dan is het eigen schuld dikke bult.
Echter wij horen 1 kant van het verhaal.
Dus bij je eigen geweten ten rade gaan hoe je het precies gezegd hebt.
(Als jij bij dacht ruil aanbiedt is dat netjes lijkt me. Dat ze dat niet willen is ander verhaal.
Overigens bedenk in geval van konijn eens het woord paard.... krijgen we hele andere discussie }> )

Wel weer reden, waarom ik mensen die konijn willen altijd naar de opvang probeer te krijgen of naar goede show hobby fokker.
Geen verkeerde geslachten en bij show fokker is je dwerg of hangoor ook een echte en wordt je dwerg geen reus :+

Wat betreft enten en dierenarts.
Hoe oud heb je ze weg gedaan, afh. daarvan of je ze wel of niet direct kan enten.
En veel dierenartsen niet elke dag/week konijnen ent spreekuur.
Overigens koopje castreren van ram voor 25 euro. (dat is echt niet duur)

Verschil tussen man en vrouw is niet zo moeilijk te zien, zeker niet als je beide varianten in
een nest hebt zitten. Als je dat niet kunt zien, moet je geen enkele uitspraak doen over het geslacht,
maar ze laten sexen door iemand die het wel kan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:23

Als ze al geen 25 euro over hebben voor de konijnen wordt het niks als er in het vervolg eentje ziek wordt..

♫-♪-♪-♫

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:52

sitaenik schreef:
Hallo,
Ik had een nest jonge konijntjes waarvan er 2 al weg zijn (paar weken geleden)
Ik dacht dat alle konijntjes vrouwtjes waren, maar de gene die weg waren was een
mannetje en een vrouwtje...
Het konijn was 10 euro per stuk, dus nou heb ik 20 euro
maar omdat het een mannetje was moet ik voor hun 25 euro
betalen voor castratiekosten, ik zeg dat ik dat niet doe, omdat ik dan meer kwijt ben en verkocht is verkocht, want ze mochten zelf uitzoeken, ik heb gezegt dat ik het nog niet helemaal zeker weet of het 2 vrouwtjes waren, maar ze vonden het goed en ze namen ze
ik vind het wel heel jammer vind voor ze. En heb daarom gezegt dat ze een ander konijn mogen uitzoeken, maar dat
willen ze niet omdat hun zoon eraan gehecht is.. Daar kan ik toch zeker niks aan doen..?
Wat moet ik nou tegen hun zeggen?

Tja als jij hebt gezegd dat het 2 vrouwtjes waren..... Die mensen gaan ervan uit dat jij weet wat je verkoopt, lijkt mij logisch. Je kunt voorstellen de helft van de castratie kosten te betalen. Dat je er geld op verliest, ja dat is jouw probleem......

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 11:10

Sjolvir schreef:
Dacht...
Dan is het eigen schuld dikke bult.
Echter wij horen 1 kant van het verhaal.
Dus bij je eigen geweten ten rade gaan hoe je het precies gezegd hebt.
(Als jij bij dacht ruil aanbiedt is dat netjes lijkt me. Dat ze dat niet willen is ander verhaal.
Overigens bedenk in geval van konijn eens het woord paard.... krijgen we hele andere discussie }> )

Wel weer reden, waarom ik mensen die konijn willen altijd naar de opvang probeer te krijgen of naar goede show hobby fokker.
Geen verkeerde geslachten en bij show fokker is je dwerg of hangoor ook een echte en wordt je dwerg geen reus :+

Wat betreft enten en dierenarts.
Hoe oud heb je ze weg gedaan, afh. daarvan of je ze wel of niet direct kan enten.
En veel dierenartsen niet elke dag/week konijnen ent spreekuur.
Overigens koopje castreren van ram voor 25 euro. (dat is echt niet duur)

Verschil tussen man en vrouw is niet zo moeilijk te zien, zeker niet als je beide varianten in
een nest hebt zitten. Als je dat niet kunt zien, moet je geen enkele uitspraak doen over het geslacht,
maar ze laten sexen door iemand die het wel kan.

Castratie is 50 euro maar ik moet de helft betalen, (dat is 5 euro extra 2 konijnen kosten 20 euro o,o)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:17

hmm, ik denk dat je ook een beetje bij jezelf moet kijken. Tenslotte kun je zelf ook selectie maken aan wat voor mensen je de konijnen wel of niet verkoopt.
Persoonlijk zou ik willen dat de konijnen zo goed mogelijk terecht komen en die mensen eerst allemaal informatie geven zodat ze niet voor verassingen komen te staan.
Ik vraag me dus in dit geval af of je die mensen wel voldoende informatie hebt gegeven en zelf overal op de hoogte van bent. Want anders hadden die mensen geweten dat de combi die ze nu hebben de ideale combi is en dat een konijn geld kost, in dit geval een castratie.
Dus ik denk dat beide partijen hier wel schuld hebben.
Ik zou zelf gaan nadenken of het wel een goed huis is waar ze terecht zijn gekomen en anders met die mensen gaan praten hoe het ook anders kan.

Lezen, schrijven en de realiteit

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:06

Sunny_l0ve: Mensen die hun konijnen laten castreren hebben meestal wel een goed tehuis voor ze!

TS: heb je al uitgezocht of het ECHT een mannetje is en ook jou konijn en dat ze niet de boel belazeren?

Wat ik zelf zou doen... Ik geef veel om mijn dieren en ben altijd blij als ze een goed tehuis hebben... Misschien niet goed van mij, maar ik zou die kosten delen met hun, dan heeft het konijn zeker een goed tehuis waar hij waarschijnlijk nog heel lang al dan niet de rest van zijn leven kan blijven...
Maar goed, zoals ik al zeg, dat ben ik :P
Ik heb zelf een nestje jongen konijnen gehad. Ik heb met de nieuwe eigenaren samen naar het geslacht gekeken en samen over het geslacht eens geworden. Zo, lag het iig niet alleen mee.

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:25

Ik wil ook dat ze zo goed mogelijk terechtkomen.
De mensen waren ook erg vriendelijk en hadden al cavia´s
ze namen2 konijntjes mee en ik heb ze informatie over ze gegeven.
En ik heb gevraagd of ze echt zeker weten of het een mannetje is..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:50

Als jij zeker weet dat je hebt aangegeven het niet zeker te weten is het hun probleem in feite, maar heb je dat niet duidelijk gezegd ja, dan hoor je eigenlijk inderdaad een oplossing te bieden, maar dat doe je en dat willen ze niet. Jij hoort dan een dergelijk juist product te leveren om het zo hard te zeggen.
Ook wil ik je aanraden geen nest konijntjes meer te fokken, voorkom je dit soort problemen en voorkom je straks een keer dat broer en zus een nest krijgen, omdat mensen dachten 2 vrouwtjes te hebben. Er is een groot overschot aan konijnen in Nederland en opvangkonijntjes worden de mannen sowieso gecastreerd :j

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.com
[o]

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 16:44

Dit was eigenlijk ook ons laatste nestje ;p
xxx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie