Ik had even een vraagje. Ik heb al een aantal jaar hamsters gehad, maar ik vroeg me dus eigenlijk wat af.
Een hamster is voor mij eigenlijk net als een aquarium, een kijkdier. Vissen pak je niet op, laat je niet rondzwemmen in bad etc.
Nu vind ik dit ook niet nodig met hamsters, oppakken, door de kamer heen laten lopen, knuffelen, ik vind dat erg tegenstrijdig met hun natuur.
Maar kan dit wel? Ik heb ik totaal 2 dwerghamsters gehad, en ze zijn beide + 2.5 tot 3 jaar geworden.
Altijd beste voer, grote kooien, alles wat ze nodig hadden en extra.
Nu is helaas Tijger overleden ( bijna 3 jaar ) en zit ik te twijfelen over een nieuwe dwerghamster, puur omdat ik dat leuk en gezellig vind in mijn kamer.
Maar doe ik ze niet te kort door ze altijd ( niet altijd, maar grotendeels wel ) in de kooi te laten? ( kooi is echt niet klein .. ) Ik bedoel, een vis laat je toch ook niet een uurtje in bad om de vinnen te strekken?
Natuurlijk komt de hamster er wel uit als ik de kooi verschoon, als we naar de DA gaan, oid.
Maar ik ben niet van plan de hamster op te pakken, rondjes te laten lopen, te knuffelen en dan weer terug te zetten..
Kan mijn manier wel?

Alvast bedankt!