Heb sinds ongeveer een half jaar een ontzettend leuke hond uit het asiel. Het is een 2 jarige ongecastreerde reu.
Het is een geweldig lieve hond, ben er helemaal weg van.
Een ontzettende knuffel en luistert over het algemeen erg goed.
Ik heb ook een paard en bij mij op stal (ik sta er met een vriendin, grond is van haar ) staan dus ook schapen en kippen.
En dit is dus het probleem. Ik kan hem daar niet los laten lopen, want hij gaat achter de schapen en kippen aan

Normaal gesproken luistert hij ontzettend goed, maar zodra hij schapen en kippen in het vizier heeft lijkt het wel of er stront in zijn oren zit.
Heb er dan niks over te zeggen. Het enige wat ie dan wil is er op af. Als ik hem dan aan de lijn heb moet ik al mijn krachten bij een zetten want hij zou me zo mee sleuren.
We hebben op stal een soort van omheind tuintje/grasveldje. Daar laat ik hem dan los lopen, zo kan hij niet bij de kippen en schapen.
Maar mijn god, hij zoekt naar alle uitwegen om daaruit te ontsnappen.
Kunnen jullie me helpen? Ik weet niet wat ik moet doen om hem aan schapen enz te laten wennen? Zodat hij gewoon lekker los kan lopen. Hij heeft gewoon geen rust daar, omdat hij constant gefixeerd is op die andere beesten.
Iemand tips/adviezen?????
Heel erg bedankt!