nieuw poesje, zielig...vraag ontwormen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

nieuw poesje, zielig...vraag ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 18:53

hallo,
ik heb sinds vandaag een poesje van 8weken, helaas zit het beestje onder de vlooien en is erg rustig/zwak...
ik heb haar ingespoten met vlooienspray (verhaal uitgelegd bij de dierenwinkel)
haar net met een zacht borsteltje geborsteld om de dode vlooien eruit te halen.
ze heeft al wat gegeten en spint al, ligt nu trouwens lekker te slapen.
maar mijn vraag is...de vrouw waar ik het poesje weg heb zei dat ze ontvlooit en ontwormd was, maarja omdat ze onder de vlooien zat vraag ik me af als ze wel ontwormd is.
kan het kwaad als ik haar morgen voor de zekerheid (nog) een keer ontworm?
want ja ik heb geen idee als dat nou wel gebeurd is, denk het niet als ik het poesje zo zie..

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Re: nieuw poesje, zielig...vraag ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:56

zou er zowieso even mee naar de da gaan.
aangezien je ook schrijft dat het poesje erg zwak is.
succes ermee!

3bengels
Berichten: 466
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:01

Ik zou eerst met je poesje naar de dierenarts gaan. je geeft aan dat het een zwak poesje is. Ik zou zelf geen risico nemen. En door de dierenarts laten nakijken kan zowiezo geen kwaad. Verder hoop ik niet dat je het verkeerde spul hebt gebruikt om hem te ontvlooien. Wij hebben een kitten van 4 maanden in huis en ik kon bij de dierenwinkel geen spul vinden om het te ontvlooien. De dierenarts gaf ook aan dat alleen het spul wat bij de dierenarts verkrijgbaar is goed is om kittens te ontvlooien. Succes

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:07

3bengels schreef:
Verder hoop ik niet dat je het verkeerde spul hebt gebruikt om hem te ontvlooien.


nee ze zeiden in de dierenwinkel al dat het wel kan bij 8weken oud.
en heb thuis eerst op internet gekeken(want zat geen doosje omheen etc.stond niet veel info op verpakking) en daar stond veel info , onder andere dit:
Veilig voor uw kat. De Exil Flea Free huidspray kan al worden gebruikt bij kittens vanaf 2 dagen oud.

dus dat zit wel goed. ga sowieso langs de DA met haar :(:)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:08

Zou toch voor de zekerheid naar de DA gaan om het beestje na te laten kijken.

Maar weet je of de vorige eigenaar ook meerdere keren heeft ontwormd of maar 1 keer? Aangezien het best regelmatig moet als ze zo klein zijn natuurlijk.

Ontworming Leeftijd
1e keer 4 weken
2e keer 6 weken
3e keer 8 weken
4e keer 4 maanden
5e keer 6 maanden

(lees net dat je al naar de DA gaat met haar, succes!)

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:10

ik zou adviseren ook verschillende ontwormingsmiddelen gebruiken ( ivm ander spectrum ) en geen spullen van dierenwinkel maar van 'n dierenartspraktijk. er zijn merken zoals axil geloof ik en frontline, die helpen niet meer. Advantage of Stronhold kitten gebruiken, zou ik adviseren.

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Re: nieuw poesje, zielig...vraag ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:15

@flappie38: ja dat weet ik dat ze regelmatig ontwormd moeten worden, maar omdat ik de oude eigenaar niet vertrouw doordat ze gezegd heeft wel ontwormd en ontvlooid heeft en gewoon niet kan kloppen...wil ik haar wel ontwormen. maar omdat ik niet zeker weet als het wel gebeurd is. misschien doe ik het straks wel extra..maar inderdaad door de schema die je stuurde zou het op zich wel gewoon kunnen.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:16

ja maar kijk uit want bij de dierenarts krijgen ze voor alle wormen en bij sommige van die dierenwinkel zit er geen lindworm bij.

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:17

Ik zou gaan want toen we ons katje kregen , zat ie ook onder de vlooien maar toen ze hem ging onderzoeken had ie nog meer dingen en waren we net op tijd, Al die dingen weet ik niet meer is al 4 jaar geleden en toen was ik 8...

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:17

kan je niet gewoon ff naar de da

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:19

ik kreeg mijn kittens ook vol met vlooien en wormen (zag je er zo lekker uitkruipen aan de achterkant :r) terwijl die vrouw gezegd had dat ze ze ontwormd had, en we zijn ook meteen naar de da gegaan.

het ontwormingsspul was toen een klein pilletje wat de da gaf, want zelf kreeg ik hem er echt niet in. inmiddels gaat dat een stuk beter, maar nog steeds niet van harte. paard is toch makkelijker...
toen ze wat ouder waren ook wel eens geprobeerd met een pasta, maar daar gaan ze vreselijk van spugen.

tegen de vlooien mochten we toen alleen nog maar frontline gebruiken, volgens mij om de twee dagen. elke dagen deden we met een kammetje de vlooien eruit halen, en dan om de paar dagen frontline erop.
verder hebben we hoogpolig tapijt, dus dat zat ook helemaal vol met vlooien :'). we hebben alle stoffen dingen gewassen + samen met het tapijt ingespoten met veerust en later nog een keer met anti vlooien tapijtspray.
de vlooien bleven echt een hele tijd zitten, en toen ze wat ouder waren hebben we ook verschillende vlooien spulletjes uitgeprobeerd (pipetjes, pilletjes, van alles). en na een half jaar waren we er helemaal van af (even afkloppen!)

inge1968
Berichten: 422
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:20

kan geen kwaad om nogmaals te ontwormen.
als ze namelijk wormen hebben moet je het toch weer herhalen na 2 weken tot ze wormen vrij zijn.
maar ik zeg net zoals mijn voorgangers ga naar de dierenarts deze kijkt de kat goed na en kan het beste ontwormmiddel voorschrijven
sucses

Roccootje

Berichten: 169
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Ergens vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:59

Vraag bij je DA naar Milbemax om te ontwormen dan zit je veilig.
Ook voor het ontvlooien moet je bij de DA zijn en gebruik nooit geen Exil meer.
Jou kleintje zal niet de eerste zijn die daar dood aan gaat.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:02

tuttifrutti schreef:
3bengels schreef:
Verder hoop ik niet dat je het verkeerde spul hebt gebruikt om hem te ontvlooien.


nee ze zeiden in de dierenwinkel al dat het wel kan bij 8weken oud.
en heb thuis eerst op internet gekeken(want zat geen doosje omheen etc.stond niet veel info op verpakking) en daar stond veel info , onder andere dit:
Veilig voor uw kat. De Exil Flea Free huidspray kan al worden gebruikt bij kittens vanaf 2 dagen oud.

dus dat zit wel goed. ga sowieso langs de DA met haar :(:)


Ontvlooi en ontworm middel van de dierenwinkel is pure rommel en werkt absoluut niet daarom verkopen zij het ook inplaats van de dierenarts.
Als je dit kleintje wilt helpen haal dan ontwormingsmiddel en ontvlooiingsmiddel bij de dierenarts.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:32

Zoals Purkje al zegt, haal geen Exil om te ontwormen voor je kitten hoor! Er wordt volop voor gewaarschuwd en er zijn al kittens/pups aan dood gegaan. Ze gaan er gruwelijk van spugen en aan de diarree of erger. Exil spot on en ook andere produkten van Exil bevatten permethrin en dit is zeer giftig voor katten!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... w=previous
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... 23&t=91758

Beter Milbemax bij de DA vandaan. Betwijfel ook of de ontvlooispray werkt en ook daarin zit die troep.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: nieuw poesje, zielig...vraag ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:23

Sluit me helemaal aan bij Cissy ! Exil echt niet gebruiken hoor, er zijn echt al veel slachtoffers gevallen.