Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:29

senna is een kruising van een Amerikaanse Bull x Engelse stafford.

Ben er sinds kort achter dat moeders van mijn hond ook een kronkel schijnt te hebben..
Dit is mij alleen nooit verteld toen wij de hond overnamen, en we nu dus haar gedrag ook wat meer snappen.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:31

En is het dan de combinatie van die 2 rassen, of is het gewoon de combinatie van de ouderdieren die dit gedrag veroorzaakt?

Wat voor gedrag vertoont ze eigenlijk?

Gewoon puur nieuwsgierig hoor..

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:35

Afbeelding

witte is mijne, die andere is dr volle zus

@Nina: Ik denk dat het een combi van van alles is.
Ik ben van mening dat je een dier wat je makkelijker agressief krijgt sowieso beter niet kan kruisen met een ander ras wat ook bekend staat als niet makkelijk.

Verder is de vader van mijn hond wel lief, alleen haar moeder schijnt niet al te lief te zijn.
Ze is van zichzelf al vrij dominant, maar ze weet dat ik de baas bent en luisterd naar mij beter dan bijv mijn vriend.
Naar andere dieren, hond, kat, vogel, paard maakt niks uit is ze vals.
Ze grijpt ze, en is niet van plan het 1,2,3 los te laten.

Ik heb haar helaas niet vanaf pup, dus weet ook niet precies wat er allemaal met haar gebeurd is.
Wel weet ik dat haar volle zus nu dezelfde trekken begint te krijgen en die eerder altijd wel erg lief was naar andere beesten.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:49

Dat is erg vervelend voor zo'n prachtige honden.
Die vallen ook heel snel in verkeerde handen. Is trouwens wel een mooie kruising maar idd beter voorkomen dan genezen.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:53

Jeetje, dat is inderdaad wel erg heftig. Knap dat je de hond aankunt!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:56

Hondje ligt hier nog steeds te slapen, dat halve gesnurk met te kort adem klinkt ook niet echt fijn. Ben "blij" als hij weer opgehaald is.
Hondje word verder goed verzorgd en is ook erg lief hoor, daar niet van. :))

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:56

wat zo stom is ze is wel heel lief met mensen beetje druk soms en lomp maar dan zou je niet zeggen dat ze zo is

ken ze in het echt vandaar

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:07

Zonde he, als je ze niet vanaf pups af aan hebt. Wij hadden voorheen een Mastino, vanaf pup. Heerlijk leuk beest.
Nu wilde we misschien weer een Mastino, maar van marktplaats durf ik er echt geen 1 te halen, vooral niet met dat ras. Stond er ook 1 op van 8 maanden; "gaat weg omdat ik hem niet meer onder controle kan houden & uitvalt naar andere honden"
Zo zonde, hoe krijgt een ras een naam :n

Maargoed. We hadden het over doorgefokte hondjes.

kabwan
Berichten: 781
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:46

Ik vind het vooral zielig in dat filmpje, dat die king charles cavalier een te kleine schedel heeft en dus de hersenen er niet in passen. Daardoor loopt hij rondjes en begint spontaan te krabben en te piepen en valt op de grond neer. Ik snap gewoon niet dat fokkers daarheen willen fokken, die honden hebben dan ook uitpuil ogen, wie weer opdrogen of juist gaan etteren. Gelukkig zijn we in Nederland daar nog niet zo ver mee, maar ga maar na Engeland, dat is verschrikkelijk met de 'engelse' honden.

troi
Berichten: 17015
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:49

En wat ik dan nog erger vind is dat zo'n honder kenner ('liefhebber' zal hij zichzelf noemen maar dat kan ik niet uit mijn strot krijgen) met een stalen gezicht zegt dat dat geen probleem is omdat die honden nu eenmaal het meest perfect het ideaal benaderen dat in de rasomschrijving staat.. Zum kotzen!

kabwan
Berichten: 781
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Doorgefokte hondjes, platte koppies/neusjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:52

Dat heb je netjes verwoord :) die laatste 2 woorden.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:53

Ik heb een kruising sharpei x bulldog, foutje en mams is meteen na het nestje geholpen. Komt ook nooit meer voor.

Hier op bokt zijn er een paar mensen behoorlijk aan het brullen geweest toen ik hem net had, en nu... nu is het een gezonde hond van 3 jaar. Hij kan alles, en hij heeft een minder platte neus dan mijn franse bull :+

Dit "ongelukje" is dus geweldig uitgepakt, maar ik snap niet dat mensen expres zulke foute kruisingen gaan fokken.... dat gaat er bij mij niet in.