Hond afleren in het vuilnis te rommelen?

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Urielle

Hond afleren in het vuilnis te rommelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 19:15

Ik zou graag van ervaren hondenopvoeders/-trainers weten hoe ik het beste mijn Berner afleer om zodra ik mijn kont gekeerd heb de vuilnisemmers overhoop te halen. Het lijkt wel of haar grootste lol is om vuilniszakken rond te sleuren en het vuilnis zo ver mogelijk over het terrein te verspreiden.

Behalve aan de vuilniszakken, bijt ze ook mijn zakken slobber kapot en eet dan droge slobber op. Die zitten nu in voertonnen, maar voorraad aanleggen is dus niet meer mogelijk.

Waarom zit ze in de vuilnis, sleept ze ermee en hoe krijg je het afgeleerd?

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015
Nieuwe liefde Efuri <3

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:56

In het vuilnis vindt ze van alles wat voor haar superheerlijk is, de ultieme beloning. Enige tip van mij: Zorgen dat ze er niet meer bij kan.

Urielle

Re: Hond afleren in het vuilnis te rommelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 13:39

Het mooie is dat er dus niks eetbaars in de vuilnisbakken zit, het zijn nl. de vuilnisbakken in mijn stal en daarin zitten strotouwtjes, lege voerzakken, landbouwplastic en incidenteel kapotte paardenspullen of dingen als vochtige doekjes, zakdoekjes etc. Dus ze heeft er niks te eten van :=

Nieuwe liefde Efuri <3

Animal_ABCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:51

De hond heeft er blijkbaar wel plezier in, en dat is voldoende beloning om het te blijven doen. Het feit dat hij het doet op het moment dat je niet kijkt is het resultaat van straffen/ berispen als je wel in de buurt bent.
Zorg dat hij er niet meer bij kan. Zelfs al lukt het maar af en toe om de vuilnisbak leeg te trekken, je hond zal het blijven proberen. Tegelijkertijd zou ik proberen te zoeken naar dingen om je hond bezig te houden: een lege fles met snoepjes er in, een Kong, etc.

Aangezien je hond blijkbaar al een hele geschiedenis heeft met het leegtrekken van de vuilnisbak, lijkt me het opzetten van een boobytrap niet meer heel nuttig, maar je kunt het proberen. Een boobytrap is iets dat je hond in gang zet als hij aan de vuilnisbak zit, waar hij zich van rot schrikt. Denk bijvoorbeeld aan een berg lege blikjes die valt op het moment dat hij aan de vuilnisbak zit. Eventueel kun je die blikjes zelf "bedienen" met een touwtje van achter de hoek.
Probleem is dat als hij al zo vaak plezier gehad heeft met de vuilnisbak, één keer schrikken hem er niet vanaf gaat helpen. Als het een redelijk nieuw gedrag is heeft het veel meer effect.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 14:00

Bedankt! Ik ga eens iets proberen :D
Tips om haar alternatief bezig te houden tijdens mijn afwezigheid zijn welkom, ze is nl. absoluut niet voedselgericht afgezien van haar voer (barf), het is bijv. ook heel moeilijk om haar met snoepjes te belonen als we oefenen ofzo want ze pakt maar heel incidenteel iets aan (bijv. van die schapenvetsnoepjes lust ze wel, maar heeft ze er twee gehad dan hoeft ze daarna ook dagenlang niet meer. :roll: Best een probleem want ik wil eigenlijk met haar gaan speuren en dat wordt ook aangeleerd door snoepjeslijnen te volgen las ik al := ). Ik heb nog een Kong liggen en wou eens proberen om die vol te smeren met leverpastei maar ik ben een beetje bang dat ik het er zelf uit moet gaan halen straks hahaha. Ze vindt niet heel veel lekker en als ze ergens moeite voor moet doen vindt ze het al snel wel best.

Nieuwe liefde Efuri <3

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:03

Kennissen van ons hadden ook een hond die in de vuilnisbakken ging spitten en die hebben er toen een muizenvalletje in gezet die dichtklapte zodra de deksel open gemaakt werd maar wel zo dat de hond hem niet op zijn neus kreeg maar er alleen maar erg van schrok, hij heeft dus ook nog maar 1 keer geprobeert die vuilnisbak leegt te halen. :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:05

Je moet dat arme beest gewoon meer te eten geven! :D :D :D

Het boobytrap idee is wel een hele goede...je fototoestel klaar houden natuurlijk!!
En het filmpje op bokt zetten!!!

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 14:11

ja, ze komt echt vreselijk veel tekort :Y) Vindt ze zelf ook :))
vanmorgen een kilo paardenvlees weggewerkt in 3 seconden
ik zal de videocamera wel regelen :P

Nieuwe liefde Efuri <3

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:28

Wat de boobytrap betreft, kun je ook doen met een radio.
Verlengsnoer eraan, volume voluit, dan kun jij met de stekker om de hoek gaan staan waar hij je niet ziet, zodra hij aan je vuilnisbak begint, stekker erin.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie