In het asiel heel veel info over haar gehad, ze is afgestaan, dus er was heel wat bekend: Ze was braaf aan de riem, kon alleen niet met andere honden (daarom was ze afgestaan, wegens vechten met andere hond thuis) maar ok, kan ik goed mee leven, dan maar aan de riem. Was zindelijk, kon in of uit de bench, blaft niet naar vreemden of naar alles wat ze op straat zag en ga zo maar door. Keileuk beest dus
Nou wij helemaal een klik, hond mee naar huis, hartstikke rustig, meteen al een eigen plekje, ze voelde zich echt op haar gemak.
's nachts, beetje gepiept, maar toch al snel stil dus wij ook slapen. Toen kwam ik uit mijn bed...
Gepoept, en niet zon beetje, geplast, er zwommen nog net geen nijlpaarden in. Ik dacht nog, goh, misschien van de spanning...
Even weggegeweest, weer binnen gedaan, gaan slapen, weer binnen gedaan en ga zo maar door.
Ik heb haar ook al een keer of 6 betrapt in de tuin, terwijl ze eigenlijk net mee was geweest...
Arm diertje is dus gewoon niet zindelijk...
Nu zat ze bij de vorige eigenaar in de bench, dat wist ik, maar dat was omdat ze het hele huis gesloopt had toen ze pup was. Niet omdat ze niet zindelijk zou zijn...
Nu hou ik er 1. gewoon niet van om een hond snachts in de bench te doen, even uit te laten en dan weer in de bench als je moet werken of boodschappen of weet ik wat en
2. wij wilden graag een zindelijke hond... daarom hebben we expres niet voor een pup gekozen omdat we vinden dat we niet genoeg tijd hebben om heel dat proces te begeleiden. Ik kan niet steeds achter haar aanlopen...
Na veel nadenken de afgelopen dagen hebben we straks (ze had weer binnen gedaan en een geurzakje opengescheurd en ermee gespeeld, dus de hele kamer baadde in plas en natte korreltjes lavendelspul) toch besloten het asiel te bellen en haar morgenmiddag terug te brengen...
Ik heb de hele ochtend gehuild, want ze is hartstikke lief verder, maar wij denken dat ze beter af is bij iemand die de hele dag thuis is en haar nu nog kan leren zindelijk te zijn... Wij gaan ons misschien eraan irriteren op den duur (ze is toch al 1.5 en t duurt waarschijnlijk nu een stuk langer om het er helemaal uit te krijgen) en worden misschien onterecht boos... dat wil ik niet...
We hebben haar nog maar een paar dagen hier (ze heeft dus wel een hele leuke vakantie gehad) maar ik vind het nu al heel erg om haar terug te brengen, ook al weet ik dat de opvang waar ze vandaan komt echt superveel tijd aan de dieren spendeerd (ze hebben heel veel vrijwilligers).
Ik gun iedere hond een lief baasje en ik hoop dat er voor haar iemand komt die haar net zo lief vind als wij en haar bij kan brengen haar plasjes alleen maar buiten te doen...
pfoe wat is dit lastig... moest het even kwijt

edit: spelfout aangepast