vlooien...

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

lor1_1984

vlooien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 21:55

Volgens mij moeten ze ons hier hebben ofzo.
Heb vanmiddag uit nood maar tapijtspray gebruikt in m'n slaapkamer, aangezien alleen de kat ontvlooien niet werkte.
Arme beest heeft zichzelf tot bloedens toe kapot gelikt. ;(
En ik heb zo'n vermoeden dat niet alleen mijn kat er last van heeft, maar ook de hond van m'n huisgenote.
of nja, vermoeden...
De begeleiding checkte hem vanochtend en toen zagen we allemaal vlooienpoepjes.
Maar volgens m'n huisgenote krabt hij alleen maar omdat 'ie zo'n last heeft van los haar.
Vlooien kan hij niet hebben, want hij heeft immers een vlooienband om. :roll:
Gevolg:
We moeten maar een paar extra bussen vlooienspray halen (mag gelukkig van het huishoudgeld), het hele huis sprayen, de kat extra ontvlooien, over 2 weken nog eens sprayen en dan maar hopen dat dat werkt.
Ik heb tussen neus en lippen door gemeld dat je bij de Plus hier verderop ook vlooienpipetjes kunt halen voor 7,29.
Of anders maar Frontline/Beaphar oid bij de dierenwinkel voor minimaal 10,- á 15,-.

echt, ik hoop zó dat ze wat met die tip doet.
Mijn kat heeft hier nl vreselijk onder te lijden... :\
En voor die hond lijkt het me ook geen pretje, maar die is gelukkig niet allergisch.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

ambre

Re: vlooien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:58

Desnoods zelf het hondje ontvlooien en vergeet niet ook gelijk te ontwormen want zo kom je er niet vanaf!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:10

huis en kat ontvlooien heeft echt alleen maar nut als ook de hond ontvlooit wordt. anders gaat het alsnog van de ene op de andere. als die hond vlooienpoep op z'n huid heeft dan heeft hij vlooien. klaar. vlooienband helpt niets. de leiding moet er voor zorgen dat je huisgenoot z'n hond ontvlooid en desnoods halen ze zelf pipetjes en ontvlooien ze hem zelf. en dan ook goed spul gebruiken zoals bijv. beaufor. dus dat ze ook echt gekilled worden als ze de kat of hond bijten. verder alles tussendoor ook goed stofzuigen. vooral bij plinten en dergelijke.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 22:18

Stofzuigen gebeurt dagelijks en 1x per week heel goed.
Mijn kamer spray ik over 2 weken weer in met tapijtspray.

Vanmiddag kreeg ik nog net niet de schuld van die vlooienplaag.
Heb tegen de betreffende begeleidster gezegt dat ik niet voor m'n lol zo extreem sta te ontvlooien, maar dat dat niet werkt als een ander er zo laconiek mee omgaat.
Mijn kat is helaas resistent geworden tegen bepaalde bestanddelen in Frontline, maar is hiervoor wel ong 12 jaar vlovrij geweest.
Echt, als het zo door blijft gaan, vrees ik dat ik 'r beter weer terug kan brengen naar m'n ouderlijk huis. ;(

6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 22:21

ambre schreef:
Desnoods zelf het hondje ontvlooien en vergeet niet ook gelijk te ontwormen want zo kom je er niet vanaf!

Ik ga niet ook nog de kosten van haar hond op me nemen. :n
Klinkt egoïstisch, maar het is een regel hier:
Huisdieren vallen onder je eigen verantwoording, dus ook ontvlooien etc.
Ik vind dat het niet alleen mijn taak is om te ontvlooien, ik ben immers niet de enige met een vlooienmagneet. ;)
Daarbij komt ook nog dat het best duur is om al die spullen aan te schaffen en helaas voor de hond steek ik dat geld liever in mijn eigen beessies.

6+3=9, but so does 5+4.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 02:25

Zolang niet iedereen mee ontvlooit, heeft niks zin... pipetjes halen bij de DA want de rest werkt allang niet meer, of onvoldoende...
naar natuurlijk maar als spray van het huishoudgeld mag, mss de pipetjes ook?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 03:04

Ik weet hoe vervelend het is. Ik heb er zelf een kleine maand geleden last van gehad. Echt ineens een hele plaag.

Je kan idd het beste het tapijt ed met die spray behandelen, maar houd er rekening mee, dat het alleen nut heeft, wanneer je het hele huis doet en niet 1 kamer.

Ik heb eerst mijn hele huis gezogen, daarnma zak weg gegooid, hele huis (waar vloerbedekking of kleed ligt) ingesprayd, 2 dagen later weer alles gezogen en weer de stofzuiger zak weg gegooid.

Zodra je hieraan begint, moet je het wel eens zijn met je huisgenoot, of liever andersom...
Jullie moeten tegelijk, hetzelfde handelen, anders heeft het geen enkele zin.

Even deels off-topic: Zelf geen last van vlooien beten? Ik werd zelf helemaal gek. 2 dagen lang werd ik gebeten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:06

Er zijn ddeze zomer heel veel topics over vlooien bij katten, honden en in de rest van het huis geweest.

Met de zoekfunctie zijn die heel makkelijk naar boven te halen.
Hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten