LadyGrace schreef:kunnen ze dan niet antibiotica daar tegen geven?? of is het haast altijd zinloos?? en natuurlijk wil ik het beestje niet laten lijden winsel.. ik doe mijn best om alles voor het beestje te doen.. zodat ze geen pijn heeft.. en opdit moment zit ze rustig op de handoek en loopt (dat lukt inmiddels al veel beter) alweer een beetje rond
Dat kan maar dan moet je wel zo snel mogelijk naar de dierenarts. En dan nog blijft het afwachten. En zinloos is het nooit natuurlijk. Je wilt het beste voor het beestje en wat de afloop ook zal zijn je bent "verplicht" er wat aan te doen.
Tja, dat zegt niets het rondlopen. Gebeurd met vogels ook vaak die gegrepen zijn door een kat. Denk je dat het beter gaat maar gaan ze toch dood. Gewoon omdat de infectie in het lichaam zit en van binnenuit werkt zonder dat je het kunt zien.
Ik zeg dierenarts en snel! Als je zelf goed door een kat bent gebeten moet je eigenlijk ook naar een huisarts om het goed schoon te laten maken en ook evt. antibiotica tegen mogelijke besmetting. Dus bedenk zelf maar hoeveel spoed je achter een konijn met meerdere bijtwonden moet zetten...