Een paar maanden terug kwam 2 konijntjes tegen. Mannetje en vrouwtje, vrouwtje werd steeds opnieuw gedekt en de jongen gingen steeds dood. Klein hokje, een kippenhokje en echt zielig om aan te zien. Ze kwamen uit de handel -.- Behoorlijk mager ook.
Ik kwam vaker bij deze mensen, dus ik kende de konijnen al langer. Dus ik naar mijn ouders, vragen of ik ze mocht hebben. Na lang zeuren mocht het toch. De konijntjes zaten al langer bij elkaar in, sinds hun geboorte. Die mensen wisten niet of ze broer en zus waren of niet. Er was een kans dat het vrouwtje weer zwanger was, gelukkig was dit niet het geval

Nu zijn we een paar maanden verder. Vrouwtje is veel aangekomen en is echt opgeknapt. Mannetje is ook veel gelukkiger, maar blijft wat magertjes. Ze eten en drinken verder super. Ze hebben twee soorten voer door elkaar heen. Ze zitten nog steeds alleen. Voor ik allemaal aanvallende opmerkingen krijg; ze gaan bij mooi weer lekker de hele dag de ren in. Ik heb ook nog 9 cavia zeugen en 1 cavia beertje, daar gaan ze dan bij in. Het konijnenmannetje bij het cavia mannetje & het konijnenvrouwtje bij de cavia zeugjes. Ze zijn allemaal erg lief voor elkaar, het vrouwtje gaat de cavias altijd verzorgen, erg lief

Het vrouwtje vertoont alleen wel erg raar gedrag. Dit hebben we nog nooit meegemaakt, en we hebben toch al bijna 15 jaar konijnen (ook fokken hebben wij ervaring mee). Als je haar wilt aaien rent ze weg (dat is dan niet raar) , maar als ze wegspringt dan hoor je ook een soort gestamp. Ik dacht dat alleen mannetjes dat deden? (het is 100% zeker een vrouwtje!) En dan gaat ze in een hoekje zitten. Als ik haar probeer te aaien, maakt ze een soort caviaachtig piepgeluidje. Ze heeft me zelfs een keer proberen te bijten, dit doet ze nu niet meer. Maar als je haar eenmaal hebt, is ze een super konijn. Echt een schootkonijntje, aaien vindt ze heerlijk. Dan is er ook niks aan de hand, het is puur in de kooi. Kan dit gedrag te maken hebben met hoe ze behandeld is? Ze is trouwens 1 jaar oud (het mannetje ook).
Nu vond ik het toch wel zielig dat ze alleen zit. Ze hadden toevallig bij de mensen waar ik werk allemaal jonge konijntjes. Maar ik wou liever niet een te jong konijntje. Nu heb ik een leuk konijntje gevonden met een half oortje, ook een vrouwtje. Deze is ook een half jaar en net een slagje kleiner dan het vrouwtjes konijn uit de tekst hierboven. Nou, deze dus meegenomen vanmiddag. Nu wil ik deze dus graag koppelen aan mn andere vrouwtje.
Mijn vraag; Wat is de beste manier?
(Sowieso op neutraal terrein, dus dat wordt buiten in de (grote!) ren)
Op internet kreeg ik allerlei mogelijkheden te zien, maar alles was net iets anders. Nu ben ik op zoek naar ervaringen. De konijnen zijn beide 1.
Edit: Het nieuwe nijntje zit nu lekker hooi te eten in haar kooi