Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:Tegenwoordig zijn er sowiso veel mensen die niet naar cursus gaan omdat 'ze t zelf wel kunnen' zonder echt ervaring met honden.Om er dan twee, die elkaars gedrag na gaan doen, positief maar óók negatief, op te voeden is niet makkelijk en loopt meestal uit
op twee onopgevoede honden met dezelfde problemen. Plus dat ze idd aan elkaar gaan hangen en elkaar lekker gaan opjutten om
negatieve dingen te gaan doen als slopen, en zindelijk worden is ook moeilijker, want 'als hij binnen mag plassen, dan ik ook'.
En de band tussen hond & baas word veel minder, omdat de honden elkaar hebben.
Loiz schreef:Tegenwoordig zijn er sowiso veel mensen die niet naar cursus gaan omdat 'ze t zelf wel kunnen' zonder echt ervaring met honden.
Om er dan twee, die elkaars gedrag na gaan doen, positief maar óók negatief, op te voeden is niet makkelijk en loopt meestal uit
op twee onopgevoede honden met dezelfde problemen. Plus dat ze idd aan elkaar gaan hangen en elkaar lekker gaan opjutten om
negatieve dingen te gaan doen als slopen, en zindelijk worden is ook moeilijker, want 'als hij binnen mag plassen, dan ik ook'.
En de band tussen hond & baas word veel minder, omdat de honden elkaar hebben.
tantjeuh schreef:Klopt inderdaad, maar anderszijds: als je weet waar je mee bezig bent en je voldoende tijd hebt, vind ik het voor een hond zoiezo een gezondere leefomgeving om niet als enige in zijn soort te zijn. Honden zijn groepsdieren, en je merkt vaak ook aan hen dat ze gelukkiger zijn in groep.
Loiz schreef:tantjeuh schreef:Klopt inderdaad, maar anderszijds: als je weet waar je mee bezig bent en je voldoende tijd hebt, vind ik het voor een hond zoiezo een gezondere leefomgeving om niet als enige in zijn soort te zijn. Honden zijn groepsdieren, en je merkt vaak ook aan hen dat ze gelukkiger zijn in groep.
Ben ook niet tegen een roedel, zeg dat ook nergens. Ik ben wel tegen twee jonge honden, die moeten immers een leider hebben waar
ze alles van leren, hetzij de baas of een andere oudere hond. Een hond van 3 en een van 1 vind ik prima, leuk juist, maar daar zit
zeker een verschil in, de oudere hond kan de jongere namelijk helpen opvoeden, dat kunnen twee pups niet bij elkaar, iig niet positief.
Loiz schreef:Wij hebben altijd honden gehad, maar gaan zeker wel naar cursus nu ze weer helemaal gezond is.
Gewoonweg omdat die van ons wel netjes naast moet lopen en wel moet luisteren in alle situatie's, maar zal ook
komen doordat iedereen die van ons een monster vind als ze niet luister, maar bij een kleintje is het snel
'tja dat zit er nou eenmaal in' Jammer vind ik dat altijd, dat mensen die van mij geen hond vinden maar een
monster, zeker als ze wat 'fout' doet, 't is immers ook gewoon een hond..
Wij willen een nichtje van Jua trouwens, dus moeten sowiso wachten tot dr zusje ook 2 is, loops word en dan
pas zal er een pup in zicht komen om erbij te nemen
daffodil schreef:......
Er zullen best onopgevoede honden zijn die geen cursus gevolgd hebben, maar er zijn er net zoveel die nog steeds niet luisteren maar wel cursus gevolgd hebben. Cursus volgen is geen garantie voor een sociale, goed luisterende hond, dat is de verdienste van de baas namelijk!
daffodil schreef:Loiz, ik moet wel lachen want in je eerste bericht schrijf je dat je een gezonde discussie wil maar zelf mik je nu toch wel behoorlijk wat harde woorden neer. Je gaat er van uit dat als je geen cursus volgt, dat je onopgevoede honden er aan over houdt, dat gaat mij wat te ver hoor.