Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mossel schreef:Neus door z,n eigen ontlastig halen vindt ik ronduit belachelijk, daar snapt het diertje niks van. Gewoon na het eten slapen drinken spelen buiten zetten. En s'nachts in de bench zetten, puppie's doen hun behoefte niet in hun eigen "nest"
hanny_jelke schreef:wij hebben honden altijd met de neus er door heen gehaald als ze het binnen deden.
doen ze het buiten beloonen we ze heel overdreven blij met een koekje en spelen.
dit is bij ons altijd een goede metode geweest en dat snapte ze heel goed.
en hij poept in zijn bech dus zijn nest houd hij niet schoon vind hij niet erg. zijn bech staat in de keuken omdat hij moet leren dat hij daar s'nachts ligt.
hanny_jelke schreef:tja ik snap jullie punten maar echt geloof me ik heb het vermoeden dat hij het doet om dat hij boos is dat hij alleen gelaten word.
het gaat hier als volgt hond er uit bij terug komst even knufelen en een koekje.
na 10 minuten is het koekje op en de knuffel partij over dan moet hij de bench in en krijgt hij een kluivje zodat hij zich niet verveeld.
kom ik na 20 minuten de keuken in dus 20 minuten na het uitlaten dan heeft meneer gepoept.
dus lijkt me niet dat het niet op kunnen houden is.
ik heb dit ook nog nooit zo extreem mee gemaakt.
hanny_jelke schreef:bijna 10 weken.
ik snap ook echt wel dat ik niet mag verwachten dat hij meteen zindelijk is vooral in de nachten niet nmaar half op eten in zijn bench enzo dat is niet normaal.
en denk nou echt niet dat ik geen ervaring heb met honden ik liep op me 12 de aal pups te traien voor de politie honden.
daar geef je een pup puur de basis comando's als ze uit gewisseld zijn gaan ze pas verder.
en ook in huis heb ik behoorlijkwat ervaring met honden.