Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hahah succes! Staan een hoop nuttige berichten bij! 

en helaas gaat niet alles over rozen dus soms zijn er wel eens extreme maatregelen nodig.Laat de mensen eerst eens kijken waarom honden bepaald gedrag vertonen...juist omdat mensen dit gedrag veroorzaken.
?
beter werken op een loopband dan de energie helemaal niet kwijtkunnen.Wij zijn gewend dat een hond er minimaal 3x p/d uitgaat waarvan 1x tenminste een uur
of zeg ik nu iets raars...

(vooral bij dat SPCA programma
) maar bij Cesar Milan heb ik geloof ik nog niet 1 ding gezien waar ik op tegen was

Terwijl niets duidelijker is voor een paard dan een schop. Onder de honden is die tendens er IMO ook, dominantie theorie is heilig en durf je hond niet aan te raken want dan ben je geen hond waard 
Dus als je wil kijken wie de fijnste honden heeft dan vrees ik dat dat lelijk gaat tegen vallen... Hoeveel honden zitten daar weer bij elkaar van alle rassen en maten? rond de 40?

MargreetW schreef:Er komen steeds meer tegenstanders van Milan. En als jij Pikeur niets gezien hebt waar je op tegen was dan zou ik onderstaande link incl. filmpjes maar eens doorlezen.
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/in ... pic=4479.0
Als een hond de trap niet op wil (lees durft) dan doe je toch gewoon een slipketting om en scheur je hem omhoog?
Als je hond achter een kat aanjaagt dan doe je hem een shockkraag om?
Als een hond niet direct luistert dan doe je hem een shockband om?
Sorry hoor, dat is niet de roedelleider zijn maar iets afdwingen. Zulke honden worden straks zo bang dat het bijters worden, en wie heeft dan de schuld.
Onze hond heeft heeft een paar weken uitgevallen naar andere honden als ze aan de lijn was. Met rust en kalmte en duidelijke commando's was het zo over. Tijd en rust is zeker voor een pup veel belangrijker.
Op de meeste hondenscholen komen ze nu ook al terug van het zgn. flatten, en dat is meer diervriendelijk dan dat hij doet.
Bij probleemhonden moet ook de baas aangepakt worden, dan gaat de hond meestal zonder problemen mee in de oplossingen.
Sommige methodes past iedereen toe, ook die hij gebruikt. Maar wat hij doet is niet gewoon.
"Vroeger" brak je ook een paard, nu wordt het met geduld opgeleid. Eens kijken wie dan de fijnste paarden en honden heeft.
Mijn zegen heeft Cesar Milan in elk geval niet!

(da's echt gewoon logisch nadenken, dat had je zelf ook heel goed kunnen bedenken)