Hond erg ziek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Hond erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 16:26

Pff , Even van me af typen hoor...

Mn grote vriend is erg ziek op het moment..
Het gaat om een Rottweiler reu van 6 jaar.

Gister was die al niet helemaal lekker en vandaag..
Er lag ineens in de tuin een 3-tal plassen bloed, In eerste instantie dachten we dan het spuug was, Dus ik de buurvrouw gehaald die is DA en komt altijd onze honden enten.
Nou die vond het erg raar dat dit spuug zou zijn dus bleef even kijken en jahoor, Daar ging meneer als een idioot poepte (!!) hij bloed, Naja het spoot er uit..

Dus aan zn darmen gevoelt en hij reageerde heftig, Grommen en wild omzich heen draaien.

2 tellen later gaat hij dus lopen kotsen en jahoor, Dikke bloed slierten erbij, Niet 1 keer nee heel de tijd door.
En kwijlen alsof het een sint bernard is :+

Dit was allemaal vanochtend om 10.30 inmiddels is het nu bijna 16.30 en is het alleen maar slechter geworden, Hij loopt nu zeker elk kwartier naar buiten om te kotsen, Het is geen gal maar gewoon bloed.
De DA is tussendoor geweest om hem een paar pillen te geven maar dit heeft niet geholpen, Net is ze weer geweest en ze is nu naar der kliniek om 2 prikken te halen voor hem..

Hij was eerst nog wel allert maar nu niet meer, Hij ligt om zn kleed en reageert nergens op, Als hij gaat kokhalsen moeten we hem "wakker maken" zodat hij naar buiten kan lopen :(:)

Me grote stoere man is ineens een klein ventje geworden..

Voor er reactie's komen, Nee we kunnen niet met hem naar de kliniek omdat hij tjha zeer agessief is en dus niet te vervoeren is, Laat staan in een vreemd gebouw te zetten met vreemde mensen, Vandaar dat de DA bij ons thuis komt, Hij vertouwd haar en zij vertrouwd hem ook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:31

Meid, laat 'm inslapen. Wacht niet tot-ie uit zichzelf krepeert. Hij heeft duidelijk inwendige bloedingen, je kunt en wilt niet met 'm naar een kliniek (hij ligt nu zo ongeveer in coma, maar is nog steeds agressief en niet te vervoeren?) om dit verder te onderzoeken, wees dan een 'kerel' en maak er een einde aan.

Kan hij met muizendood vergiftigde muizen of ratten hebben gegeten? Muizen/rattengif is nl antistollingsmiddel, en daar gaan die muizen en ratten dus ook dood van, maar katten en honden die de lijkjes daarvan hebben gegeten dus ook.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:38

Klink als vergiftiging zoals Ibbel ook al zei.
Denk zelf dat ie dat niet gaat redden.
Erg treurig als een dier op deze manier aan z`n eind moet komen.
Sterkte met wat het ook is.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 16:39

Ja , Zodra hij in een andere omgeving komt slaat die weer door, Dus in de auto oid.

Over dat gif hebben wij ook over nagedacht maar wij kunnen niets bedenken, En zelf gebruiken wij dit niet, Dan zou hij iets in het uitlaat gebied opgelopen moeten hebben maar dan zou onze andere hond toch ook ergens last van moeten hebben aangezien ze altijd samen zijn en als ze iets van straat vreten en die kleine er ook van mee..

kimmie261

Re: Hond erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:23

nou zou zeggen,haal een snuitje,doe die in huis om,en breng hem zo spoedig mogelijk naar een kliniek...dit gaat ie zo niet redden :n

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:40

Nou hij heeft net 2 prikken gehad, Deze moeten binnen 2 uur werken en zorgen dat zn maag tot rust komt en dat het braken stopt.
vanavond om half 12 komt de DA weer langs en dan krijgt hij er weer 2..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:43

kimmie261 schreef:
nou zou zeggen,haal een snuitje,doe die in huis om,en breng hem zo spoedig mogelijk naar een kliniek...dit gaat ie zo niet redden :n

Was ook mijn gedachte, ik zou dr wel mee naar de kliniek gaan en hem goed laten onderzoeken wat er aan de hand is. Ik denk zelf ook aan een vergiftiging, dat kunnen ze wel overleven maar moet ze wel de juiste zorg krijgen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:45

maar.... ik snap iets niet. Hij krijgt spul dat het braken stopt, maar het lijkt me veel belangrijker om uit te vissen waar het bloed vandaan komt? Ben je nu niet de symptomen aan het bestrijden ipv de oorzaak?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:48

Ik zou hem inderdaad naar de DA brengen. Desnoods onder een roesje. Bij jou thuis kunnen ze ook geen hulp verlenen als er wel ineens vitale functies uitvallen.
Verder zou ik een bloed/ feaces onderzoek doen om vergiftiging of een virusinfectie uit te sluiten.
Symptoombestrijden geeft uitstel, maar het aanpakken van de oorzaak geeft herstel.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:49

Doe aub wat Kimmie261 zegt! Pffff je kan nog wel langer wachten, maar dat beessie lijd nu alleen maar pijn!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:50

Wat zijn dat voor spuiten dan?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:55

MamboBeach schreef:
Wat zijn dat voor spuiten dan?

Sorry dat weet ik echt niet.

Kwam bij haar uit de kliniek, En voor mensen daar aan twijfelen het is een echte DA, Met een echte eigen praktijk met echte patiente en ze heeft gewoon al der papieren :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:55

ik vindt het allemaal maar vaag klinken hoor
agresiefe honden kunnen ook even een snuitje om,, hoeft hij geen pijn te lijden en jij je "vriendje" misschien nog niet te missen.

sorry als mijn hond dood ziek was,, dan had hij of nu al de inslaap spuit gehad,, of op de operatie tafel gelegen hoe dan ook ;(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:56

Het diertje loopt als vanaf half 11 bloed over te geven, het is nu bijna 6 uur. Dat kan echt niet. Dat dier moet meteen naar de DA en als dat niet kan, moet je misschien toch die moeilijke keus maken. Is dit eerlijk voor je dier? Ik vind van niet, en jij bent hoofdverantwoordelijk in deze situatie.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:57

Dit klinkt als parvo.. helemaal omdat het een rottweiler is (die zijn extra gevoelig om dat te krijgen) in dit het eerste waar ik aan denk.

Ik hoop voor je dat hij het haalt!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:57

Tat_jana: Ga jij het even mooi betalen allemaal dan voor ons?
Ga jij zorgen dat hij fatsoenlijk daar aan komt?

Godsamme, doe nog een keer mn verhaal hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:57

Ik twijfel niet aan je DA hoor, alleen zou ik persoonlijk in zo'n geval wel willen weten wat er loos is, zodat ze de juiste hulp krijgen bij vergiftiging moeten ze namelijk aan het infuus. Als het rattengif is zullen ze het anders niet overleven.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:58

Aranel schreef:
Dit klinkt als parvo.. helemaal omdat het een rottweiler is (die zijn extra gevoelig om dat te krijgen) in dit het eerste waar ik aan denk.

Daar worden ze gewoon tegen geeent toch?
Zoiets staat mij bij namelijk dat hij daar tegen geprikt is.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:59

Specials schreef:

hier haal ik dus uit dat het eigenlijk gewoon te duur is om naar de DA te gaan??

nou succes met je hond, ik hoop dat hij er bovenop komt

Laurie

Het doet mij ook aan parvo denken. Kun je je dierenarts niet eens heel snel bellen voor advies? Voor hetzelfde geld is er met enten iets niet helemaal goed gegaan.

MamboBeach

Is de hond van jou of van je ouders?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:00

Meid, wat rot dat je niet met 'm naar de kliniek kunt.. Is het niet inderdaad een idee om 'm even te muilkorven en mee te nemen? Of je zegt dat je buuf DA is, kan zij 'm niet een klein roesje geven zodat ie wat rustiger is? Zou toch zsm naar de kliniek willen met zo'n zieke hond eigenlijk..

Als het écht niet mogelijk is.. tja.. dan wens ik jullie heel veel sterkte.. :(:) Lijkt me verschrikkelijk om je hondje zo ziek te zien.. Mijn hondje had gisteravond plots een beginnende maagtorsie, dus hij stond behoorlijk te kokhalzen maar kon (bijna) niet overgeven, verder was ie er niet ziek onder.. Was blij dat ik meteen bij de kliniek terecht kon, waar ze meteen z'n maag leeggetrokken hebben. Hij was er echt niet ziek van maar vond het toch zo sneu voor 'm.. Sterkte iig :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:00

Specials schreef:
Aranel schreef:

Daar worden ze gewoon tegen geeent toch?
Zoiets staat mij bij namelijk dat hij daar tegen geprikt is.

Klopt, maar soms krijgen ze het nog. Mijn hondje was er ook tegen ingeënt en heeft het toch gekregen en is eraan overleden..

Als het goed is heeft je DA een simpel testje liggen om te testen of het parvo is, zoja dan moet je snel handelen! Meteen vocht toedienen is het belangrijkste, er is geen medicijn tegen namelijk..
Sterkte!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:01

swoeky schreef:
Specials schreef:

hier haal ik dus uit dat het eigenlijk gewoon te duur is om naar de DA te gaan??

nou succes met je hond, ik hoop dat hij er bovenop komt

Nou... ik hoop dat je het verkeerd interpreteerd, maar zo lijkt het wel...
Arm dier...

TS weten jullie nu onderhand waar die darmbloeding vandaan komt??

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:01

Ik begrijp niet waarom iedereen die hond met alle geweld in de kliniek willen hebben, terwijl dat nu de DA bij haar thuis komt. Dat maakt mij niet veel meer uit maken.

Ik denk inderdaad dat hij mogelijk iets giftig heeft gegeten.

Succes met je hond