Onze poort stond open omdat de kinderen buiten aan het spelen waren en toen heeft een hond uit de buurt zich even toegang verschaft tot onze konijnenren (lees: door het gaas heen gebroken) en heeft geprobeerd ons konijn een kopje kleiner te maken.
God, wat een stress... beest aan zijn staart geprobeerd uit die ren te trekken, maar dat valt niet mee met een labrador van een kilootje of 50... uiteindelijk Nijn kunnen pakken en binnen in veiligheid kunnen brengen. DA heeft behalve wat schaafplekkies en gekneusde ribben niets kunnen constateren, maar merkte wel op (dat wist ik zelf ook al) dat nijn ook een flinke stressklap heeft gehad en dat kan hem ook de kop nog kosten. Nog een paar dagen spannend dus. Als ik hem zie zitten, weet ik nog zonet niet of hij het gaat redden, hij is helemaal over de zeik. Moest van de DA het hok dichtdoen, dat hij even veilig in een klein hokkie opgesloten zit met zijn gekneusde lijfje, en goed opletten dat hij wel wat eet en drinkt. Heb hem dus ook zijn lievelingshapje gegeven, maar geen interesse.
Iemand tips?
Evt. dwangvoeden met Olvarit heb ik al gehoord, maar hoe lang moet ik afwachten?
Edit: Onze Nani dus, met Oud en Nieuw even binnen, maar dan weten jullie over wie het gaat
Maar goed, zij betaalt wel alle dierenartskosten en een nieuwe ren, want die is niet meer te redden. Dat wordt nog een flinke post voor haar...
Ik heb die hond met mijn kleine kinderhandjes alle hoeken van de tuin laten zien, was door het dolle heen, een soort oerkracht die ook verkeerd had kunnen aflopen en de hond had mij kunnen grijpen, niet gebeurd.