konijn graaft help!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:52

hoi zo'n 2 jaar geleden heb ik een konijn gevonden op buitenrit manlief heeft toen een prachtige 2 hoge villa gemaakt met een buitenren dit ging lang goed tot voor kort.
meneer graaft.
proberen dicht te maken met stenen,hielp niet.
2de konijn erbij heel leuk beestje ook een mannetje ging super!
maar nu de nieuwe is foetsie sinds vanochtend.
maar hoe gaan we dit voorgoed oplossen?
echt alles dicht maken met stenen ondergronds, laag zand erover?
wie geeft ons de tip dochter is ook verdrietig omdat het nieuwe konijn uitgezocht door haar echt een gaaf beest nu weg is

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:56

Ja inderdaad een stuk uitgraven stenen eronder en weer zand erover zodat ze wel lekker kunnen graven maar niet weg kunnen. Zelf heb ik nu als noodoplossing de konijnen op de stenen zitten met een zandbak waarin ze lekker kunnen graven en ravotten :)

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:01

Met de rennen die wij eerst gebruikten hadden wij dit probleem ook.
Wij groeven gaas in, met daaroverheen zand of grond, net wat jij wil.
Zand is wel makkelijker met regen en schoonhouden.
En dan een cm of 10. Kunnen ze wel wat graven en konijn zijn, maar niet meer ontsnappen.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:08

wij hadden vroegr ook een konijnen villa thuis met buitenren.
me vader hadaan de ren een soort van pootjes gemaakt met kippengaas eraan en die ongeveer 20cm ingegraven ze konden dan wel graven maar kwamen niet verder dan het gaas.
we hadden eerst ook een andere ren zonder gaas aan de onderkant maar na 2 konijnen die een gat naar buiten graavden en 2 jankende kinderen (ik en me broer haha) vond hij dit een prima oplossing

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:09

gaas eronder!
hebben wij ook gedaan, onze konijnenn waren ook een keer foetsie verdwenen en toen zaten ze heel diep ondergronds maar dat kunnen ze nu niet meer 8-)

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:12

2 mannetjes gaat zowiezo niet lang goed samen. Die gaan gegarandeerd op den duur vechten. Zeker als het jonge dier in de pubertijd komt. Twee mannetjes konijnen gaat echt maar zelden (echt 1 op 10000000000000000 ) goed.

Ik heb mijn konijnen op beton zitten, ideale oplossing. Gewoon bestraten en af en toe een doos met zand er bij zetten, zo doe ik het ook. Makkelijk schoon te houden en de konijnen kunnen toch graven.

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 11:35

bedankt voor de reactie's allemaal ik laat straks aan de klusser(manlief) alles lezen haha
urko ik hoop ook dat het goed blijft gaan vroeger zette ik ook alles ook bij elkaar en dit ging altijd goed. tis ook maar net hoe je erzelf mee om gaat vind ik

Cynthiaaapje

Berichten: 1927
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Overschild

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:38

Dat een konijn graaft vind ik eigenlijk best logisch :p zit in de aard van het beestje, maar het is wel op te lossen. Een bak met zand om in te graven vinden ze ook erg leuk :D

MaritBR
Berichten: 377
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:39

die van mij graven ook. Maar ze hebben van die periodes. De ene week graven ze de hele tijd en de andere week helemaal niet. Wij gooien het gewoon telkens dicht en leggen er bijv. een plank op. en 's avonds stampen we de grond aan en doen er water overheen zodat het goed vast zit. Dit werkt prima hier. ;)

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 11:44

Cynthiaaapje schreef:
Dat een konijn graaft vind ik eigenlijk best logisch :p zit in de aard van het beestje, maar het is wel op te lossen. Een bak met zand om in te graven vinden ze ook erg leuk :D


is ook logisch en wil ze dat dus ook niet ontnemen tot op zekere 'diepte' :D

jeanetJ
Berichten: 216
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:45

Als de ren op gras staat is het aan te raden om het regelmatig te verplaatsen. Het graven is puur uit verveling. En anders idd Gaas eronder, maar dat is een hele klus ;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:18

jeanetJ ik ben het niet met je eens dat graven bij konijnen puur uit verveling is.

Mijn konijnen hadden een uitloop op de stenen en een deel daarvan had ik ook zand op waar ze in konden graven. Maar daaronder dus stenen zodat ze niet weg konden.

Dus zet je man maar aan het werk ;)

rissa

Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: konijn graaft help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:26

Ik heb in mijn ren op zo'n 20 cm diepte tuintegels gelegd en met zo'n betonrand de zijkanten dicht gezet. Speelzand erop en er kan weer veilig gegraven worden. Mocht je geen tegels en betonranden hebben, kijk dan even op marktplaats daar staat een hoop op en vaak gratis af te halen.