Hoii Ik wil misschien mijn bruine labrador dekken, maar het is zo: Als ik haar met een blonde labrador dek komen er zwarte pups, en bij golden retriever is dat volgens mij ook zo.. Wij willen graag dan een puppie uit ons eigen nest houden (graag een blonde) maar dat gaat dan een beetje moeilijk... Weten jullie hoe ik dit moet aanpakken xd
Als bruinxblond=zwart maakt zou ik niet weten hoe je uit een bruine hond een blonde pup krijgt.
Lijkt me dus niet mogelijk of er moet een foutje van moeder natuur bij zitten.
Denk goed na voor je gaat fokken, gaat veel tijd en ook geld in zitten en je moet wel zeker zijn dat je de puppies kwijt kan. Vermeerderen heeft niemand wat aan, er zijn al genoeg pups in Nederland zonder baasje.
Ja dat weet ik ,, ik zit zelf ook wel eens te twijfelen of ik er gewoon een pup bijneem.. Daarom nam ik ook misschien een nestje van onze eigen hond mr dat weet ik nog niet zkr..
Als je werkelijk serieus wilt fokken dan hoop ik dat je jouw hond op exterieur hebt laten keuren en ook de benodigde gezondheidsonderzoeken hebt laten doen. Ga alsjeblieft niet lopen klooien met fokken met een Labrador omdat je een nestje van je eigen hond zo leuk vindt. Er zijn al enorm veel Labradors en helaas niet allemaal even gezond.
Malima
Geplaatst: 20-07-10 15:32
het licht echt aan de voorouders en aan de ouders van de pups. wij hebben een blonde labrador maar haar papa en mama waren allebei zwart, maar de ouders van de zwarte hond was wel weer 1 blond van, dus dat is niet wat je kan uitkiezen.
Donja
Geplaatst: 20-07-10 15:37
Wat zijn de kleuren van de ouderdieren van jouw bruine lab? Blond is nl een verdunning die een pup van beide ouders moet meekrijgen.
Bij een hond is de zwarte kleur dominant over de bruine kleur. 2 bruine honden gekruisd kunnen dus geen zwarte pups geven, maar een zwarte hond kan wel de bruine kleur genetisch dragen. 2 zwarte honden gekruisd kunnen dus wel bruine pups geven.
Blonde honden hebben een bruine of zwarte kleur als basis, met daaroverheen dus een verdunning die ze blond maakt. De basiskleur kan je zien aan de neus. Een blonde hond met zwarte neus is genetisch zwart, een blonde hond met bruine neus is genetisch bruin.
Als de ouderdieren blond zijn (homozygoot), geven ze altijd het verdunningsgen door en worden de pups ook blond. Als 1 van de ouders blond is, de andere ouder niet, maar die wel het verdunningsgen draagt (heterozygoot), kunnen de pups blond zijn, maar ook bruin of zwart.
Als 1 van de ouders blond is, de ander niet en die ook geen verdunningsgen draagt, wordt geen van de pups blond, maar alle pups dragen dan wel het verdunningsgen (en kunnen dus zelf later wel weer voor blonde pups zorgen).
Als beide ouders niet blond zijn, maar allebei wel het gen dragen voor blond (beide dus heterozygoot zijn), dan kunnen er blonde pups geboren worden.
als je het alleen om de kleur gaat, zou ik gewoon even bij een fokker of asiel gaan kijken. je hebt anders altijd de kans dat er voor jou geen pup bijzit bij het nestje en verstandig fokken is een hoop werk. lees je er nog even flink op in
sitaenik
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-10 15:42
De ouders van mijn labrador zijn beide bruin en ze heeft een bruine neus :p xxx
Chubby
Geplaatst: 20-07-10 15:43
Als je garanties wilt betreffende je nieuwe pup, kun je er beter eentje kopen dan eentje fokken. Fokken = gokken, maar als je een hond gaat kopen kun je goed beoordelen of deze qua looks en gedrag bij jullie gezin past.
Ik vind dit absoluut een hele foute reden om te gaan fokken Zet jezelf op een wachtlijst bij een goede, betrouwbare fokker van blonde labjes. Eentje die netjes geteste honden heeft (ED, HD, en wat nog meer), daar papieren van kan laten zien. Zo heb je veel meer kans op een hondje dat bij jullie past en tenminste gezond is. Of geef een leuk herplaatsertje een kans. Neem tenminste aan dat het karakter en gezondheid voorop staan. Dat zou in ieder geval zo moeten zijn.