Maar toen ik erover nadacht, realiseerde ik me eigenlijk dat ik helemaal geen bal van ezels af weet.
Nu kan ik natuurlijk gaan Googelen, maar eerste hand ervaringen en tips zijn veel leuker, en ook een goed begin

Paar vragen die zomaar bij me opkomen.
Mijn schoonzusje heeft drie paarden, kan een ezel tussen de paarden op de wei? Ze hebben een grote inloop stal, en lopen dag en nacht buiten op een groot stuk land. Maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ezels een parasiet kunnen hebben waar paarden niet tegen kunnen?
Hoe zit het met voeren, entingen en ontwormingen? Gebruik je daar hetzelfde voor als paarden?
Een gewone hoefsmid, 'doen' die ook ezels?
Zijn er mogelijkheden om een ezeltje voor een (natuurlijk licht en klein) karretje te spannen? Ik heb ooit eens gezien dat je erop kan rijden, maar ik ben daar veel te groot en te zwaar voor. Of zijn ze meer geschikt om naar te kijken in de wei

Kun je ze beter aankopen als veulen, of als ze volwassen zijn?
Voor de critici: het kan nog wel maanden duren, of jaren ALS er werkelijk een komt

De paarden worden waarschijnlijk op den duur wel verkocht als de markt hier wat beter word, aangezien schoonzusje er al jaren niets mee doet, en ze allen nog een beetje te jong zijn om met pension te gaan.
Alle tips, verhalen, commentaar is welkom