een pad in de woonkamer, waar uitzetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

een pad in de woonkamer, waar uitzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:21

Sta net af te wassen en zie ineens iets bewegen, ik dacht een blaadje. Toen ik ging kijken zag in ineens dat het een pad was, nog een kleintje. HEb hem gevangen en zolang in een emmer met een minilaagje water gezet. Waar kan ik het beestje t beste loslaten? In de tuin wordt m niet, dan denk ik dat ie opgegeten wordt door de kat...

Vaag trouwens dat ie hier binnenzit, woon gewoon in een rijtjeshuis en we hebben geen vijver...waar zou ie vandaan komen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:22

Een pad zit niet in de vijver. Hij heeft alleen water nodig voor voortplanting. Je kunt 'm gewoon in hoog gras zetten.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 11-07-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Re: een pad in de woonkamer, waar uitzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:25

ow ok handig. Heeft een pad geen water nodig ook dan? lijkt me van wel toch? Ik laat hem hier in de tuin niet los, dan maakt ie t niet lang. We hebben hier in de buurt wel een kikkerijver, breng m daar wel heen dan moet ie maar kijken wat ie doet.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:26

Hij gebruikt de vijver alleen voor de voortplanting. Als hij zich wil voortplanten, vindt hij die vijver wel. het riet/hoge gras om een vijver heen is wel heel geschikt.

kijk wel een beetje uit met de poes; het huidslijm van een pad is giftig en je kat wordt er broodmager van.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:28

daarom blijft ie nog een uurtje of 2 in de emmer zitten (neem aan dat ie dat wel overleeft) en dan gaat ie mee als ik naar stal ga. Maar er is hier geen vijver in de buurt, ik vraag me echt af waar hij dan ineens vandaan komt!

Stel ik zou m hier in de tuin uitzetten (even de poes buiten beschouwing gelaten) dan zou hij hier dus gewoon kunnen overleven in de tuin? Wat eten die beesten dan zoal, insecten?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:32

beantsje schreef:
Hij gebruikt de vijver alleen voor de voortplanting. Als hij zich wil voortplanten, vindt hij die vijver wel. het riet/hoge gras om een vijver heen is wel heel geschikt.

kijk wel een beetje uit met de poes; het huidslijm van een pad is giftig en je kat wordt er broodmager van.

hond lief kreeg een kop als een grote watermeloen :+ (het arme beest)

pad kun je idd evt nog in een parkje oid uit zetten
in de tuin zou ie evt ook kunnen overleven die beesten vinden vanzelf water als ze dat willen
padden en kikkers kunnen best ver "reizen"

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:34

heb net even gegoogled en zag dat ze best in een tuin kunnen overleven idd. Maar ik wil geen poes met een gezwollen hoofd, dus zal m straks een endje op weg helpen, zit ie gelijk dichter bij het water, hoeft ie niet meer zo ver ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:51

Grappig dat je dat gevonden heb en lief dat je hem een eindje op weg wil helpen.

Ik las je topic titel alleen in eerste instantie alleen wel heel anders. Zijnde: Waar zal ik de weg in de woonkamer maken? (als zijnde de hele woonkamer een puinzooi)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:13

haha Mizora gelukkig is dat niet nodig!
Hij heeft een mooi plekje gevonden :)