Ik heb een vraag over voer,het is dieet voer voor de nieren.Er zit bij ons een grote redelijk geprijsde dierenwinkel.Ze hadden vlees kuipjes,maar mijn poes heeft ooit blaasgruis gehad, maar ze eet al weer een paar jaar gewone brokjes.Vlees durf ik haar niet te geven,dit nier dieet voer is toch niet hetzelfde als blaas gruis voer?
Nee, dat is niet hetzelfde. Kun je je voer niet gewoon via je dierenarts kopen? Mijn ervaring met dit voer is overigens dat het prijzig in aanschaf maar heel zuinig in gebruik is.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-10 17:59
Okee dus het is niet ook voor blaas gruis, ik hoef geen speciaal voer te kopen want het gaat al lang erg goed.Maar ik dacht het is wel lekker voor haar als extra, want normaal geef ik geen vlees.
Mist
Geplaatst: 03-07-10 21:24
Wat zijn de nierwaardes van jouw kat ? want geloof me, een nierpatient in huis hebben is een zware taak. Vandaag de as van mijn 5e nierpatient teruggekregen. En..hoewel ik dit willens en wetens doe omdat ik oude, zieke schuwe, niet herplaatsbare katten opvang. Ik heb grote succesverhalen van patienten die met onmeetbare nierwaardes uiteindelijk nog 4 jaar in goede gezondheid (en weer goede waardes) geleefd hebben. En zoals mijn laatse nierpatient, al een paar jaar op de grens van nierpatient of niet, sinds afgelopen augustus 2009 onwaarschijnlijk hoge nierwaardes (waarbij een "normale" kat binnen een week dood zou zijn) en pas 2wkn geleden heb ik hem in moeten laten slapen.
Ik wil maar zeggen, denk er niet te licht over. Als je kat n.a.v. de waardes nierdieet nodig heeft (of andere medicatie zoals fortekor/enacard, renalzin of ipaketine, extra vit b etc. etc.) doe het dan!
Ik heb het nu, na jaren, even gehad met zieke katten, ik heb meer urnen dan levende katten en dan tel ik de overleden kittens (opvang asiel moederpoezen met kittens en moederloze kittens) even niet mee. Ik heb de moed niet meer. Ik heb nog 2 aidskatten, een kat met een ernstig vergroeide ruggegraat en bekken (chronische verstoppingen) en 1 Possum , het meest irritante kitten wat ik ooit heb opgevoed en wat bij mij is blijven hangen, na kattenziekte te hebben overleefd- mijn alles.
Nog 4 over, al jaren heb ik er 7-8 vaste opvang en soms s'zomers met de kittens wel 30 in huis.
Nierdieet is voor katten met nierproblemen. Blaarsgruisdieet is voor katten met blaasgruis. Klinkt logisch, is het ook en moet je niet verwarren, zijn 2 totaal verschillende dingen.
Nickeltje
Geplaatst: 05-07-10 15:25
Moderatoropmerking:
TS heeft een vraag over voer voor een nier-dieet voor een kat. Persoonlijke ervaringen over hoe zwaar de overige verzorging wel of niet is, is offtopic en uit het topic verwijderd. Graag voedingsadviezen, dat is waar TS om vraagt.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-07-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Vergissing veranderd.
fargo
Geplaatst: 05-07-10 15:29
Nickel, ze heeft juist een blaasgruiskat volgens mij, maar denkt nierdieetvoer te gaan geven, of dit ook past..?
TS dit zijn inderdaad 2 verschillende problemen, blaasgruis of nierproblemen. Voer voor nierproblemen is gemaakt zodat het minder belastend is voor de nieren van een kat, maar niet persé goed voor dieren met aanleg voor blaasgruis.
Laat je informeren bij de da! die hebben het beste voer! Officieel is nierdieet volgens mij niet eens te koop in de dierenwinkel. Blaasgruis is ook een andere aandoening.
Net wat Mist zegt hierboven! Pluis het goed uit want het is niet niets!