Wij zitten nu toch echt met een probleem, het is een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om het te lezen..
Vanochtend, zo rond 11 uur, troffen wij een 'dode' merel aan op het balkon, op zijn rug, pootjes naar boven. Nou, dit gebeurt af en toe wel, ze klappen ergens tegen een muur aan van het huis en vallen op het balkon neer.
Nou deed mijn moeder de balkondeur open om de was buiten op te hangen, draaide de zogenaamd 'dode' merel zich om een huppelde van het balkon af (zeker wel een paar meter hoog), fladder fladder... Maar lang hield 'ie het niet vol en na een paar seconden, lag hij in de tuin op de grond, weer op zijn rug. Maar ademen, dat deed hij nog wel. Het is nog een jonge merel, zit al flink in de veren, maar je ziet aan de kleur dat hij nog jong is.Wat ons duidelijk is, is dat zijn evenwichtsorgaan totaal in de war is. Vliegen kan hij niet, dan stort hij om, rondhuppen heeft hij gedaan, maar ook dan valt hij (bijna) om. Wij hebben hem in een grote, kartonnen mandarijnendoos gezet die wij toevallig in de garage hadden staan, met wat kranten als ondergrond. Omdat het zo benauwd is, hebben we er ook een heel klein bakje water ingezet, hoewel we niet het gevoel hebben dat hij daar wat mee doet.. Hij heeft urenlang in de tuin gestaan, (in de hoop dat zijn ouders hem zouden komen voederen, maar waarschijnlijk hebben die hem al zo'n beetje 'losgelaten', maar zelfstandig eten doet hij volgens ons nog niet..) in de schaduw, op een tafel (dus uit het bereik van poezen) en we hebben hem zoveel mogelijk rust gegeven. We zijn dan ook zoveel mogelijk uit zijn buurt gebleven en als we in de buurt kwamen, ons rustig gehouden. Hij is al een paar keer van plaats verwisseld, heeft ook al heel eventjes geslapen (maximaal een kwartier) (oogjes dicht, wel nog op z'n pootjes). Nou begon het vreselijk hard te plenzen en te onweren en hebben wij hem voor het raam binnengezet. Hij heeft dus nog wel genoeg licht. Ook hier, geven we hem zoveel mogelijk rust.
Nou, ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen en ook snappen waarom wij hem in een doos hebben gezet (anders zou hij nu in de buik van een kat zitten, die nogal vaak door onze tuin hupsen).. Nou was mijn vraag, heeft iemand hier enig idee hoe we voor dit arme beestje moeten zorgen (hoe en wat we hem moeten voederen e.d.), totdat zijn evenwichtorgaan weer een beetje goed functioneert? (Als die ooit nog goed gaat werken?)
Alle vragen en opmerkingen zijn welkom, maar houd het alstjeblieft een beetje aardig..
Wij proberen ook alleen maar ons best te doen om dit beestje in leven te houden.
Wie o wie kan mij (en deze merel) helpen?
Alvast bedankt!!!

Trouwens; Wij hebben geen verdere huisdieren en er zijn ook geen 'jonge' kinderen in het huis.