Dieren/honden in de auto met deze hitte!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisss

Dieren/honden in de auto met deze hitte!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 22:52

Net ook weer op het nieuws bij sbs6. Met deze hitte zijn er nog steeds mensen die hun hond (ander dier of kind) in de auto laten zitten. Dat is toch niet normaal. Met deze warmte en dan in zo'n benauwde auto. Hoe kunnen mensen dit doen.

Als is het maar even, even is al te lang. Wij mensen kunnen nog aangeven hoe we ons voelen en of we het nog uit kunnen houden, maar dieren en kleine kinderen kunnen dit niet. Het is dan toch ook aan ons om ervoor te zorgen dat ze veilig en gezond zijn en blijven...

Vinden jullie dit ook zo erg dat het toch nog steeds gebeurd?!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:55

Mensen die hun dier dit aandoet, moeten ze zelf in zo'n hete auto laten zitten :(
Ongelooflijk dat er nog steeds van zulke mensen zijn die hun dier dit aan durven te doen!!

Ik zag die rottweiler op SBS6, ocharm arm beestje hopelijk houdt hij er niks aan over :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:56

pff snap je toch niet.
zo lang er geen noodzaak is meid ik met dit weer
met zowel kind als dier de auto,
ookal rijd je het is zo heet in de auto is voor ons nog niet eens prettig

Storm

Re: Dieren/honden in de auto met deze hitte!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:58

ON > BB

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:09

Ik vond onszelf vanmiddag al gemeen dat we de hond in de (hete!) auto meenamen naar vrienden, welgeteld vijf minuten rijden maar mijn hemel wat een hitte!
Normaal gaan we in de weekenden nog wel eens een stuk verder op lopen met de honden maar ik vind dat langer dan een paar minuten in de auto met dit weer echt niet kan....

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:14

vorige week nog stond er ergens in de woonwijk een auto geparkeerd met alle ramen dicht vol in de zon met een puppy achterin.... gillend gek ben je dan... het bakje voer en water wezen er op dat dit niet even snel een boodschap doen was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:15

Mjay schreef:
vorige week nog stond er ergens in de woonwijk een auto geparkeerd met alle ramen dicht vol in de zon met een puppy achterin.... gillend gek ben je dan... het bakje voer en water wezen er op dat dit niet even snel een boodschap doen was....

Heb je de politie gebeld?

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 23:23

Kan me echt niet voorstellen dat mensen zoiets doen. Je zal zelf maar even in een stilstaande auto in de zon staan met het raam op een kiertje. Zou ook niet voor mezelf instaan als ik zelf zoiets aan zou treffen.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:25

Ik zag het net op het nieuws ja! Vind het zo erg, snap echt niet dat mensen dat nog doen :j
Die hond op het nieuws die ze hadden gered.. ppf super zielig!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:26

politie is gebeld ja, snap ook wel dat zon diertje niet kan blijven zitten, die gingen er werk van maken ik kon er niet op wachten maar toen ik later thuis kwam was de auto weg.... echt belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:30

Goed zo, je kan het toch niet verkroppen als dit dier het zou begeven...Waar zit toch hun verstand....

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:01

Tja, ik doe het wel hoor ... Hond in de auto. Alle ramen open, auto in de schaduw. Auto is dan wel eerst volledig gekoeld geweest met de airco. Heb er vandaag zelf bijgelegen in de koffer (lichte vracht), is eigenlijk helemaaaaaal niet benauwd. Binnen in huis bij mijn schoonouders was het even erg. Is dat dat ook dierenmishandeling, als dat in huis ook zo is ...

Je moet je hond inderdaad geen uren laten zitten met de ramen dicht, en in de volle zon. Er zijn natuurlijk grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:09

Suzzy_3 schreef:
Is dat dat ook dierenmishandeling,

Je moet niet raar kijken als iemand je raam inkegelt, je ziet namelijk aan de buitenkant niet of de auto dr net staat en gekoeld is geweest of niet. Ik zou dr iig geen risico voor willen nemen en bel de politie.

Dan nog vind ik het niet kunnen, die koelte van die airco is dr binnen no time uit met deze hitte.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:34

De auto is deze dagen één van de weinige plekken waar het echt koel wordt.
Met de airco natuurlijk.
Ik neem mijn hond mee als ik een serieuze zit moet doen, hond geniet van helemaal afgekoeld te zijn in de auto door de airco en kan dan lekker slapen en is helemaal opgefrist achteraf.
Maar ik doe het enkel als ik zelf amper een minuut uit de auto moet.
De hond alleen achterlaten in de auto doe ik echt niet met zulke temperaturen.
Ik snap ook niet dat sommige dit wel doen, verschrikkelijk toch.
Een gekoelde auto, uit de zon, blijft wel een kwartiertje goed koud, maar daarna warmt hij toch ook op.
Je moet niet iedereen gaan veroordelen waarvan je een hond in de auto ziet zitten, maar vaak kan je het wel dierenmishandeling noemen.
Dat het maar snel wat kouder wordt, is voor iedereen aangenamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 02:08

Kirrr schreef:
je moet niet iedereen gaan veroordelen waarvan je een hond in de auto ziet zitten,

Dus neem aan dat jij zo verstandig bent om dr een bordje op te plakken dat je zo weer terug komt en je auto gekoeld was?

Anders kan je het niemand kwalijk nemen! Ik zou iig geen risico nemen

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 06:17

Ik heb het gelukkig nog nooit gezien, dat iemand met deze hitte een hond achterlaat in de auto.

Ik heb al wel een paar keer mensen zien fietsen met de hond, gewoon midden op de dag 8)7
Dat kun je ook echt niet doen, vind ik...

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 06:33

als ik van stal kom en nog boodschappen moet doen, dan laat ik mijn auto draaiend op de parkeerplaats staan. lekker in de airco wachten. dan tref ik ze slapend weer aan. heerlijk vinden ze dat. net gezwommen op stal en dan de koele auto in
tot afschuw van sommige mensen, die ik dan vriendelijk vraag of ze dan even met mijn honden aangelijnd in de schaduw op me willen wachten.
en dat willen ze dan ook weer niet, dus lopen ze mopperend weg.
dus ik neem ze wel mee in de auto, maar met airco.
mensen moeten ze per direct arresteren die hun dieren laten zitten. wat een leed

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:03

Chiqa schreef:
Kirrr schreef:
je moet niet iedereen gaan veroordelen waarvan je een hond in de auto ziet zitten,

Dus neem aan dat jij zo verstandig bent om dr een bordje op te plakken dat je zo weer terug komt en je auto gekoeld was?

Anders kan je het niemand kwalijk nemen! Ik zou iig geen risico nemen

Ik zal nooit verder dan 5 meter van mijn auto verwijderd zijn als ik de hond erin laat, ik doe het alleen als ik bv ergens gewoon iets in de brievenbus moet gaan steken.

Je ziet het ook wel aan de hond of het dier al lang in een warme auto zit.

Je quote nu wel maar één zinnetje uit mijn hele verhaal, je moet het ook in de context zien.
Er zijn evengoed mensen die eraan denken om de auto gekoeld te houden en die echt maar een minuut weg zijn. Maar ik schrijf even goed dat er ook veel 'gekken' zijn die hun hond veel te lang in een hete auto steken.
De hond meenemen met deze temperaturen in een auto zonder airco, is gewoon not-done vind ik.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:11

Ging gisteren naar de paarden.... kwam ik iemand tegen die met de fiets de hond aan het uitlaten was :S Hij fietste flink door en de tong hing op de grond van de arme hond. Het was op dat moment 37 graden pfff arm dier! De man trok zich nergens wat van aan terwijl een hond zo dood neer kan vallen naast de fiets.... Wordt hier zo boos van!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:04

Mijn honden vinden de auto's ook niet erg zeker nu niet met dit weer, we hebben airco en ze willen er erg graag in beter dan buiten := maar ik laat ze er niet alleen in hoe fris het ook is. Doen moet je alles laten draaien en dat doen we ook niet. :)

Ik zag een tijd geleden bij het water 2 neffies (newfoundlanders) in een jeep op gesloten ramen waren helemaal beslagen en hijgen die arme beesten baas stond tegen de auto te praten, die was niet zo blij dat ik zei dat de honden aan t smelten waren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:06

Ik heb het ook gezien bij SBS en dan zeggen ze dat het vaak Onwetendheid is bij mensen.Sorry dat gaat er bij mij niet in,iedereen weet nu onderhand toch wel dat je een dier/kind niet in de auto moet laten met dit weer.Ik noem het gewoon schijt hebben aan je dier en/of laksheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:44

Kirrr schreef:
Ik zal nooit verder dan 5 meter van mijn auto verwijderd zijn als ik de hond erin laat,

Dat begreep ik niet uit je verhaal, dan is dr niets aan de hand toch ;)
Zou het ook niet wagen weg te gaan want je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze zich zorgen maken.

gohya schreef:
Ik heb het ook gezien bij SBS en dan zeggen ze dat het vaak Onwetendheid is bij mensen.Sorry dat gaat er bij mij niet in,

Ben ik met je eens, ga zelf eens 5 minuten lang in een stilstaande auto zitten in de brandende zon, heb je niet veel verstand voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:56

gohya schreef:
Ik heb het ook gezien bij SBS en dan zeggen ze dat het vaak Onwetendheid is bij mensen.Sorry dat gaat er bij mij niet in,iedereen weet nu onderhand toch wel dat je een dier/kind niet in de auto moet laten met dit weer.Ik noem het gewoon schijt hebben aan je dier en/of laksheid.

Is geen onwetendheid, is gemakzucht en niet wíllen nadenken.

Kan er echt pissed om worden, hoe kun je níet weten dat een hond dood kan gaan in een snikhete auto...... achterlijk volk, echt.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:03

Mij en mijn vader is het ook opgevallen, vandaag 30 graden op concour en mensen liggen maar met hun hond te slepen de hele tijd.. :n en kunnen ze hem niet meer gebruiken, wordt ie in de auto gedumpt. Tillen m op, houden m onder de arm. Pff zo een beestje moet toch kapot gaan van de hitte, laat m toch lekker thuis in een koele kamer..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:16