Mijn arme nijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Mijn arme nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 15:10

De hitte heeft hem genekt.

Dinsdag hebben we konijn, die samen met een maatje los in de tuin leeft, nog lekker afgekoeld in een piere badje. De dag daarna kwam die niet tijden etenstijd. En toen ik ging nadenken had ik hem op de dag ook niet gezien. Maarja het is warm en ze kunnen tussen zoveel planten liggen.
De volgende avond weer geen nijn met etens tijd. Besloten om de volgende ochtend toch maar alle bosjes langs te gaan. Halverwege vond ik der. Gezien de staat waarin ze was waarschijnlijk zelfs dinsdag nacht/ woensdag vroeg al overleden. Ze lag er rustig bij zoals ze altijd lag te slapen. Ik denk door de hitte dat ze het niet meer aankon. Volgens me moeder de ouderdom. Erachter komen gaat niet lukken.

En toch blijft het zuur. Nijn is maar 8 jaar geworden.

xnien_

Re: Mijn arme nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:12

sterkte met het verlies van je nijntje

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:12

Ahh wat naar.
Hitte is toch heel vervelend...

Mijn konijnen (binnen) liggen nu alleen maar. Ik hoop telkens maar dat het goed blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:14

Ouderdom? Een konijn kan met gemak 15 worden hoor.
Zonde dat hij zo vroeg overleden is, ik laat mijn konijn met rust met dit weer, ga dr niet mee lopen pielen is alleen maar stres.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:17

Ah wat zonde van je konijn.
Ik vrees ook voor 1 van mijn konijnen (of eigelijk voor allebei wel). Hij is al bijna 11 en de levenslust is ver weg bij hem. Hij eet nog wel, maar verder doet hij niet veel meer.
Dus ik vrees dat hij de zomer niet gaat overleven.
Mijn andere konijn word 9 dus ook voor haar kan het allemaal te veel worden. Het is nou eenmaal zwaar voor de oudjes. Die van mij zitten wel binnen maar ook daar is het niet uit te houden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:18

ik vraag me af of je een konijn wel in een pierenbadje moet laten?
Kunnen ze er wel tegen zo nat te worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:20

alison_belle schreef:

Als een konijn het uit zichzelf doet zie ik dr geen probleem in, maar om hem dr in te zetten vind ik niet kunnen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:22

Chiqa schreef:
alison_belle schreef:

Als een konijn het uit zichzelf doet zie ik dr geen probleem in, maar om hem dr in te zetten vind ik niet kunnen.

ik doelde eigenlijk meer met het oog op dat ze er ziek van kunnen worden?
Ik heb het nooit geprobeert, daarom ook die vraag

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:31

Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.

Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:34

alison_belle schreef:
ik doelde eigenlijk meer met het oog op dat ze er ziek van kunnen worden?
Ik heb het nooit geprobeert, daarom ook die vraag

Ik begreep je standpunt, daarom probeerde ik ook duidelijk te maken dat een dier goed kan aangeven of iets tegen de natuur is of niet en redelijk aan kan geven of iets goed is of niet.

Mijn gevoel zegt niet doen, lijtk wel een trend van de laatste dagen die ik zeer ongezond vindt.

CK88 schreef:
Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.

Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.

Dat is duidelijke taal waar ik mij wel in kan verplaatsen :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:36

CK88 schreef:

Dat is een super tip zeg! Ik doe het mogelijke om mn knagers het zo aangenaam mogelijk te maken.. ik gooi wat water op het achterste balkon waar ze dankbaar doorheen sprinten :o zo'n koelelement is een goede ! :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:37

Dat is zeker een goede tip. Ik heb meteen een flesje in de vriezer gelegd. Helemaal niet aan gedacht.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:39

ojee, ja dat is duidelijk ja.
Top dat je dit even meedeelt.
Ik ben blij dat ik het niet drufde te proberen.

Ik houd het liever op mijn cola flesje dan :o

arme nijn ;(

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:40

aaah zielig ;(

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:41

zon flesje echt een goed idee ga ik vannavond in het hok leggen

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:41

wat naar zeg.. Sterkte ermee!

mijn muisje licht ook de hele dag te vergaan van de hitte, en hij is al zo oud. Hoop echt dat hij de zomer doorkomt..

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:43

die van mij hebben ook allemaal een flesje met bevroren water in het hok liggen(die gaat er rond 12 uur in).....en over het hok een klamboe voor de vliegen en boven op het hok een wit kleed dat stoot de zon af....

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:45

Och wat sneu meiske, die van mij zitten binnen en hebben het ook zwaar. Er ligt over beide hokken een grote handdoek heen en er liggen flessen met bevroren water in de hokken ( waar ze dankbaar tegen aan liggen)

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:47

Ach wat naar. Dat van dat water wat hier verteld word kan ik me wel in vinden. Een paard moet je ook niet in de volle zon laten drogen.

Mijn caafje ligt ook grotendeels van de dag languit in zn hok. Hij drinkt ook erg veel en eten doet ie ook nog. Hij heeft er denk ik niet heel veel last van. Is dan ook nog een wat jonger diertje.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:38

CK88 schreef:

Konijn had last van poep bij zijn kont. Dus vandaar dat die in het badje moest. Was ik er vergeten bij te zetten in de begint post. Er kwamen met dit weer teveel vliegen anders opaf. Ook heb ik hem eerst goed droog gemaakt voordat die weer naar buiten ging. En ook de ondervacht heb ik gecontroleerd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:56

ow, nou gelukkig maar, anders zat je nu mooi met een schuldgevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:10

dienetje schreef:
Konijn had last van poep bij zijn kont. Dus vandaar dat die in het badje moest.

Kreeg het dier wel voldoende hooi?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:16

heel veel sterkte met het verlies van nijn :(:)

jongens! ga nu niet dingen vragen over of ze wel voldoende hooi of of ze nou wel of niet tegen water kunnen. stel dat het jullie konijn was die dood ging, zou je dit soort vragen en commentaar grappig vindne?? :S

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:27

Veel sterkte met dit verlies, ik vind 8 jaar toch wel een mooie leeftijd voor een nijn. Er zijn er genoeg die het niet halen...

En ik vind de vragen ook een beetje te kritisch zoals trekpaardluf al zegt...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:31

Vind ik ook...
Het is al sneu genoeg. Lijkt wel alsof er gezocht wordt naar een reden om de TS te kunnen bekritiseren. Beetje flauw...