Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiqa schreef:alison_belle schreef:ik vraag me af of je een konijn wel in een pierenbadje moet laten?
Kunnen ze er wel tegen zo nat te worden??
Als een konijn het uit zichzelf doet zie ik dr geen probleem in, maar om hem dr in te zetten vind ik niet kunnen.
alison_belle schreef:ik doelde eigenlijk meer met het oog op dat ze er ziek van kunnen worden?
Ik heb het nooit geprobeert, daarom ook die vraag
CK88 schreef:Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.
Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.
Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.
Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.
CK88 schreef:Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.
zo'n koelelement is een goede !

CK88 schreef:Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.