ik heb een konijn van nu 2 jaar, hij staat binnen op een plek waar het lekker koel is. toch heeft hij het nog steeds erg warm en gaat helemaal languitliggen en ademt echt heel vlug, hij licht niet op het zaagsel maar gewoon op de bodem
nu zou ik graag willen weten hoe ik hem nog meer verkoeliing kan bieden,
wat ik al doe: zijn vachtje af en toe beetje vochtig maken,(vind hij duidelijk lekker,
tips welkom
Anoniem
Geplaatst: 02-07-10 11:42
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
helaas hebben wij geen tuin, alleen een balkon. en daar is het veel te heet
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 02-07-10 11:49
Mijn dochter doet voor de hamsters een steen of een flesje water in de vriezer. Als het goed koud is in de kooi leggen zodat ze er tegen aan kunnen liggen als ze daar behoefte toe hebben.
Een dier nat maken zou ik niet doen, ze zelf die keuze geven kan wel (een bak water waar ze in kunnen gaan zitten). Ik weet alleen niet of konijnen dat prettig vinden, maar in dat topic staan meer opties.
Anoniem
Geplaatst: 02-07-10 11:51
Vries een stukje banaan of appel in (ijsklontjesvorm) en geef hem die te snoepen. Doe ik af en toe met de cavia's en dat vinden ze heerlijk
Of leg een koud washandje in het hok. Maar dan moet je wel goed opletten dat hij er niet aan gaat knagen want stof in zijn buikje krijgen is niet goed. Een koelelement in het hok (in een theedoek gewikkeld) kan ook, daarvoor geldt hetzelfde: goed in de gaten houden of hij er aan gaat knagen.
Doe een ijsblokje in zijn drinkflesje.
Zorg voor veel schaduw.
Geef hem lekker eten met veel vocht erin: komkommer, sla, druiven (weer niet teveel want dat is ook niet goed).
Dit doe ik bij mijn cavia's en dat vinden ze heerlijk!
Stoeptegel in het hok leggen, liggen ze graag op. Ook kun je een paar flesjes water invriezen, als je ze in het hok legt doe er dan wel even een washandje om heen.
judith__
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-10 12:06
heb net 2 waterflesjes gevuld en de diepvries in gedaan