Nog meer Noren met dikke vacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Nog meer Noren met dikke vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 09:55

Ik heb 6 Noorse Boskatten in huis en maar 2 hebben een zomervachtje en de rest niet....
Je zou toch denken dat de natuur dat zelf regelt en dat ze een zomervacht zouden moeten krijgen ???

Nee hoor, ik heb er zelfs 1 die denkt dat het buiten 30 graden is maar dan ónder NUL ipv nu boven nul.... _O-
Ze heeft me een dikke vacht! echt niet normaal! Kan er nu zo mee naar show want ze ziet er schitterend uit, alleen het is echt geen winter. :D
De mussen donderen van de warmte van het dak en zij loopt in dr winterjas. Het lijkt haast wel of ze nu meer vacht heeft dan afgelopen winter :?

Ik zit er over te denken om dr te scheren net als een Pers maar vrag me af of dat wel zin heeft. De mensen in de woestijn hebben ook meer kleren aan en dat schijnt goed te isoleren en daardoor hebben ze het minder warm, dus misschien meer vacht ook wel?

Zijn er hier nog meer mensen met Noren en zulke vachten?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:47

Zo'n vacht isoleert inderdaad wel! Van honden weet ik dat kortharigen het meestal warmer hebben dan langharigen, omdat die vacht dus isoleert. Zou dat voor katten ook niet opgaan?

Ik zou 'm niet scheren trouwens, natuur regelt zichzelf wel.

Pluttersput

Re: Nog meer Noren met dikke vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:55

Onze kitten heeft absoluut heel weinig vacht. Maar de ouders van hem, zijn vader had in de zomer ook weinig vacht, en de moeder had juist een hele dikke vacht.

Het scheren, ik zou even kijken hoe je kat zich eronder houdt. Als ze ligt te hijgen etc, of heel erg klam aanvoelt, zou ik er toch over denken om te scheren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:57

niks hijgen, wel languit op de vloer liggen en weinig bewegen :)

Rox, foei, hem?? :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:00

heb hier ook een kat dik inhet haar
die ligt heerlijk in de badkuip, met een minimaal laagje water. Overings vind de korthaar dat ook erg lekker

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:02

Languit op de vloer en weinig bewegen doe ik ook met dit weer :') Nou ja, op de bank dan..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 11:03

ja maar jij hebt neem ik aan geen wintervacht ala ijsbeer! :+

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:06

Hier 2 noren. Die van ons zitten ook nog niet echt in hun zomervacht ook niet echt volop n de wintervacht maar blijven maar verharen..
Het houd hier echt niet op aan die plukken haar op de grond zou je toch denken dat ze inmiddels kaal zijn maar nee hoor...

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:34

Eehhh.... ik bedoelde het algemeen ;) en ik heb 2 mannen in huis.... sorry :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:36

Onze twee noren zijn ook nog behoorlijk aan het verharen, eentje heeft nog een aardig dikke vacht, maar die heeft altijd een dikkere vacht dan de andere. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben. Beide liggen ze nu vaak languit op de grond te luieren, maar dat lijkt me normaal met dit weer. het is overigens bij ons in huis niet extreem warm, 22-23 graden en ze hebben lekker koud water uit de drinkfontein :-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 11:38

Hé Marloes, heb je nu uiteindelijk toch Noren? Jammer dat die van Irritantje niet drachtig wilde worden toen....

Ik heb er dus 2 die wel redelijk bloot zijn voor een Noor maar die andere 4 snappen het nog niet helemaal....

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:42

Ik heb een kruising Noors meisje rondlopen. Die heeft sowieso al vrij kort haar, maar ook op het moment niet zoveel. Ze is ook nog eens wit en blijft op de koelste plekjes in het huis. Die heeft dus weinig last.
Mijn korthaar daarentegen spoort niet. Heeft een onwijs dichte zwarte vacht en ligt het liefst de hele dag in de volle zon met dit weer. Vorig jaar heb ik hem na een dag werken volledig oververhit gevonden. Hij kookte zowat.
Gelukkig is vandaag mijn vriend vroeg thuis om hem uit de vensterbank te sleuren. Tsjah wat moet je met zo'n beest...

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:50

Hier geen Noren, maar kortharen die ook een stuk rustiger doen dan normaal.
Wel of niet scheren, moeilijk... Hoe doen Klit en Bandje het? Die zijn toch geschoren. Merk je verschil in hun activiteit tov. de anderen?
:)* Kun je de dames niet regelmatig trakteren op een ritje in de auto? Airco vol aan en rijden maar. :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:01

airco? arko bedoel je... dan verlies ik er een paar onderweg.... :D

Klit (Max) is getrimd (niet geschoren), Bandje (Freya) niet, dat is de 2e met een dikke vacht, Sami is de 1e met winterjas. Mylah en Max hebben soort herfstvacht en Seleentje en Gwynny hebben zomerjurkje.
Ik merk geen verschil in activiteit, ze zijn allemaal sloom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:04

Zomerjurkje _O- ik zie het zo voor me, Gwynny met haar roze/rode bloemetjesjurkje en Seleentje met de polkadots :))

Nee zonder grappen, ik zou het ook aankijken hoe ze het doen. Mijn 2 HTK'tjes liggen nu ook de hele dag te pitten en zoeken koele plekjes op. Dat ligt dus niet aan de vacht maar echt aan de warmte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:18

maar dat is dus het gekke, alleen Klit en Bandje liggen binnen, de rest ligt voor pampus in de tuin, wel meestal in de schaduw gelukkig, maar dan nog is het daar warmer dan binnen in huis.... Ik vind het zelf al veel te heet om buiten te zitten!

Maar ik snap niet dat de natuur zo van slag lijkt, Isami is nu 5 en ze heeft alleen vorig jaar en dit jaar een dikke vacht in de zomer, nu zelfs dikker dan vorig jaar. Ze heeft dus wel gewoon zomervacht gehad en Mylah eerder ook, maar ze hebben samen besloten dat een winterjas in de zomer mode is geworden of zo?? Seleentje en Gwynny doen wel normaal en verharen gewoon netjes.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:29

Koop net als ik deze maand een FURMINATOR :P Haalt ook haren uit de ondervacht weg. Met korting bij pets place.
Ik ga er toch effe om want al die haren....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:39

Als ik Sami borstel komt er bijna geen haar af, als ik Gwynny borstel dan kan ik een trui breien. Het haar laat dus niet eens los!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:50

Ik heb er ook al vaker naar gekeken, maar helpt het echt?
Is het echt anders dan borstelen?

Die van ons borstel ik ook regelmatig en inderdaad genoeg voor een coltrui maar blijven verharen.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:57

geen noren, wel perzen hier, die zitten ook heel erg in het vacht.

Wij proberen ze zo veel mogelijk te borstellen, en te plukken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 18:14

R0X schreef:
Koop net als ik deze maand een FURMINATOR :P Haalt ook haren uit de ondervacht weg. Met korting bij pets place.
Ik ga er toch effe om want al die haren....

Ik dus vanochtend naar Pets Place, hebbu veur mijn een furminator? Ze benne in de aanbieding heb ik gehoord.... Ehm, nee ze zijn wel nieuw in het assortiment, kleinste kost 38,-. :oo
Heb m niet gekocht ......! wát een geld voor een borsteltje...!??!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:19

Wij hebben ook 2 Noren en de 1 heeft ook echt een dikke vacht, terwijl de ander netjes zn zomerjas aan heeft ;)
Echt last heeft hij er nog niet van zo te merken, hij ligt ook gewoon buiten in de zon dat domme beest.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:08

Ik heb toch maar een Furminator besteld via een webshop, incl verzenden 23,- stuk schappelijker dan 38,- Maar eens gaan zien of dat helpt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:11

Je had je furminator bij dubbeldun moeten bestellen was je nog goedkoper uit.

Mijn ragdoll zit wel in zijn zomerjas denk ik, tenminste ik hoop het ik verwacht een mooie volle vacht deze winter. (ik heb de kat nog maar net 3 maanden)

Vanmiddag was ik wel voor een herplaatser Coon aan het kijken en die zat echt nog heel dik in de vacht en verharen dat die deed...jeetje mina.
Ik he nog niet besloten of ik hem zou nemen.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:10

cissy wil je laten weten of het werkt dat ga ik er misschien toch maar een bestellen :)