Het is vandaag boven de 30 graden! mijn 4 konijntjes hebben het heel warm dat kan ik zien omdat ze zwaar ademen.(de hokken staan in de schaduw) zou het kwaad kunnen als ik in een grote emmer een laagje water( 8cm) doe en ze daarin een beetje nat maak en laat afkoelen? zouden ze dit fijn vinden? kunnen ze hiervan ziek worden?
Ben bang dat dat vachtje alleen maar gaat broeien als je dat doet en het dus nog erger wordt. Gewoon goed schaduw blijven geven, voldoende drinken, en dan redden ze zich echt wel.
quartel
Geplaatst: 01-07-10 14:05
ik leg nog wel ens een leeg cola flesje, gevult met water in de vriezer. Als het warm is dan leg ik dat in het hok en kunnen ze er tegen aan gaan liggen. Ze blijven droog maar hebben dan toch verkoeling
Anoniem
Geplaatst: 01-07-10 14:05
Ik spuit de tegels en het zand altijd nat, dat houdt koelte vrij lang vast. Je kunt ook flessen vullen met koud water, waar ze tegen aan kunnen gaan liggen. En schaduw en drinken vanzelf.
amybartje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-10 14:07
eerlijk gezegd had ik het al gedaan ( het badje) voordat ik dit bericht schreef kan het kwaad?? hopelijk niet! zal het iniedergeval niet meer doen !!