[BB] Hond graaft in huis
Dat was dus enkel het begin, de vloer onder mijn bureau is ondertussen gesloopt door het graven en nu graaft ze vrolijk verder op het tapijt wat onder het zeil ligt.
Buiten in de tuin heeft ze het voor elkaar gekregen om de stoeptegels los te krijgen en daar in het zand een gat te graven, de hele tuin ligt onder het zand.
Ze ligt constant onder een tafel, binnen onder het bureau, in de tuin onder de tuintafel of stoel en als we bij een losloopveldje zijn kruipt ze ook daar het liefst onder het bankje.
Terwijl ze eerder nooit echt wilde spelen kan ze er nu geen genoeg van krijgen, eerder speelde ze met onze andere hond van 6 maanden mee maar nu is zij degene die onvermoeibaar door wilt gaan en constant speeltjes door het huis heen zeult. Wil de andere hond niet spelen komt ze wel naar ons toe met een bal om vervolgens naar de voordeur te gaan.
Kritisch bekeken of we wel voldoende met haar speelde en naar buiten gingen, maar ze is minimaal 2 uur per dag buiten te vinden, soms een kort rondje soms zitten we ook rustig een uur buiten.
Maar als we dan buiten zijn en niet met een balletje aan het gooien zijn of een tak in de buurt om te slopen gaat mevrouw heel demonstratief liggen en komt niet van haar plek af, ja ook aangelijnd.
Uiteraard wordt dit gedrag niet geaccepteerd en krijgt ze ook zeker niet opeens een balletje, ook zonder moet ze mee lopen en luisteren zonder geouweho*r.
Ze loopt dan duidelijk met tegenzin mee, ze sjokt en knort dat ze het er niet mee eens is (wordt korte metten mee gemaakt, pikken we hier niet).
Ze eet goed, drinkt goed, ontlasting is goed, oogjes zijn helder, tandvlees ziet er netjes uit evenals de rest van het gebit, aan de pootjes hebben we ook niets kunnen ontdekken. Ontwormt en ontvlooit, extra vitamine gegeven.
Uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan maar ook deze zegt dat ze verder niets bijzonders kan ontdekken, ook in het bloed niets bijzonders te vinden.
Tja maar waar komt het idiote gedrag opeens dan vandaan?
Recent voordat ze begon met graven is er niets in huis veranderd, het enige wat veranderd is, is dat zij steeds beter op andere honden reageert.
Ik heb haar uit het asiel en ze had de stempel agressief naar andere honden.
Dat is verleden tijd, met veel geduld, liefde, letterlijk bloed zweet en een boel tranen is het nu een vrij sociale hond die als ze geen contact wilt met honden zich terug trekt ipv zich laat opfokken en zich luidkeels laat horen.
Net lag ze weer onder het bureau te graven, heb haar er onder vandaan getrokken, NEE gezegd en de boel zo gezet dat ze er niet bij kan.
Vervolgens gaat ze hartstikke lief bij de andere hond liggen en elkaar liggen knauwen, boos wordt ze dus ook niet als je haar weg haalt.
Ik weet alleen echt niet in welke hoek ik dit gedrag moet gaan zoeken

Slopen uit verveling al aan gedacht, maar er valt hier genoeg te slopen en ze blijft overal van af behalve van die vloer.
Frustratie, ik zou niet weten waar ze van gefrustreerd moet zijn, ik ben hele dagen thuis, ze komt vaak genoeg buiten, kan binnen of buiten zitten wat ze maar wilt.
Schijnzwanger, de symptomen zouden max. 6 weken na de loopsheid moeten verschijnen en daar zitten we dik overheen. Het is ook verder niet dat ze speeltjes verzamelt onder de tafels of verdikking van buik/tepels heeft.
Dominantie, ze luistert verder super, ik kan haar dus ook gewoon weg sturen zonder gebrom en nee is ook nog steeds nee.
Is er iemand op bokt die enig idee heeft waar dit vandaag kan komen?
En of we er goed aan doen om haar steeds overal onder vandaan te plukken en haar ''aanpakken'' met de instelling niet piepen je gedraagt je maar.
Gedragstherapeut hebben we overigens al wel aan gedacht maar mijn ervaringen daarmee zijn nou niet echt om te juichen.