onze poes is uit het raam gevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cloaca

onze poes is uit het raam gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 02:56

heyhey.

ik en mijn vriend hebben sinds een paar weken een kitten. Ze is nu 10 weken oud. Vannacht toen we een film aan het kijken waren, is ze in de keuken de vensterbank op geklommen en is uit het raam geklommen. Vervolgens is ze naar beneden gevallen, zo'n 6-8 meter |( |(
We zijn naar beneden gegaan en ze lag in het gras, duidelijk in shock... We hebben meteen de dierenarts gebeld en haar erheen gebracht. Ze heeft niks gebroken, keek nog helder uit haar oogjes vond de dierenarts. Alleen ze ademt de hele tijd heel zwaar. Ze heeft een pijnstiller gekregen, en een prikje tegen de shock.

aangezien hier veel dierenliefhebbers zitten, heeft iemand ervaring met een soortgelijk ongeluk??? en hoe dat evt is afgelopen???

friesiszwart

Re: onze poes is uit het raam gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 05:26

Ik kan je niet helpen maar hopelijk komt alles goed. Heel veel sterkte met het kleine kitten. Hopelijk is er geen blijvend letsel.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 05:46

Iedere situatie is natuurlijk anders. Hou je kitten in ieder geval van een afstandje goed in de gaten. De kat van een vriendin van mij is jaren geleden als kitten op 8 hoog (de achtste verdieping van een flatgebouw dus) uit het raam gevallen en ik geloof zelfs terecht gekomen op de betonnen stoep. Dit kitten was destijds ook in shock en had een bloedneus maar heeft er geen blijvend letsel aan overgehouden. Ze was verder wel qua karakter een aparte kat maar dat zal denk ik los hebben gestaan van dat ongeluk. :) :)
Omdat elke situatie anders is en het er ook aan ligt hoe de kitten is terechtgekomen zul je toch moeten afwachten. Hopelijk komt het met de jouwe ook helemaal goed! Sterkte!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:26

nou mijn kat is vanacht ook gevallen van het balkon 3 hoog hebben haar vanmorgen gevonden met alleen kapotte voetussentje en een geschaafd neusje

ben me rot geschrokken poes heeft alweer gegeten en aandacht gevraagd, ze loopt gewoon en springt op de krabpaal

maar man wat ben ik geschrokken

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:47

Hebben jullie dan gewoon serieus het raam open staan met een kat/kitten?
Wij hebben het hele balkon 'gedicht' met een kattennet, meeste ramen met een hor, en als we dan iets écht open zetten gaat de kitten naar de slaapkamer van ouders om daar maar even te wachten ..

TS, sterkte, en hopelijk gaat alles goed komen met de kleine :) .

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:52

Sabinee__ schreef:
Hebben jullie dan gewoon serieus het raam open staan met een kat/kitten?
Wij hebben het hele balkon 'gedicht' met een kattennet, meeste ramen met een hor
.

wij hebben ook een hordeur en kippengaas voor de ramen maar gister hebben die kleine slopers een gaatje in de deur gemaakt om een vlieg te vangen en wij gingen er van uit dat ze daar nooit doorheen zouden kunnen

nu zit de deur ook weer dicht tot dat de hor gemaakt is dit gebeurt me geen tweede keer

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:04

2 jaar terug is één van mijn kittens ook van het balkon gedonderd (wel maar 1 hoog). Al denk ik wel dat de mijne via bomen naar beneden is gevallen. Hij had niks en is met de schrik vrijgekomen, maar hij denkt er nu wel 2x over na voor hij zich weer over de balkonrand begeeft ;)

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:05

we hadden het raam in de keuken open staan, waar ze normaal nooit mag komen maar de deur zal open hebben gestaan denk ik... een hor is niet eens mogelijk, aangezien het een groot raam is wat naar buiten toe open draait.

we hebben net de DA gebeld en de situatie is nog steeds hetzelfde, ze reutelt wat bij het ademhalen... klinkt toch aan een beschadiging van haar longen...? Ze heeft geen bloed ofzo opgehoest.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:07

nou heel veel sterkte besef dat wij vanacht mazzel gehad hebben

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:26

cloaca schreef:
we hadden het raam in de keuken open staan, waar ze normaal nooit mag komen maar de deur zal open hebben gestaan denk ik... een hor is niet eens mogelijk, aangezien het een groot raam is wat naar buiten toe open draait.

Ik denk niet dat een kitten begrijpt dat het 'daar niet mag komen'.
Ik kan altijd boos worden als ik dergelijke dingen lees. Het is je verantwoordelijkheid om te zorgen dat je poes nergens vanaf kan vallen. Onze vorige buren op de flat hadden een poes die in 3 dagen achter elkaar 3x van het balkon van 3 hoog is gevallen. Woedend kan ik daarvan worden.

Desalnieteming: ik vind het heel goed van je dat je meteen naar de DA bent gegaan.
Reutel in de ademhaling klinkt als iets met de longen. Heeft ze geen klaplong? Ik zou de longen toch nog eens extra laten onderzoeken.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:40

normaal houden we de keukendeur dicht zodat ze niet in de buurt van het raam kan komen, maar zoals ik al zei, de deur stond op een kier dus waarschijnlijk vergeten dicht te doen of opengegaan ofzo...

de DA heeft net gebeld, ze is de nacht vrij goed doorgekomen maar heeft toch wat bloed opgehoest vannacht. Dat is nu weer over. Dus het is inderdaad een beschadiging van de longen. Hij wil haar nog een nacht houden daar, en gaat haar ook vocht toedienen. Hij zegt dat het nog niet helemaal zeker is dat ze er bovenop komt maar dat er wel een grote kans is, de beschadiging kan zich zelf herstellen. Ik vind het maar niks dat ze daar zo zielig in haar eentje ligt

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:37

ow meis pas nou alsjeblieft op!! ik schrok zo erg toen ik het berichtje las.
Waarom maakt de DA geen rontgen van de longen, bloed ophoesten is niet goed en snel ademen ook niet..
Ik begrijp dat je er niet zo 1 ,2 ,3 aan gedacht had maar toch kijken hoe het huis kittenproof word..

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:37

ze is vlak voor de middag overleden. Het ging vrij plotseling. Ze heeft wel bloed verloren uit haar longen, er was weinig meer aan te doen.

En ik heb net te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn havo. Ik heb er keihard voor moeten knokken, en ik kan er niet eens blij om zijn.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:39

Jeetje zeg.....
Wat zal je geschrokken zijn, zeker met deze afloop...
sterkte.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:40

He, wat vervelend zeg! Wat een rot einde :(:) Heel veel sterkte!

Dit is ook een keer bij mijn kat gebeurd. Zat toen in de raamopening, was een verschrikkelijk warme dag toen. Vandaar dat het raam openstond. Ze zat daar en ik keek weg, ineens hoorde ik een hele harde miauw en zat ze er niet meer... Ik gillen en kijken, stond ze daar op haar pootjes. Gauw naar beneden gerend en ze was enorm verbaasd, had alleen een schaafwondje bij haar kin. Kan raar aflopen, zoiets.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:42

Mijn kleine kat ( toen rond de 8 maand ) is pas gelden uit het raam gevallen. Mijn buurmeisjes zagen hem vallen en hij is in blinde paniek weggevlogen de grote weg over. Gebeurde smiddags tegen 1 uur. savonds tegen half 12 vonden we hem in de buurt van ons huis terug, helemaal in paniek, maar hij had niks. Het is met hem goed afgelopen. Hij is naar boven gegaan ( wat niet mocht en normaal ook niet gebeurd ) en het raam stond open en hij is van de schuine vensterbank gegleden.

Wat vervelend dat het met jullie kitten niet goed afgelopen is... Sterkte daarmee.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:46

Een van mijn katten van vroeger is denk ik ongeveer 2 of 3 keer naar beneden geduwd door onze andere kat. Dat was van een terras op de 3de verdieping. Het dier had niets. Heb ook al verhalen gehoord van katten die zelf naar beneden sprongen van veel hoger omdat ze op een appartement zaten en die dieren hadden meestal niets.
9 van de 10 keer gaat het goed soms gaat het fout. Opengespleten bekje, gebroken pootjes, inwendige bloedingen een paar van de dingen dat gebeurd wanneer het wel mis gaat meestal zijn ze nog te helen, sommige niet.
Ik zou als ik jou was katprooframen maken je hebt katten die zo zot zijn om steeds zelf te springen := .
Een kat is geen fragiel popje en is enorm taai maar ik zou het toch niet te veel uit testen.
Ik hoop dat het goed gaat met de jouwe :(:)

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:50

Jeetje, wat verschrikkelijk om zo je kitten te moeten verliezen! Sterkte :(:) ! En ga nu niet teveel je zelf de schuld geven, katten zijn af en toe kleine monsters als het om ontsnappen gaat.... Je bent niet de enige die het overkomt... Maar helaas heeft je kitten dit keer niet gebruik kunnen maken van zijn of haar zeven levens.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:55

He bah, wat rot Cloaca.

Gefeliciteerd met je diploma, maar ik kan me goed voorstellen dat dit nieuws je niet blij maakt.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:01

Pff... wat erg voor je

Toch gefeliciteerd met je diploma!

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 21:49

dankjewel. daar ben ik wel bij mee.
maar ik mis haar echt te erg, de leegte in huis is echt ondraaglijk. Ik vind het niet fijn meer om thuis te komen, of om thuis te zijn. Het doet me alleen maar aan haar denken en haar gekke streken.

we hebben haar vanmiddag heel mooi begraven. ik hoop dat ze niet veel heeft hoeven lijden

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:52

cloaca schreef:
ze is vlak voor de middag overleden. Het ging vrij plotseling. Ze heeft wel bloed verloren uit haar longen, er was weinig meer aan te doen.

En ik heb net te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn havo. Ik heb er keihard voor moeten knokken, en ik kan er niet eens blij om zijn.

:(:) Sterkte
Ik lees hier dat er mensen zijn die zeggen dat de TS fouten heeft gemaakt, maar hoe kun je ook voorkomen dat een kitten 'op avontuur' gaat.. het is een ongeluk, en achteraf is het altijd makkelijk praten maar kittens zijn gewoon zo vreselijk nieuwsgierig en daarin gaat ze soms dus een stapje te ver
Laat 1 tel de deur open staan en voor je het weet zijn ze ergens naar binnen geglipt zonder dat je het zelf door kon hebben

In ieder geval wel fijn dat je niet gezakt bent voor je mavo

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 22:19

dankjee..

normaal deden we altijd de keukendeur dicht, maar ze is dus binnen weten te komen doordat iemand de deur even open heeft laten staan. zo'n fout maak je ook maar 1 keer... het was al een zwak katje, al vanaf haar geboorte. ook problemen gehad met de bevalling enzo.
ze paste gewoon zoo goed bij ons, we waren beide zo gek op haar en zij op ons. Ze paste gewoon precies in dit huis.
het gaat nog wel even duren voordat wij hier overheen zijn :( ik zou me ook schuldig voelen tegenover haar als ik een nieuwe kat zou nemen. En dan zou ik te bang zijn dat zoiets weer zou gebeuren, met als gevolg dat ik vet paranoide wordt hehe..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 02:49

Jeetje, krijg er kippenvel van...
Je hebt goed gehandeld, sneu dat het zo is afgelopen. Veel sterkte!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 06:24

Sterkte :(:) iig wel gefeliciteerd met je diploma, snap dat je daar nu niet zo blij mee kan zijn...