hond loopt raar..??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

hond loopt raar..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:14

ik heb een leonberger, ik ben er straks mee naar het water geweest en hebben een half uurtje gelopen..
hij is ook even in het water geweest maar niet gezwommen..
we waren met de auto dus hij is dus 2x in en uit de wagen gesprongen..

nu thuis ging die in de tuin liggen en toen ik hem aan het eten wilde krijgen deed ie moeilijk met opstaan..
ook nu met lopen valt me op dat ie raar doet..
hij loopt met zn achtertenen naar buiten en vooral met zijn rechter achterpoot..
ook als hij hier binnen loopt, loopt ie langzaam en hangt tegen de bank aan of tegen de deurpost..

verder is die wel alert en kijkt op als we hem roepen en eet en drinkt..
het is echt het lopen..

zou die wat verstuikt ofzo hebben?
verkeerd terrecht gekomen door uit de auto te springen..?

je kan gewoon aan de poten komen en optillen.
zit niets in de kussentjes of nageltjes die te ver zijn afgeschuurd ofzo..

Laika

Re: hond loopt raar..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:30

Is hij dergelijke bewegingen niet gewend? Dan kan het een spierpijntje zijn. Anders is het idd mogelijk dat hij zich wat verstapt heeft. Als er niets in het voetje zit, gewoon even aankijken.
Ik geef in dat soort gevallen altijd een klein beetje metacam als pijnstiller, maar dat moet je dan wel in huis hebben.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:34

nee dat heb ik niet in huis :n

maar hij is wel vaker in de auto mee geweest dus hij weet hoe die er in en er uit moet..
we kijken het inderdaad ook even aan, maar misschien is er iemand hier die de symtonen herkent ofzo?

maar lijkt me trouwens ook eerder dat ie mank gaat lopen mocht ie zich verstapt hebben toch?
niet dat ie echt met zn tenen naar buiten gaat lopen en slomer loopt..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:05

Heeft hij meer beweging gehad dan wat hij gewend is? Dan kan het ook gewoon een spierpijntje zijn hoor.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:16

nee hij heeft gewoon bij mij gelopen en niet langer dan normaal.. ook niet hard gerend ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:23

Onze hond had precies hetzelfde een dik jaar terug. Nooit wat aan de hand en we zijn aan het wandelen, hij moet in en uit de auto en thuis aangekomen, loopt hij mank.
We hebben het aangekeken, we dachten ook aan een vertuiking. Toen het aan bleef houden, zijn we er maar mee naar de dieren arts geweest.
Ze kon in eerste instantie niets vinden, geen overstrekking van de kruisbanden, heupen waren soepel.
Uiteindelijk foto' laten maken en wat bleek, onze hond had en heeft nog steeds spondylose.

Hoeft het vanzelf helemaal niet te zijn hoor, kijk het een paar dagen aan, gaat het niet beter, dan even naar de da. Let intussen op hoe hij zich beweegt, heeft hij last bij het opstaan uit de mand en dat soort dingen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:26

maar hij loopt dus niet mank..
hij loopt alleen raar met zn achterpoten, de rechter wat meer dan de linker..
en als die dan loopt dan kijkt ie naar beneden en loopt heel voorzichtig..

edit : heb net weer even bij hem gekeken, en hij lag en had duidelijk moeite met opstaan.
blijft liever liggen.. nouja even kijken hoe morgen gaat anders maandag maar even naar de dierenarts..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:55

Dit kan echt van alles zijn. Zou gewoon maandag even langs de dierenarts gaan als het dan nog niet over is. Honden kunnen onwijs hard voor zichzelf zijn, zodat het lijkt alsof het allemaal mee valt.
Mijn hond is nu herstellende van een kniebandoperatie waarbij ze haar knieband had afgescheurd, heeft ook vrij weinig laten merken, alleen wat kreupelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:07

Mijn hond loopt sinds een week kreupel aan haar vorpoot, ik mocht nog geen pijnstiller geven omdat ze het dan kunnen forceren zeiden ze, zou het als ik jou was aankijken tot maandag en dan snel heengaan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:27

Precies, er moet maandag al wel wat verbetering in zitten hoor! Het klinkt alsof er een pijntje in het bekken zit zoals je het aanduidt.

Mijn Jack is zowiezo rustig, tenzij ik anders wil. Gooien met stokken en ballen doe ik dus niet als ze iets aan haar pootjes heeft, maar ik stop er wel een beetje pijnstilling in. Ik vind het vervelend als mijn diertjes een pijntje hebben :o Maar geen gekke dingen dan dus, en ook geef ik het alleen als ik het nodig vind.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 00:02

ja als dit zo blijft morgen de hele dag dan moet ie echt naar de dierenarts.. want als die zich verstapt heeft moet dat wel beter worden na een dag ong..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:36

hij loopt gelukkig weer normaal!
dus ik denk dat ie zich verstapt heeft tijdens het uit de auto springen..
maar vond dat ie zo raar liep en deed.. maargoed het is nu over.
bedankt voor jullie meedenken..

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:44

ik heb een labrador en die zakt weg met zijn achterhand als ik met ballen ga gooien hij zet dan zoveel kracht in zijn lijf dat hij zichzelf overbelast dus met ballen spelen we nog wel maar niet meer met zo n gooi stok gelukkig was het met een paar dagen rust altijd wel weer over
p.s op hd is hij gestest dus dat is het niet

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:53

super dat hij weer normaal is.
ik begon ook al te denken aan zn bekken.

gelukkig heeft ie deze warme dag geen pijntje meer :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:59

ja dat scheelt inderdaad, maar hij ligt toch vrijwel altijd binnen met dit weer.. binnen is het lekker cool.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:01

Geen hernia? Voelt ie zijn achterpoten nog of heb je het idee dat hij ze "kwijt is"

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 12:02

hij loopt en springt en doet weer normaal.. dus denk dat er niets meer aan de hand is..
we houden het nog wel even in de gaten..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:04

Dan heeft er denk ik een zenuw klem gezeten, dat kan even heel pijnlijk zijn. Gelukkig valt het mee!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:45

crazy_funky schreef:
ja dat scheelt inderdaad, maar hij ligt toch vrijwel altijd binnen met dit weer.. binnen is het lekker cool.

ik geef hem nog groot gelijk ook haha