hoe teken vermijden bij honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

hoe teken vermijden bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:02

Vandaag met de hond gaan wandelen, zag zo de teken over haar heen lopen.
Bestaat er nix goeds tegen teken ? Zoiets als een vlooienbandje of weet ik wat ?

MaaikeMo

Re: hoe teken vermijden bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:03

Ja, je hebt een pipetje dat je in de nek kan doen..
Pulvex spot uit mijn hoofd..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:19

Prac-Tic schijnt goed te werken, is ook zo'n pipetje in de nek :j

Volgens mijn DA kunnen ze dan nog wel vastzetten, maar zijn ze niet meer schadelijk en na 24 uur vallen ze er dan ook vanzelf weer af :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:23

Inderdaad van die pipetjes gewoon bij de dierenarts halen die werken over het algemeen beter dan die van de dierenwinkel. Wij gebruiken ook pulvex, werkt prima soms heeft ze wel een teek maar binnen een uur ziet ie asgrauw, wij trekken ze er meestal wel gewoon uit met een tekenpincet maar volgens de DA vallen ze er dan ook vanzelf af, en je hebt bijna geen kans op lyme omdat de teken zo snel dood en los zijn!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:39

Je schijnt ook van die halsbanden te hebben!
Alhoewel ik geen idee heb of ze werken, onze hond heeft er gelukkig geen last van :D )

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:43

en hoeveel keer per jaar moet je dat pipetje op de hond doen ?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:45

1x per maand van maart tot oktober dacht ik. Maar dit hangt natuurlijk wel af van het product wat je gebruikt. Pulvex moet een keer in de maand igg, Van de maanden ben ik niet zeker maar het hoeft iig niet in de winter.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:48

Bij de dierenarts de Scalibor band halen. Ziet er hetzelfde uit als een vlooienband, maar werkt ook tegen teken. Hele fijne band!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:51

Frontline is ook een goede, en die moet in ieder geval 1 x per maand nu in het tekenseizoen. Dan bijten de teken zich wel vast maar vallen binnen zoveel uur er weer dood van af. Nadeel van een band vind ik dat ze m kunnen verliezen, jezelf moet oppassen er niet aan te zitten en dat ze in het bos achter een struik kunnen blijven hangen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:52

Die middelen van de dierenarts werken dus echt wel goed? Werkt Frontline echt nog steeds goed? Hoor daar wisselende verhalen over.

Mijn hond is een echte snuffelaar en vindt het heerlijk in het hoge gras. Ik controleer daarna altijd wel, maar hij heeft zo'n dikke vast dat ik kleine teekjes niet altijd meteen opmerk. Zit er dus ook over te denken om wel iets te gaan halen.

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:54

Frontline gebruik ik ook :)
en om de 6 weken een pupetje hoor, tenminste, is voor mijn hond voldoende. Na 8 weken zie ik vaak een teek, en daarom doe ik het om de 6 weken.
Ideaal!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:54

Onze DA rade de pulvex overgens wel absoluut aan boven de frontline. Had iets met resistentie te maken, weet alleen niet of dat nu voor de vlooien of de teken gold.

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:12

Frontline zou ik niet gebruiken. Werkt over het algemeen niet meer omdat er resistentie tegen is ontstaan, die middelen zijn namelijk al heel lang op de markt. Je kan het beste bij de dierenarts iets halen tegen teken, scalibor (de band) of prac-tic (druppels) werken inderdaad het best.

Succes!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:15

Frontline doet hier helemaal niets. Ik heb nu (weer) Advantix gehaald bij de da, maar dat is in Duitsland, weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is. Daar ben ik echt heel erg tevreden over. Geen teken en vlooien meer.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:19

kleinvosje schreef:
Bij de dierenarts de Scalibor band halen. Ziet er hetzelfde uit als een vlooienband, maar werkt ook tegen teken. Hele fijne band!

Ja superbanden zijn het! Je kan ze ook online bestellen. FF googlen de prijs verschilt nogal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:35

Scalibor of practic. Ik gebruik altijd practic, die banden vind ik een beetje lelijk ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:36

kleinvosje schreef:

Dat hebben wij ook inderdaad, werkt heel erg goed, en Frontline. Maar dat werkt bij ons helemaal niet tegen teken. :n

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:43

Ik gebruik de scalibor nu voor het 2e jaar.. en ze werken dus echt he!
Nog geen teek gevonden en je kunt ze een half jaar omhouden. We gebruiken voor de mechelaar gewoon de kleine band.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:45

Hier ook regelmatig teken op de hond. Frontline staat wel bekend dat het resistentie onder de vlooien heeft, maar tegen teken is het nog goed werkzaam. Teek zuigt zich wel vast, maar gaat dood en je kan hem er zo af halen of hij valt er af na enkele dagen. Je hebt dus nog wel teken op de hond, maar wel dode.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:46

Scalibor band, werkt een half jaar en ze kunnen er ook mee zwemmen.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:48

Wel uitkijken met die scaliborband. Onze hond heeft hem ook omgehad een dag en kreeg een rare uitslag in de nek. Het leken wel brandwonden. Direct afgedaan uiteraard en het heeft een week geduurt voordat de uitslag weg was.
Onze hond krijg nu druppels in de nek en word op vakantie een aantal keren nagekeken op een dag

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:51

Je kan je hond ook inenten tegen Babesiose. Dan is je hond niet beschermd voor alle tekenbeten, maar wel als de teek besmet zou zijn met de co-infectie Babesia, welke dodelijk is voor honden. 1 x per jaar enten.

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:09

Hier 9 honden, allemaal goed beschermt tegen teken en vlooien met frontline. Behalve een, dat is net een magneet!
Dus scalliburband... weer na een wandeling alles vol met teken. Nu via paardendrogist Teekspray gekocht en ik ben me
er toch blij mee, het werkt perfect!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:12

gewoon een teken band werkt ook goed hoor :)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:14

Werkt het ook voor mensen? :P
Ben echt bang voor die beesten