al jaren ben ik gek van katten! Toen ik eindelijk het huis uit ging kwam er na anderhalf jaar een kat in huis. Manlief had het beestje gevonden op straat en we hebben nog 3 maanden lang de eigenaar gezocht maar tevergeefs, dus de kat kwam bij ons wonen
Beestje had trouwens aids, leukemie, blind aan 1 oog en 2 misvormde achterpoten (niet volledig volgroeid en geen teentjes) dus een eigenaar gingen we nooit vinden...Met haar had ik lichamelijk geen last buiten wat niezen.
Toen we verhuisden naar een groter huis (voorheen appartement) kregen we melding van iemand die een nest katjes had en 1tje geraakte er niet weg en de eigenaar wou het de nek omdraaien om er vanaf te zijn. Dat kon ik echt niet over mijn hart krijgen (ik kende hem en wist dat hij het nog gedaan had!), dus dat katje kwam er ook bij!
Sindsdien begon ik nu en dan kleine rode plekjes te krijgen op mijn voeten.
November vorig jaar stierf mijn 1ste kat en kwam er een 3de kat bij uit het asiel. Mijn eerste 2 waren kortharen, de 3de een halflangharige.
En sindsdien sta ik over heel mijn lichaam, tot net onder mijn borst, vol met rode jeukende plekjes die komen en gaan! Bloed laten trekken en hoppa: extreem allergisch aan katten!!!
Mijn korthaartje verliest amper haar, maar die halflangharige verliest ze in hele pelsen en daar zit bij mij het probleem.
Ik krab mezelf praktisch open van de jeuk, slaap amper omdat het over heel mijn lichaam brandt en het ziet er gewoon niet uit!
Ik kan hem wel buiten laten, maar daar is het probleem uiteraard niet mee opgelost omdat hij 's nachts heel mijn sofa onder de haren rolt.
Ik zal uiteraard ook last hebben van mijn 1ste kat, maar de langhaar zal een groter effect hebben op me.
Nu stel ik me al maanden de vraag of het qua gezondheid niet slimmer zou zijn om de katten weg te doen...
Ik zie ze heel graag en spendeer er heel wat kwali-tijd mee, maar de jeuk en het branderige gevoel zijn niet te houden! Heb er elke mogelijke medicatie al voor genomen, het blijft branden en jeuken...

Steeds een panda, maar dan vol met vlekjes en continu aan het krabben... Het is dat ze nog maar een jaar en 2 jaar zijn, het duurd nog lang voor dat ze naar de eeuwige jachtvelden zijn he...
Ook omdat er zich veel meer stof e.a. in hun vacht verzameld maar ook door de soort haren van dat soort katten.
)
En ja dat is moeilijk, ben daar ook niet de beste in, maar als jij het niet doet, wie doet het dan?