Katten houden of weg... Wat een keuze...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Katten houden of weg... Wat een keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:18

Hoi,

al jaren ben ik gek van katten! Toen ik eindelijk het huis uit ging kwam er na anderhalf jaar een kat in huis. Manlief had het beestje gevonden op straat en we hebben nog 3 maanden lang de eigenaar gezocht maar tevergeefs, dus de kat kwam bij ons wonen :D Beestje had trouwens aids, leukemie, blind aan 1 oog en 2 misvormde achterpoten (niet volledig volgroeid en geen teentjes) dus een eigenaar gingen we nooit vinden...

Met haar had ik lichamelijk geen last buiten wat niezen.

Toen we verhuisden naar een groter huis (voorheen appartement) kregen we melding van iemand die een nest katjes had en 1tje geraakte er niet weg en de eigenaar wou het de nek omdraaien om er vanaf te zijn. Dat kon ik echt niet over mijn hart krijgen (ik kende hem en wist dat hij het nog gedaan had!), dus dat katje kwam er ook bij!

Sindsdien begon ik nu en dan kleine rode plekjes te krijgen op mijn voeten.

November vorig jaar stierf mijn 1ste kat en kwam er een 3de kat bij uit het asiel. Mijn eerste 2 waren kortharen, de 3de een halflangharige.

En sindsdien sta ik over heel mijn lichaam, tot net onder mijn borst, vol met rode jeukende plekjes die komen en gaan! Bloed laten trekken en hoppa: extreem allergisch aan katten!!!

Mijn korthaartje verliest amper haar, maar die halflangharige verliest ze in hele pelsen en daar zit bij mij het probleem.

Ik krab mezelf praktisch open van de jeuk, slaap amper omdat het over heel mijn lichaam brandt en het ziet er gewoon niet uit!

Ik kan hem wel buiten laten, maar daar is het probleem uiteraard niet mee opgelost omdat hij 's nachts heel mijn sofa onder de haren rolt.

Ik zal uiteraard ook last hebben van mijn 1ste kat, maar de langhaar zal een groter effect hebben op me.

Nu stel ik me al maanden de vraag of het qua gezondheid niet slimmer zou zijn om de katten weg te doen...

Ik zie ze heel graag en spendeer er heel wat kwali-tijd mee, maar de jeuk en het branderige gevoel zijn niet te houden! Heb er elke mogelijke medicatie al voor genomen, het blijft branden en jeuken...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:20

Ik vrees voor jou dat je dan toch 1 kat weg zou moeten doen. Het is duidelijk dat je reageert op de halflangharige..... Is er geen familie die de kat kan opvangen om te kijken of je jeuk dan minder wordt??

Ze mag hier ook wel logeren, hahaha, als dat een oplossing zou zijn om te kijken of het echt aan de langharige ligt :-)

Mi_Amore

Re: Katten houden of weg... Wat een keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:22

Toen ik mijn eerste galgo adopteerde hebben de katten een tijdje op een aparte kamer gezeten en dan ging het beter, maar ik kon ze niet scheiden omdat ze dan beide heel het huis bijeen begonnen te krijsen...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:22

Ik heb denk ik slecht nieuws voor je. Ik heb jarenlang met extreme niesbuien, loopneuzen, kapotte neus en tranende ogen heel erg stug en heel erg veel van mijn Perzische theemutsen gehouden, maar er komt hier geen kat meer binnen... Ook ik ben er heel erg allergisch voor, en helaas helaas helaas zal ik geen katten meer kunnen houden. Je kan eventueel nog wat gaan knutselen met medicijnen, maar als je er zo extreem allergisch voor bent.. ben ik zomaar bang...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:23

Vooral mijn ogen zijn gewoon kapot door er steeds in te wrijven... Gigantisch probleem: het is de kat van mijn echtgenoot en hij is er dol op, net als iedereen die hier op bezoek komt omdat het net een kleine chihuahua is... Die kat kan verdikke zitten, liggen en poot geven op commando :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:24

Pfff, dat is wel balen dat je ze niet apart kan doen. Vrees dat je ze dan beiden ergens moet herplaatsen :-(

Hopelijk snapt je echtgenoot ook dat je ze weg moet doen. Zo is er voor jou ook niets aan. Zijn er geen vrienden op zoek naar een leuk duo? :-)
Laatst bijgewerkt door AngelofLove op 25-06-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:24

je kan tegenwoordig toch ook speciale therapie volgen. hierbij wordt om de zoveel tijd kleine hoeveelheid van allergiesche stof ingespoten. weet niet of dat een mogelijkheid is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:26

heb ik al geprobeerd. Heb zelfs shocktherapie gehad. Ze hebben mij toen een nacht in een ruimte laten slapen waar een week lang enorm veel katten hadden geslapen/rondgelopen/gelegen, en bij 99% van de mensen hielp dit. Ik werd bijna gek van de pijn...

Maar het rare is gewoon, stel dat ik het 7 dagen heb, dan heb ik 2 dagen nergens last van. Dan komt het in alle hevigheid terug en daarna heb ik er weer geen last van.

Maar het is gewoon niet meer mooi om te zien... Voor de geïnteresseerden wil ik gerust een foto trekken maar ik kan zeggen, ik zie er niet uit!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:26

chipieke schreef:
Vooral mijn ogen zijn gewoon kapot door er steeds in te wrijven... Gigantisch probleem: het is de kat van mijn echtgenoot en hij is er dol op, net als iedereen die hier op bezoek komt omdat het net een kleine chihuahua is... Die kat kan verdikke zitten, liggen en poot geven op commando :D

Ik heb het ook volgehouden tot ze allebei naar de eeuwige muizenjachtvelden waren vertrokken, omdat ze allebei zo'n karakter hadden, maar toch was de opluchting groot nadat het hele huis gesaneerd was en de katten weg. Kan nu weer normaal ademen, zie er ook niet meer uit alsof ik elk moment in een jankbui kan uitbarsten enzo.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:28

zo zie ik er dus ook continu uit :') Steeds een panda, maar dan vol met vlekjes en continu aan het krabben... Het is dat ze nog maar een jaar en 2 jaar zijn, het duurd nog lang voor dat ze naar de eeuwige jachtvelden zijn he...

Vind het gewoon niet meer eerlijk voor hen dat ik hen steeds moet wegduwen omdat ik hen gewoon niet meer kan aanraken...

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:28

meid,
doe die kat weg. Hoe erg het ook allemala is, dit is ook geen leven!
En die kat als hij zo lief en leuk is krijgt echt wel een goed tehuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:31

Ik heb een tijdje een cattery gehad aan een schuur. Binnenruimte was in de schuur, en dan zat er een hele grote buitenren aan vast.
Zou zoiets een oplossing voor je kunnen zijn? Dan heb je de haren niet meer in huis en kom je er dus in ieder geval minder vaak mee in aanraking.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:32

http://i50.tinypic.com/rh2937.jpg

dit ben ik niet, maar zo'n vlekjes in deze grootte en hoeveelheid heb ik dus over praktisch heel mijn lichaam...

Mijn kat zit overdag grotendeels buiten hoor, maar 's nachts staat hij aan de deur te janken om binnen te mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:44

Dan lijkt het me hoog tijd om naar je lichaam te gaan luisteren Chipieke, hoe naar het ook is...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:47

oh wat vervelend!
Maar ik zou inderdaad snel de keuze gemaakt hebben, goed huis voor de langhaar zoeken.
En je echtgenoot zal denk ik, als het goed is, jouw lichamelijke ongemak niet boven zijn kat verkiezen...:)
success...!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:47

Breghje schreef:
Ik heb denk ik slecht nieuws voor je. Ik heb jarenlang met extreme niesbuien, loopneuzen, kapotte neus en tranende ogen heel erg stug en heel erg veel van mijn Perzische theemutsen gehouden, maar er komt hier geen kat meer binnen... Ook ik ben er heel erg allergisch voor, en helaas helaas helaas zal ik geen katten meer kunnen houden. Je kan eventueel nog wat gaan knutselen met medicijnen, maar als je er zo extreem allergisch voor bent.. ben ik zomaar bang...

Een naaktkat??? }>

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:55

Ik ben zelf ook allergisch voor katten, gelukkig alleen hoesten/niezen/tranende ogen. Geen eczeem dus. Ik neem hiervoor elke avond een pilletje (ceterizine), en dat werkt prima!
Het is een medicijn dat je lichaam niet "gewoon" wordt waardoor het een verminderde werking krijgt na een tijd, en het kan helemaal geen kwaad voor je gezondheid. Misschien kan je eens informeren bij de huisarts?

Ook zijn er bepaalde kuren met inspuitingen (wel redelijk duur) die in de meeste gevallen goed zouden aanslaan, maar zo te horen heb je dat al geprobeerd.

Ook kan je laten testen of je allergische bent voor de haren of de huidschilfers van de kat. In het tweede geval zou je indien je nog ooit een kat wil aanschaffen, kunnen nadenken over een Siberische kat/Neva Masquerade, deze maken de stof waarop je dan reageert niet aan. In het eerste geval is een naaktkat inderdaad misschien een oplossing, daar heb ik geen ervaring mee.

Zelf heb ik een halflangharige uit het asiel en een Neva. :D
Laatst bijgewerkt door Satine op 25-06-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:55

Ben ook allergisch voor honden, katten, paarden, pollen, stof etc., verder nog eczeem en bronchitis erbij. Wij hebben thuis 2 honden en 2 katten en op stal een 1 paard. Heb wel last maar heb dat er voor over. Verder is het in de loop van de jaren minder geworden door klassieke homeopathie, misschien een idee, kijk eens op http://www.nvkh.nl voor een homeopaat bij jou in de buurt.

Ben er niet helemaal vanaf dus ik slik nog Xyzal (anti histamine), rhinocort voor de loopneus en seretide voor de bronchieen.

Succes en sterkte! Moeilijke beslissing hoor.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:03

Ik ben ook allergisch voor katten maar heb er wel 6 :D!!
Ik kies heel bewust welke katten ik neem omdat ik mijn eigen gevoeligheden ken. Ik heb alléén kortharige katten, liefst witte of rode met een kleur. Zwarte katten hebben andere soort haren, die zijn harder en prikken ook meer. Ik reageer practisch altijd op zwarte katten; binnen een uur snuffen, jeukende ogen, lopende neus etc.
Bij mijn kortharige rode en witte/gemengde katten heb ik nergens last van.
Ik heb ook altijd last van langharige katten, die zou ik ook nooit zelf kunnen hebben, hoe leuk ik ze ook vind :D :+ Ook omdat er zich veel meer stof e.a. in hun vacht verzameld maar ook door de soort haren van dat soort katten.

Sterkte, ik denk dat het houden van je langharige kat onbegonnen werk wordt op de lange termijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:59

Binckydenice schreef:
Breghje schreef:

Een naaktkat??? }>

Is Absoluut een optie! Ik heb via een oud stalgenootje kennis mogen maken met een vreeeeselijk leuke naaktkat, maar ik heb één gebrek.. ik houd van haaaar, van veeeel haar... (Mijn Penny side of life ben ik bang :P )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:51

ik ben gek van naaktkatten maar mijn man vind ze IEUWL :D

Als hij moet gaan komt er geen meer in de plaats... Ben trouwens allergisch aan de huidschilfers, en allergisch aan katten, paarden, gras, insectenbeten, bomen, pollen, huisstofmijt, vogels, bloemen, bepaalde schimmels, hooi en stro en tomaten.

Ik heb Xyzal en Estivan geslikt en het helpt nul de botten... De eerste 2 maand ging dat goed en dan was ik eraan gewend. Ook Aerius heb ik geprobeerd, spraytjes, zalfjes, verdampers, spuitjes, shocktherapie, overmatig schoonmaken, kat binnen boven en buiten etc.

Nu zit ik wegens omstandigheden tot het eind van het jaar thuis van werken en nu heb ik het NOG harder...

Dat wordt vanavond een enorm onaangenaam gesprek met mijn echtgenoot :'(...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:00

Zijn daar geen medicijnen voor?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:05

Lieve meid..en dat ben je, anders hou je het nog geen dag vol met wat jij beschrijft, zoek een nieuwe baas voor je langharige kat en ga zelf weer leven a.u.b!!!
En als blijkt dat ook de andere katten voor zoveel ellende zorgen voor jou eigen gezondheid...zoek een andere baas!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:25

chipieke schreef:
ik ben gek van naaktkatten maar mijn man vind ze IEUWL :D

Als hij moet gaan komt er geen meer in de plaats... Ben trouwens allergisch aan de huidschilfers, en allergisch aan katten, paarden, gras, insectenbeten, bomen, pollen, huisstofmijt, vogels, bloemen, bepaalde schimmels, hooi en stro en tomaten.

Ik heb Xyzal en Estivan geslikt en het helpt nul de botten... De eerste 2 maand ging dat goed en dan was ik eraan gewend. Ook Aerius heb ik geprobeerd, spraytjes, zalfjes, verdampers, spuitjes, shocktherapie, overmatig schoonmaken, kat binnen boven en buiten etc.

Nu zit ik wegens omstandigheden tot het eind van het jaar thuis van werken en nu heb ik het NOG harder...

Dat wordt vanavond een enorm onaangenaam gesprek met mijn echtgenoot :'(...

O wijffie wat erg voor je!! Ik zit in dezelfde club als jij, met een 5 sterren voor huisstofmijt, maar ik kan het (nu) gelukkig met Aerius onder controle houden. Geloof me, het is echt echt echt niet leuk nu om door die zure appel heen te moeten bijten, maar als je straks in je hokkie zit en je kan normaal ademen en normaal functioneren... :(:)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:37

Hmmmmm, dan vrees ik toch dat je dat gesprek moet aangaan met je (v)echtgenoot. Ik wens je veel sterkte meid. Leuk is het niet, maar nu is het even zaak om voor jezelf te kiezen :j En ja dat is moeilijk, ben daar ook niet de beste in, maar als jij het niet doet, wie doet het dan?