Hond eet alles, muilkorf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Hond eet alles, muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 12:17

Wij hebben 2 honden die altijd los lopen en netjes luisteren waneer het moet. Het probleem is alleen met onze jongste hond Anna. Anna eet alles maar dan ook echt alles wat maar onder haar neus voorbij komt en het is weg voordat je er erg in hebt. We hebben al geprobeerd haar ervoor te straffen maar als je hond al rennende half stikkende in een grote drol over het veld schiet (het is een enorme angsthaas waardoor echt straffen niet mogelijk is) heeft het eigelijk geen zin. Ik wil rust met het uitlaten, en haar niet constant op de huid willen zitten elke keer als haar neus over de grond gaat, zo graaft ze bv ook graag mollen uit en is rond struinen en haar neus gebruiken echt wat voor haar. Ze is niet van het apporteren of echt stoeien (tenzij het een trekspel is, de rest is gewoon iets te eng) dus wil ik haar hier ook niet bij vandaan houden door haar aan en riem te gooien.

Ik zat te denken aan een zo licht mogelijke muilkorf, ze kan dan wel lekker haar ding doen (snuffellen lekker beetje kuieren en graven) en ik hoef haar niet om elk wisse wasje op de huid te zitten omdat ze anders wat eet.

Ik vroeg me af wat jullie van het idee vonden, let wel! tis een bange hond... als de instructeur op de club al op de grond ging liggen voor haar (en mij vertelde dat hij dat normaal nooit deed, maar hij vond haar zo'n angsthaas) en z bij stemverhef al op haar rug ligt zijn er weinig opties. Overgens is stront lekkerder dan een koekje, en een koekje naar stront net zo lekker dus roepen - ze eet hem op en komt- belonen met koekje absoluut nutteloos.

http://www.dursydog.nl/product/944/951/mesh_muzzle/232402/ <--- is de muilkorf die ik in gedachte heb.

De dader anna miss eats a lot.. poepebekje aka stinkekontebillenapjes
Afbeelding

WinSel

Re: Hond eet alles, muilkorf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:34

Hmm ik lees ff mee, mijn hond eet namelijk ook alles wat ie tegen komt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:35

ik zou het niet doen. als er een andere hond op duikt om bijv. te knokken dan kan de jouwe helemaal niets terug doen. misschien eens kijken of ze tekorten heeft?? wij hebben een golden gehad die voornamelijk stront at en die bleek ook een te kort te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:01

En straffen voordat het wat gaat vreten?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:07

Onze hond heeft het ook wel het gedaan (maar volgens mij niet zo extreem als die van jou). Je moet het echt voor zijn anders doe je er niets aan, dus als je je hond los hebt hou hem dan flink bezig zorg dat hij zijn aandacht ergens anders op heeft. Bij onze hond werkt het bijv erg goed om haar alleen los te maken als je gaat apporteren oid, raakt ze der energie wel kwijt op een gecontroleerde manier en vreet niets van de grond.

Volgens mij is het trouwens niet erg gezond, als een andere hond een virus oid heeft of net medicijnen heeft gehad kan je hond er wel goed ziek van worden. Dus als je het echt niet met training af geleerd krijgt is een muilkorf misschien niet eens zo'n heel slecht idee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:49

Mum is ook zo'n vieze lel, eet werkelijk ALLES met als gevolg; kotsen! Maar dan wel als ze net thuis was...
Als ze mee ging naar stal dan deed ik de korf om (daar was ook geen risico dat ze werd aangevallen door andere honden ofzo), verder had ze hem nooit om. Tegenwoordig kan ze zonder korf mee, maar moet nog regelmatig ff "MUM!" brullen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:52

Die van ons eet echt alles, maar dan ook alles. Heeft nog nooit wat laten staan.. wij hebben van alles geprobeerd! Op een gegevens moment ging het zelfs zo ver dat we voor het uitlaten eerst zelf een rondje gingen doen, en overal een berg zout over de poe hopen heen goten... maar zelfs dat helpt niet, hij at het dan zelfs op, wat het alleen maar erger maakt (die details zal ik je besparen :D)
Wat wij deden is een leeg blikje cola of fanta vullen met steentjes en dan goed dicht tapen.
Zodra ze iets op eet wat niet mag, richting haar gooien (niet op haar natuurlijk) Mogelijk helpt dat bij jouw hond, aangezien het een angsthaast is schrikt hij zo erg.
Een muilkorf lijkt me geen optie, en al helemaal niet zo een van nylon, dan kunnen ze hun bek niet meer opendoen, dus als ze het warm hebben kunnen ze ook niet hijgen, via hijgen raken ze hun warmte kwijt.
en zo'n hard plastic muilkorf zit gewoon niet fijn voor een hond, zeker niet als hij die buiten aldoor om moet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 01:13

Dat de nylon muilkorf geen optie is hadden we vandaag al door, vreemd dat ze er mee adverteren dat ze nog goed kunnen hijgen als je hun bek dicht moet snoeren.. maar fijn.

@lauwtjuh, blikje met herrie gaat niet werken, zodra ze dat ding bij mij hoort zal ze al erg onzeker worden. Een hond kan namelijk de herrie met de aanwezigheid van de baas in verband brengen en dus bang worden om niks (zelfde probleem heb je ook met trainingsbanden). We hadden het al geprobeerd met sleutels met als gevolg dat als ze ze hoort rinkellen ze al een schrik reactie geeft.

@tieme, als er een hond opduikt om te knokken dan rent ze gillent weg. Onze andere hond is degene die het voor haar opneemt. Anna hebben we geleerd dat ze bij ons veilig is en komt gelukkig naar mij sjezen als het haar te heet onder de voeten word. Ze is iets wat contact gestoord als het om anderen honden gaat en is erg onderdanig.

@liedje/ chiqua, zoals ik eerder al zei, de hond speelt graag alleen en vind apporteren niet leuk. Ze is juist van het graven en speuren. Het probleem zit hem erin dat je op gegeven moment haar teveel op de huid zit.. ze snuffelt ook om te kunnen poepen en plassen of molletjes te gaan zoeken. Als ik haar dus zou straffen voor het eten rent ze gewoon met een bek vol stront weg... werkt dus voor geen meter of ik straf haar om niks en dan komt de boodschap als nog niet door.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:24

Onze jongste hond deed dit ook. Ze had ook ontlastig van anderen, maar daarnaast was ze verzot op sigarettenpeuken, wat echt niet heel erg handig is.....

Wij hebben haar op aanraden van hondenschool wel tijdelijk een muilkorfje aangedaan. Na een week of twee was het eetgedrag er door de korf uit-geconditioneerd en issie afgegaan voorgoed. Nooit meer drollen en sigarettenpeuken gegeten. Maar misschien zijn andere honden hardleerser....

Wij gebruikten deze korf in een maatje groter:
http://www.hondenwinkel.nl/product_info ... ts_id=2110

Natuurlijk niet te groot nemen ivm gevaar dat ze er aan blijven haken. Maar in deze korf kunnen ze zeker nog hijgen! Binnen ging de korf af, dus met drinken was dit nog van toepassing.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 01:30

Die muilkorf ziet er inderdaad beter uit, ga morgen de nylon muilkorf terug brengen en hopen dat ze deze in haar maat hebben (ze is erg klein) Hopelijk kunnen we op deze manier het uitlaten voor haar en voor ons een heel stuk leuker maken.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:45

IK heb mij laten vertellen dat er ook een soort van halsband bestaat die werkt als een stroomband maar dan met CITROENgeur erin!
Ik heb het zelf nooit geprobeert omdat ik het simpelweg te duur vond, maar het kan een idee zijn?!?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:49

Dinky vreet ook alles wanneer hij maar de kans krijgt. Ik werd er helemaal gek van. Ik heb hem nu gewoon meer aan de lijn. Heel jammer voor hem, maar hij luisterde gewoon niet meer. De prikkel (het vreten) was sterker dan de motivatie om bij mij te komen. Ik zoek bewust plekken op waar minder te vreten is en het gaat een stuk beter. Daar kan hij wel gewoon los. Verder gebeurt het best nog wel eens dat hij wat vindt. Dan ga ik gewoon naar hem toe, haal het uit z'n bek en we lopen verder. Straffen heeft bij hem ook helemaal geen zin, wordt hij alleen maar bang van. Ik vind zelf een muilkorf geen optie :n Mensen krijgen zo'n verkeerd beeld van hem en gaan hem mijden, terwijl het een hele lieve hond is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:56

Toen die van mij jong was at ze ook alles en vooral veel stront.
Toch is dit overgegaan,ik denk dat ze het na haar 2de niet meer heeft gedaan.
De gaaskorf lijkt me wel wat,maar na een strontdipje moet je hem wel iedere keer schoonmaken.Jakkes!!!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:54

Ik hoop dat die bij jouw dan wel werkt.. Die van ons stak gewoon met dat ding en al zijn neus in de honden poep!!
Nou dat is nog viezer en erger om te zien dan zonder muilkorf kan ik je vertellen

Benfan schreef:
Die muilkorf ziet er inderdaad beter uit, ga morgen de nylon muilkorf terug brengen en hopen dat ze deze in haar maat hebben (ze is erg klein) Hopelijk kunnen we op deze manier het uitlaten voor haar en voor ons een heel stuk leuker maken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:03

Die muilkorf wat Loes je aanraadt is wel de beste. Ze kunnen met die korf wel gewoon hijgen en zelfs drinken. Maar eten gaat dus niet meer.
Dat korfje wat je zelf had gevonden kunnen ze alsnog likken en dus nog vieze en slechte dingen binnen krijgen.

Zou echt diegene omdoen die Loes zegt. En het is niet zielig, het is zieliger als je hond dalijk doodziek is en doorvreet op straat. Zo hou je denk ik ook meer rust omdat ze lekker kan rondwandelen en schooieren en niet meer kan vreten en jij dus ook meer rust uit zal stralen. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:49

Benfan schreef:
Als ik haar dus zou straffen voor het eten rent ze gewoon met een bek vol stront weg... werkt dus voor geen meter

Dan ben je dus al te laat ik zei ook niet voor niets, straffen vóórdat ze die bek dr opzet.
Dus niet als ze het al lang en breed in dr smoelwerk heb zitten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:53

Onze hond is ook een Kliko, valt het een keer verkeerd dan kotst zij het wel uit.
Ik heb het opgegeven, want zij is zo rap daarin dat ik altijd te laat ben met straffen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 16:58

@ chiqa, Ik zei niks voor niks 'dat helpt niet, ze rent dan gewoon vretende over het veld heen' lees even wat er staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:59

Benfan schreef:
@ chiqa, Ik zei niks voor niks 'dat helpt niet, ze rent dan gewoon vretende over het veld heen' lees even wat er staat.

Dan ben je dus te laat met straffen zo simpel is het, je ziet toch dat hij op een hoop stront afloopt?
Aanlijnen, en goed in de gaten houden, wil ze een poging wagen corrigeren.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:43

Ik heb inderdaad ook een hond die alles eet. Daarbij is hij ook nog eens doof dus straffen is daardoor erg moeilijk. Aangezien ik hierdoor al 2 keer bij de dierenarts heb gezeten en ik het mijn hond toch gun om ook lekker los te lopen heb ik inmiddels ook een muilkorf aangeschaft. Inderdaad dezelfde van de foto. Werkt prima, de hond kan gewoon drinken en ondervindt geen belemmeringen met hijgen o.i.d. :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:03

Ik zie toch niet dat ze op een hoop stront afloopt of gewoon wat zit te snuffen? Mevrouw graaft ook graag mollen uit, zo 15 minuten zoet met grashappen en gangetjes open leggen in de hoop wat levends te treffen. Juist de manier die jij beschrijft Chiqa maakt een hond frecking onzeker omdat jij wilt dat ik haar bij elke wissewas en snuiverij corrigeer. Denk je nou echt dat we dat allemaal niet geprobeerd hebben? kom op zeg.. als je de moeite had genomen te lezen en het te begrijpen wat er stond had je geweten dat we met een onzekere hond zitten en we al bij een trainer zijn geweest om met haar bezig te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:06

Benfan schreef:
Ik zie toch niet dat ze op een hoop stront afloopt of gewoon wat zit te snuffen?

Zie jij een hoop stront niet liggen? Dan is dr iets anders loos. :j

Benfan schreef:
omdat jij wilt dat ik haar bij elke wissewas en snuiverij corrigeer.

Waar staat dat ik schrijf dat er om elk wissewasje gecorrigeerd moet worden wil je dat quoten?

Maar goed begrijp dat je een betere oplossing heb gevonden mijn eigen hond heb ik dmv de TT af kunnen leren stront te vreten maar dan moet je wel een hoop stront kunnen zien liggen :+
2 sessies was het over.(Wel op de hondenschool)

Succes met je hondje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:17

Chiqa schreef:
Benfan schreef:
Ik zie toch niet dat ze op een hoop stront afloopt of gewoon wat zit te snuffen?

Zie jij een hoop stront niet liggen? Dan is dr iets anders loos. :j
Maar goed begrijp dat je een betere oplossing heb gevonden mijn hond heb ik dmv de TT af kunnen leren stront te vreten maar dan moet je wel een hoop stront kunnen zien liggen :+

Succes met je hondje.

Ook wij hebben een wandelende vuilnisbak wiens favoriete snack een hoopje stront is. En ook ik zie echt niet altijd of iets een hoopje stront is of gewoon een graspol of iets dergelijks, al helemaal niet als het gras wat hoger is. Bovendien heeft onze hond die drol al lang geroken terwijl ik 'm eerst nog met mijn ogen op moet speuren.. En kan ze dondersgoed schijnheilig doen alsof ze zit te snuffelen om vervolgens snel een hap te nemen. Razendsnel en niets meer aan te doen. Ik vind wel dat je gelijk hebt Chiqa, maar wat je zegt is bij sommige honden makkelijker gezegd dan gedaan. :)
Helaas eet ze nog steeds alles wat enigszins eetbaar zou kunnen zijn, dus ik lees even mee. Muilkorf hebben we nog niet geprobeerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:22

Benfan ik had mijn reactie wat aangepast omdat ik er geen goed gevoel bij had maar zie nu dat je dr wel voor open staat.

Kijk je zult toch terug moeten naar de basis, en nee idd niet elk snufpartijtje afstraffen.

Kort aanlijnen en houd hem maar in de gaten. Als ze al smet de stront in hun apparaat lopen ben je al te laat, hier was het ook een groot probleem, maar ik zal de stront wel liggen was alleen gewoon te laat met corrigeren.

Hier heeft de TT sessie op de honden school heel goed gewerkt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:13

Chiqa waar staat TT voor? Kan het zo gauw even niet bedenken.