HELP! 1 dominante 1 onderdanige kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

HELP! 1 dominante 1 onderdanige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 10:33

Hoi!

Ik heb 2 katten.
1 erg dominante (Tom) en 1 erg onderdanige (Sam)

Op zich leven Sam en Tom al 6 jaar zo samen.

Maar het blijft me niet lekker zitten dat Sam vaak het onderspit moet delven en hierdoor regelmatig erg schichtig door het huis loopt.
Tom eist veel aandacht op, en als Sam bij mij op schoot gaat liggen en Tom komt er aan, dan spurt Sam meteen weg.
Nu is er bij Sam laatst een hart-ruisje ontdekt, dus ik denk dat Sam er baat bij zou hebben om een zo ontspannen mogelijk leventje te leiden.

Ik zat er aan te denken dat een kitten poes erbij misschien een oplossing zou zijn.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: HELP! 1 dominante 1 onderdanige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:29

Ik zou bij een kat met een ruisje geen kitten dr bijdoen, kans is groot dat deze ook tegen de onderdanige keert waardoor er nog meer stres komt.
Ik laat katten altijd hun gang gaan, ze redden het wel heb zelf ook één kat met een ruisje die niet zo'n held is.
Geef haar haar rust door haar op de bovenverdieping te laten, dat is helemaal van haar. Daar maakt zij dankbaar gebruik van, heb ook een kitten (Wat dus niet geweldig gaat met haar) ik laat ze zo min mogelijk bij elkaar.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:34

okay, bedankt voor je reactie..

er zit idd ook wel wat in.. dat een kitten erbij plaatsen ook weer voor extra stress zorgt.

heb ook al wat gelezen over homeopatische middelen voor wat nerveuze katten..
Ik zal binnenkort ook eens de dierenarts vragen voor advies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:02

Ikzelf zit aan bach bloesem te denken, en wil hier een middel vandaan gaan halen;
http://www.dierendokter.nl/
Zij geven gratis en zeer uitgebreid advies je kan het altijd voorleggen. Zelf zit ik te denken aan iets wat haar zelfverzekerder en minder boos maakt.
Wel bijzonder dat ze al 6 jaar bijelkaar zijn en het nog steeds niet klikt.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 17:06

ja, ze komen zelfs uit t zelfde nest.. en vaak genoeg liggen ze ook bij elkaar op bed of in de vensterbank (niet tegen elkaar aan ofzo)

En een paar keer in de week hebben ze echt ruzie.. en sowieso is Sam echt een beetje bang voor Tom..
Maar ja dergelijke dingen zie je ook in een paardenkudde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:17

Je zou ook naar een gedragsdescundige kunnen gaan, een betere kliniek heeft die wel in huis. Zij kunnen jou helpen hoe jij hier het beste mee om kan gaan, wie weet kan jij je katten een handje helpen.