Kat heeft dikke poot..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat heeft dikke poot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:42

Mijn kat heeft een dikke voorpoot, of eigenlijk het voetje. Heb er al naar gekeken en aan gevoeld, maar zie geen wondjes oid. Hij likt er wel veel aan, maar dan aan zijn hele voet en niet op 1 plek ofzo. Hij loopt er niet kreupel of gevoelig op..

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:49

Wij hadden dat laatst ook, toen ging ik naar de DA. Ze bleek koorts te hebben en een luchtweginfectie!(en een kleine verdikking in het pootje) Antibiotica erin en 10 dagen pillen slikken. Binnen 2 dagen liep ze niet meer kreupel.
Beterschap!

zonnebloem18

Re: Kat heeft dikke poot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:51

Komt hij buiten?
Zo ja kan hij geprikt zijn door een wesp of hommel o.i.d. dat kan een paar dagen dik zijn.

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:55

zou hetzelfde kunnen zijn als paarden wel eens hebben, einschuss heet het voor paarden.
Mijn kat heeft het ook gehad, even langs de DA prikje erin en met een dag of 2 was het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:57

zonnebloem18 schreef:
Komt hij buiten?
Zo ja kan hij geprikt zijn door een wesp of hommel o.i.d. dat kan een paar dagen dik zijn.

Ja en dat zou heel goed kunnen idd. Ze zitten namelijk nogal veel achter vliegen ed aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:26

Klinkt als een ontsteking. Morgen meteen even naar de DA :) succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:07

Snel naar de DA, heb dit ook gehad bij mijn kater, een dag later en zijn poot moest geamputeerd worden, inwendige botontsteking, Zou er geen risico mee lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:22

Hmm veel verschillende antwoorden :P

Mijn zusje dacht aan een kneuzing, die zei paar dagen aankijken..

Hij loopt er goed op, dus lijkt me voor nu nog wat overdreven om naar de DA te gaan.. Kan morgen altijd ff bellen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:27

Mijn kat heeft meerdere keren een dikke poot van een wespensteek maar daarbij was echt heel de poot dik (soort olifantenpoot maar dan bij een kat :') ) dat was na twee dagen helemaal over. Als alleen het voetje dik is zou ik er niet te snel van uit gaan dat het een vliegensteek is, of misschien is jouw kat daar niet echt gevoelig voor, maar tot nu toe heb ik bij elke vliegensteek alleen nog maar hele dikke poten gezien, die overigens ook warm waren :j

Is het pootje van jouw kat warm? (warmer dan de andere :') )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:47

Relaxed schreef:
Hmm veel verschillende antwoorden :P

Mijn zusje dacht aan een kneuzing, die zei paar dagen aankijken..

Hij loopt er goed op, dus lijkt me voor nu nog wat overdreven om naar de DA te gaan.. Kan morgen altijd ff bellen..

Ja veel verschillende antwoorden, bij ons bleek het dus gek genoeg iets aan de luchtwegen. Dankzij het kreupele pootje waren we er snel bij.
Kan je je kat temperaturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:55

Nou zijn poot is alweer zo goed als normaal.. Zie nog weinig verschil.
Rebecca, voetje was niet warmer dan de andere..

Ik weet wel dat ie vliegen enzo echt met zijn voet vangt, hij klemt de vlieg dan echt tussen zijn zooltjes als het ware en van daaruit gaat ie hem opeten :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:01

Reactieve artritis (gewrichtsonsteking als gevolg van een infectie elders) was ook het eerste waar ik aan dacht. Heeft mijn kat ook gehad, was na behandeling snel over.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:07

Mijn poezel heeft eens een avond ook een heel dik voetje gehad. Even aangekeken en de volgende dag was het al een stuk minder.

Ik gok op een insectensteek. Zowel voor toen die van mij als nu die van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:56

Ibbel schreef:
Reactieve artritis (gewrichtsonsteking als gevolg van een infectie elders) was ook het eerste waar ik aan dacht. Heeft mijn kat ook gehad, was na behandeling snel over.

Zoals ik boven je al postte was zijn pootje vanmorgen alweer normaal..

Ik denk dus dat het idd een steek van een of ander beest was. Vooral hommels vinden ze erg interessant en gister in de tuin lag ie wel met iets te spelen en op iets te kauwen.. Maar dat was in de tuin van de buurman, dus kon moeilijk gaan kijken wat het was :P