Waterschildpadden voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Waterschildpadden voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:55

Ik heb sinds vandaag 2 waterschildpadden in mijn pension zitten..
Ze hebben van die schildpadden sticks meegekregen, maar las dat ze ook groenten enzo mogen hebben...
Nu lees ik op de ene site steeds kleine beetjes voeren en op de andere weer smorgens voeren..Wat is nu waar?
En hoeveel mogen ze er van hebben, heb ook van die gedroogde kreeftjes staan voor ze..
Wat moet zo'n beest eten per dag?

Pluttersput

Re: Waterschildpadden voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:29

Kreeftjes zit niet zoveel voedingswaarde in, dus dat moet je ze zeker niet alleen geven :) Mijn schildpad krijgt iedere morgen een beetje staafjes, of ja, af en toe een rustdag ertussen. Hij heeft wel constant plantjes in zijn aquarium, die hij op kan eten.
En af en toe krijgt hij wat slakjes en wat guppies, die hij dan op kan eten. Hij doet het eigenlijk heel erg goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:33

Je kunt ze kattenbrokjes geven. En blaadjes sla.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:37

Pluttersput schreef:
Kreeftjes zit niet zoveel voedingswaarde in, dus dat moet je ze zeker niet alleen geven :) Mijn schildpad krijgt iedere morgen een beetje staafjes, of ja, af en toe een rustdag ertussen. Hij heeft wel constant plantjes in zijn aquarium, die hij op kan eten.
En af en toe krijgt hij wat slakjes en wat guppies, die hij dan op kan eten. Hij doet het eigenlijk heel erg goed :)

Nee doe die kreeftjes zoiezo niet alleen hoor... maar dacht voor erbij...alleen die stickies lijkt me ook niet alles...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:38

Neenee, je kan ze ook zeker erbij geven hoor, mijn schildpadden vinden ze heerlijk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:40

Owke mooiso :D... ja wil ze zo goed mogelijk verzorgen natuurlijk...en las bladgroente

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:14

Maar als je ze in pension hebt waarom wil je dan afwijken van wat de eigenaar meegegeven heeft? Ik zou er niet echt blij mee zijn als mijn dieren in het pension wat anders te eten krijgen dan afgesproken.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:18

maden uit de diereenwinkel, wormen uit de tuin of kleine visjes.
sla kan wel maar eerst langzaam laten wennen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:35

Manou schreef:
Maar als je ze in pension hebt waarom wil je dan afwijken van wat de eigenaar meegegeven heeft? Ik zou er niet echt blij mee zijn als mijn dieren in het pension wat anders te eten krijgen dan afgesproken.

nee ik wijk niet af, maar ik bedoel er is niet duidelijk gezegd hoeveel er nou gevoerd moest worden...wel staat er op het formulier dat ze ook groenvoer gewend zijn....dus was een beetje aan het opzoeken wat ze dan zoal mogen hebben ;) niks veranderd dus