Kat van de buren is bij ons kind aan en in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Kat van de buren is bij ons kind aan en in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 11:28

Ok, ik heb een klein probleempje... De kat van een paar huizen verderop vind ons blijkbaar leuker dan zijn baasjes... Hij komt al regelmatig langs, maar nu het lekker warm is buiten, hebben wij de deur graag open om het te laten luchten. Sta ik gister in mijn slaapkamer, ga ik ineens op die kat staan. Dus ik m naar buiten gedaan, maar hij is daarna nog 4 keer terug gekomen (ik heb hem weggejaagd, maar hij kwam een half uurtje later weer terug).
In het zeil van mijn brommer stond een plasje water, daar drinkt ie lekker uit, en waarom gooien mensen hun afval niet IN de vuilnisbak? Nu had ie ook een lekkere maaltijd. Gevolg: Gisteravond bleef ie maar komen (ook naar binnen) om te zeuren om eten.

Ik studeer diergeneeskunde, van mij mag hij best binnenkomen, maar mijn huisgenoten vinden het minder leuk. Dus ik doe mijn best om die kat te negeren en weg te jagen, maar het helpt niet echt. Gister een bakje water eroverheen gegooit (ik dacht, dan vind ie het vast niet meer leuk hier), maar hij liep nauwelijks de tuin uit...

Ik heb het kokertje aan zijn halsbandje open gemaakt, en daar staat een adres uit de straat. Is het onredelijk als ik contact met die mensen opneem om te verzoeken of ze hun kat bij zich willen houden? Ik vind het niet erg als hij in de tuin komt, maar in de woonkamer en slaapkamers vind ik een beetje overdreven. Hij loopt gewoon op zijn dooie gemakje de trap op...

Ik snap wel dat je een kat niet echt kan uitleggen dat het niet mag, maar nu moeten wij dus ramen en deuren dicht gaan houden om die kat buiten te houden, dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Hebben jullie evt oplossingen om die kat weg te houden, of zal ik gewoon contact opnemen met de eigenaar? Vind het zo flauw om te zeuren over een klein katje, maar straks hebben we een hele plaag in huis, en daar zit ik ook niet op te wachten...

8nnemiek

Re: Kat van de buren is bij ons kind aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:30

Misschien dat t kwartje valt als je er nog een paar keer een emmer water overheen gooit?

Wij hebben een hordeur tegen vreemde katten en andere dieren, dat helpt ook erg goed. Ook tegen vliegen trouwens :P

zonnebloem18

Re: Kat van de buren is bij ons kind aan en in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:52

Even contact opnemen met de eigenaar dat je huisgenoten het niet waarderen en wellicht eens gemeen kunnen gaan doen tegen de kat.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:09

Een bakje water is niet voldoende. Heb je geen tuinslang? Klinkt heel naar, maar 1x goed natspuiten en hij is zo weg. Of een leenhond? Eentje die niet meteen een kat doormidden bijt? Zet de hond erbij en je zult zien dat de kat zo weg is ;)
Ik zou wel ff bellen met de eigenaren, om te vertellen dat je het vervelend vindt.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:14

Inderdaad goed natmaken, zet een planten spuit klaar (en niet op de "nevel" stand)
Verder afspreken dat NIEMAND de kat aanhaalt of aandacht geeft.
Success!
(mijn katten zijn bij de buren kind aan huis, maar die vinden het gezellig & lopen ze te kroelen gelukkig :)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:17

Ik ben zelf ook een eigenaar van een lieve kater. Maar vind dat anderen mensen daar geen last van hoeven te hebben.
Ik vind het dus niet heel raar als je de eigenaren eens aanspreekt hierop. En hoppa gewoon een flinke emmer water er over heen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:48

Even doorzetten met dat water, vinden ze het vanzelf niet leuk meer. En idd even afspreken met de huisgenoten dat ze de kat niet moeten aanhalen en helemaal geen eten geven!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:19

punt is dat de eigenaren er niet zoveel aan kunnen doen (behalve de beesten opsluiten, en dat lijkt me ook de bedoeling niet)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:21

vanLotje schreef:
punt is dat de eigenaren er niet zoveel aan kunnen doen (behalve de beesten opsluiten, en dat lijkt me ook de bedoeling niet)

Maar dat is het probleem van de eigenaren en niet van de TS....

Ik zou idd naar de eigenaars gaan en kijken of je samen wat af kunt spreken over de kat...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:24

ja, da's dus de eeuwigdurende discussie :D

ik heb vroeger eens een vrouw aan de deur gehad die vroeg of ik mijn katten binnen wilde houden, want ze kwamen in haar tuin.
Niet poepen of plassen ofzo, maar wel erdoor lopen.

Katten, althans mijn katten, zijn geen binnenbeesten. En als ze zich op ongewenst terrein begeven zul je creatief moeten zijn, en er vooral samen uit proberen te komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:25

vanLotje schreef:
ja, da's dus de eeuwigdurende discussie :D

ik heb vroeger eens een vrouw aan de deur gehad die vroeg of ik mijn katten binnen wilde houden, want ze kwamen in haar tuin.
Niet poepen of plassen ofzo, maar wel erdoor lopen.

Katten, althans mijn katten, zijn geen binnenbeesten. En als ze zich op ongewenst terrein begeven zul je creatief moeten zijn, en er vooral samen uit proberen te komen.

Oh, dat ben ik ook wel met je eens. Maar ik kan me voorstellen dat de TS er weinig boodschap aan heeft dat het dier geen binnendier is als ze er last van heeft. De eigenaar heeft ze losgelaten in de eerste plaats. Desnoods zet die de tuin af...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 09:27

Tuinslang heb ik helaas niet, wel een emmer. Dat kan ik wel proberen.

Ik heb ook een nette brief opgesteld waarin ik duidelijk naar voren laat komen dat we het niet echt tof vinden, en graag (samen) tot een oplossing willen komen. Ik ben er zelf geen voorstander van om buitenkatten ineens op te sluiten, maar ik heb ook geen zin in vreemde katten op mijn slaapkamer. Ondanks het feit dat ik diergeneeskunde doe, ben ik wel allergisch (nee, dat is niet logisch ;) ).
Maar ik zal dat briefje vanavond door de bus gooien, en als ze thuis zijn dan zal ik even aanbellen. Kunnen we het bespreken. Als deze mensen een hor voor ons aan willen schaffen is het ook goed :Y) .

Bedankt voor de reacties, blijkbaar ben ik toch niet zo'n zeur als ik dacht ;) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:29

Ook hier kan ik weer zeggen: lang leve de spuitkikker / reigerverschrikker _/-\o_
Geen kat, reiger of hond ook maar te bekennen :D
Sowieso vind ik dat mensen geen last horen te hebben van elkaars dieren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:35

Ik zou niet meteen gaan eisen dat ze hun kat bijhouden, maar wel in overleg gaan. Dan weten ze ook wat er aan de hand is als hij zeiknat thuis komt. Misschien kunnen zij ook helpen met de kat bij jullie weg houden of hebben ze tips voor je.

En je huisgenoten eens aan de jas trekken. Katten kiezen meestal niet zomaar lukraak een huis uit waar de deur open staat. Misschien dat een van hun of een van je voorgangers die kat heeft gevoerd en dat hij daarom graag bij jullie komt.

Ik zou niet meteen met die hor op de proppen komen en zeker niet dat hun die voor jullie moeten kopen. Dan heb je kans dat je ze afschrikt en ze minder bereid zijn erbij te helpen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:32

Falona schreef:
Ik zou niet meteen gaan eisen dat ze hun kat bijhouden, maar wel in overleg gaan. Dan weten ze ook wat er aan de hand is als hij zeiknat thuis komt. Misschien kunnen zij ook helpen met de kat bij jullie weg houden of hebben ze tips voor je.

Nee, zo ben ik ook niet. Ik heb zelf ook dieren, studeer diergeneeskunde, dus hoe meer Beesies hoe beter ;) . Maar het is nou eenmaal niet mijn huis, en ik wil niet de troep en haren van annermans katten op hoeven ruimen. Ik ga er ook niet boos heen ofzo, alleen wil ik wel dat ze op de hoogte zijn van het feit dat hun kat de privacy van de buurtbewoners net respecteerd ;) .
Maar ik gooi vanavond het briefje door de bus, en als ze thuis zijn bel ik aan. Ik hoop dat het katje dan bij ons thuis is, dan kan ik hem meenemen ("Ja maar mevrouw, hier heb ik het bewijs :Y) }:0 ) ).

Dar van die hor was meer een grapje. Ik woon hopelijk nog maar twee maanden daar, en dan zou ik dat allemaal met de huisbaas moeten overleggen. Daar heb ik geen zin in. Ik kan niet zo goed met die man ;) .

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:33

Heb je in je brief gezet dat je allergisch bent? Dat vind ik namelijk een extra belangrijk punt voor de eigenaren om die kat buiten te houden in plaats van bij de buren binnen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:27

Ik heb het briefje in de bus gedaan, en de eigenaar belde me netjes op. Kat binnehouden is geen optie, en er waren meer mensen in de buurt die er problemen mee hadden en die gooien er allemaal water overheen.
Dus net kwam katje weer, en ik gewapend met waterkoker (koud water, don't worry ;)) naar buiten, en ze was zo weg. Hoop dat het helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:05

Mooi zo zo kan je dr dus ook uitkomen zonder allerlei dieronvriendelijk agressieve middelen :)