Verantwoord snoepen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Verantwoord snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:59

Ik vind echt nergens op internet echt een goed antwoord. Maar welke snoepjes zijn nou wel verantwoord voor onze knaagdieren? Ik weet dat het grootste gros van de snoepjes echt rotzooi is. Maar welke verantwoord zijn?

Kirrr

Re: Verantwoord snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:00

een wortel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:05

Wat voor knaagdieren heb je? Mijn hamsters zijn dol op zonnebloempitjes, mijn cavia's waren dol op peterselie bijv. Die snoepjes uit de dierenwinkel zijn meestal gewoon erg slecht. Vitaminepillen vinden ze vaak wel lekker trouwens :+

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:12

Kirrr: Uiteraard! Maar ik bedoel meer de snoepjes in de dierenwinkel :)

WildWings: Het is meer voor een onderdeel van een opdracht op school, waarbij we het over voeding bij dieren hebben. Ook het onderdeel snoepen kwam aan bod, maar voor een konijn heb ik wel een aantal verantwoorde snoepjes kunnen vinden (welke alleen online te bestellen zijn), maar voor knaagdieren???

Mijn cavia vond vitaminepillen ook erg lekker!
Zonnebloempitten bij de hamster waren hier nooit echt favoriet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:56

Mijn cavia's lusten dus echt geen snoep he :') Zo'n broodje, dat gaat er goed in, en zo'n gedroogde maiskolf vinden ze vooral leuk om de maisjes eraf te pulken maar die eten ze dan vervolgens mooi niet op _O- Dus ik heb echt geen verstand van caviasnoepjes, die van mij leven op witlof/andijvie/wortels/etc etc etc :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:02

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:01

NaNi: Whahaha net mijn konijnen dus! Ik had yoghurtdrops voor mijn verjaardag gekregen? Dus ik kijken of de konijnen het lussen. Na 2 dagen lag het nog in het hok _O-

Manou: Bedankt! Zoiets zocht ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:00

Mijn ratten zijn dol op knaagdierkoekjes met vanillesmaak, volgens mij ook alleen online verkrijgbaar: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=830

Verder doen yoghurtdrops het ook goed, maar die zijn vanwege de hoeveelheid suiker niet echt gezond te noemen...

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:02

pas op met zonnebloempitten bij knaagdieren.
De dieren vinden ze meestal erg lekker, maar ze zijn heel erg vet. dus erg slecht voor een knaagdier wanneer deze dit in een te grote mate krijgen