Dagblad van het Noorden, Kattenhater Borger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dagblad van het Noorden, Kattenhater Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:48

Net nu ik hier woon en mijn katten sinds een dikke week buiten laat, stond er afgelopen vrijdag een bericht in het Dagblad van het Noorden over een kattenhater in Borger..
Er was 2 weken geleden een kat vermist hier, die mensen hadden overal affiches opgehangen en kregen nav hiervan vorige week een dreigbrief in de bus. Hierin stond dat de kat niet meer leefde en er meer zouden volgen.. Reden: Katten eten vogels op en doen hun behoeftes in andermans tuinen.

Ik weet niet in hoeverre ik zo'n dreigbrief dan serieus zou nemen, want iemand die katten haat, kan natuurlijk op zo'n manier makkelijk dreigen. Er is volgens mij geen bewijs dat die kat ook echt dood is..

Heeft iemand dit artikel gezien? Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies in staat..

Ik laat mijn katten zoiezo niet 's nachts buiten, maar wat zou ik er verder aan kunnen doen?

SAKKIA

Re: Dagblad van het Noorden, Kattenhater Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:54

Ik heb het niet gelezen, maar elke gek kan die brief natuurlijk in de bus gedaan hebben ;)

Onze buurvrouw is ook niet zo dol op katten. Gelukkig houd onze poes niet van een natte kont dus die komt speciaal naar binnen om netjes op de kattenbak haar behoefte te doen. Niemand die er last van heeft dus. Ze is wel een echte jager. Heb al een muis en twee vogels bij de achterdeur mogen ontdekken.

Tja ik denk dat je katten 's nacht niet buiten laten ook niet heel erg veel zin heeft hoor, als je echt niet wil dat ze iets overkomt moet je ze gewoon helemaal binnenhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:55

Er zijn genoeg idioten op de wereld helaas.. alleen al daarom zou ik mijn kat gewoon binnenhouden. Ik zou m'n kat sowieso binnenhouden (uit sociaal oogpunt), maar echt, met zoiets.. je kan het maar beter te serieus nemen dan niet serieus genoeg en je kat kwijtzijn. Ik zou iig tot nader nieuws m'n katten niet op straat laten.

Id buurt van waar mijn vader woonde werden een tijd terug stukken vergiftigd vlees neergelegd voor katten :( , was toen ook een artikel oid over meen ik me te herinneren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:47

In assen kwam een kat laatst met een ijzeren strik om zijn nek thuis.
Hij had zich los kunnen trekken maar veel katten kunnen dat dus niet en die gaan dus wel dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:17

Relaxed schreef:
Reden: Katten eten vogels op en doen hun behoeftes in andermans tuinen.

Het is momenteel ín om katten naar asiels te brengen aan de andere kant van het land omdat ze geen katten in hun tuin willen zien, zeg maar een zeer agressieve handelwijze om hun frustratie te uitten die heel veel leed met zich meebrengt, heb hier ook mensen op bokt flink over de schreef zien gaan waardoor mij dit niet s verbaasd!! Gelukkig wordt hier snel op gereageerd dit kan echt niet.

Ik zie het op veel fora's staan en wordt over gesproken of het de normaalste zaak van de wereld is,
dat is dan volgens hun het risico als jij je kat gewoon buiten laat lopen ;(
Meeste fora's grijpen gelukkig wel hard in op dit nieuwe fenomeen, wat een serieus probleem aan het worden is.
Lang niet alle katten zijn gechipt dus je kan wel raden wat er dan gebeurd.....Die zie je nooit meer terug.

Ik mag gezegend zijn met een zeer katvriendelijke buurt moet er niet aan denken dat er hier een hater komt te wonen, denk dat dit persoon hier ook geen lang leven zal lijden.

Relaxed schreef:
Ik weet niet in hoeverre ik zo'n dreigbrief dan serieus zou nemen, want iemand die katten haat, kan natuurlijk op zo'n manier makkelijk dreigen. Er is volgens mij geen bewijs dat die kat ook echt dood is..

Vraag de asiels maar na...grote kans dat hij daar heen gebracht is. Sprak vanavond een medewerkster van het asiel dit dit ook bevestigde, ze zijn helemaal gek geworden.
Ze hebben met hun poten van andermans bezittingen af te blijven. :( En helemaal een levend wezen, er zijn genoeg andere manieren om dit op te lossen.

Ik hoop dat er duidelijkheid komt en de kat weer boven water komt!!!!! Ondertussen zit je dr maar mooi mee, en kan me voorstellen dat de schrik dr goed inzit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:24

Vandaag een leuk verhaal, man belde ons (dierenambulance) hij had ergens een magere kat gezien en meegenomen naar huis of we hem ook kwamen halen.
Nee dus wij gaan niet zomaar een magere kat halen, na wat navragen leek het geen zieke kat te zijn en vonden we dat hij hem terug moest zetten met een bandje om en de vraag daarop te zetten of de eigenaren contact op willen nemen.
Dat wilde hij niet, vervolgens heeft hij blijkbaar verschillende instanties gebeld waarvan 1 ons belde voor opheldering.
Uiteindelijk bleek de kat gewoon gezond te zijn alleen wat slank en hebben ze geëist dat de man hem terug zou plaatsen.

Maar het zal je kat maar zijn die wel opgehaald wordt en verdwijnt in een asiel.
De andere regio had hem dus wel opgehaald en dan was het nog maar de vraag of je je kat weer zal vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:11

Mijn katten zijn gechipt, dus als ze bij het asiel komen maak ik me daar niet teveel zorgen over.

Sakkia, ik wil ze sowieso niet 's nachts buiten hebben, dus ook al niet voor ik dit bericht hoorde.

Chiqa, ik dacht dat het hier ook katvriendelijk was, omdat er hier ook zoveel katten rondlopen en allemaal huiskatten (te zien aan de halsbandjes) Maar blijkbaar is er toch iemand komen wonen die ze niet zo leuk vindt.. :n

Nou ja, ik zie het ook wel.. Overdag zijn ze een paar uur buiten en ze blijven heel dichtbij steeds..

Denk wel dat het goed is dat dit meteen naar buiten is gebracht, iedereen heeft het erover en er is dus maar 1 kat vermist nog..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:22

Lekker je tuin afzetten zou ik zeggen.
In het dorp waar ik vroeger woonde was ook zo`n iemand.
In de straat waar ik woonde zijn toen een stuk of 10 katten in een week tijd vergiftigd.
En ja allemaal overdag mensen die katten stelen of vergiftigen wachten echt niet tot het donker is.
De 3 katten die wij toen hadden is er 1 van vergiftigd die vonden we vegiftigd op straat 1 is dood voor de deur gelegd (opengesneden) de andere hebben we na deze 2 vreselijke gebeurtenissen binnen gehouden.
Het is overgens op 1 dag gebeurt dus we vonden ze tegelijk het is niet zo dat er 1 vergiftigd was en ik de andere gewoon als nog naar buiten heb laten gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:33

Brr hier word ik onpasselijk van van al die nare verhalen.

Helaas kan ik er ook een stel aan toevoegen.

Hier zijn tientallen katten vermoord.
En misschien wel honderd vermist.

Katten die vergiftigd thuiskomen, katten met kogels in de pels, katten met verwondingen etc .

Ook ken ik een verhaal van een hoefsmid, die een achterbuurman had die allerlei vallen voor katten in zijn tuin had staan.
Hij miste weer een of meerdere katten en is toen gaan kijken en vond idd echt een heleboel misselijkmakende kattenvallen.

De kattenhater was op vakantie, en toen heeft hij de sloten van de deuren ingespoten met 2 componentenlijm.

Tand om tand is misschien niet de manier. Maar ik vond het toch wel boontje komt om zijn loontje.

Ik heb daarom ook gekozen mijn katten op eigen terrein te houden.
Een mooie ren is zo gebouwt.

Even ontopic, stond op die pamfletten een adres dan?
Normaal gezien zetten mensen er alleen een nummer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:35

Jep, adres en telefoonnummer stond erop :j