Ik ben gaan samen wonen met mijn vriend,samen hebben wij 4 honden.
Mijn eigen hondje woont nog bij mijn ouders,die doen dit heel graag want ze zijn gek op hem.
Verder had mijn vriend al een oude teef,van een jaar of 11.
Samen hebben wij een pup,een bordeaux dog van 6 maanden.
En er loopt nog een hond,en daar gaat dit verhaal over..
Mad,een kruising borderd collie.gecastreerde reu.Dit is een zwerver geweest in het buitenland.
Helaas heeft hij het nodige meegemaakt,en waarschijnlijk zoveel geslagen,dat hij hierdoor doof is geworden..
Nu ben ik in verwachting,en moeten wij de moeilijke keuze maken om deze lieverd weg te doen..
Waarom? Mad is doof,en omdat hij zoveel heeft meegemaakt,soms nogal schichtig bij onverwachte bewegingen..
Met het oog op de kleine in aankomst,en een kleine gaat kruipen... dit baart ons veel zorgen,want wij vertrouwen het niet met deze hond.
De keuze is gemaakt,het is het beste om voor hem een ander huisje te vinden.. dat het moeilijk gaat worden beseffen we ons maar al te goed..
Waar moeten wij gaan zoeken? Doen wij hier wel goed aan??
Onze beslissing dat hij niet te vertrouwen is,is gegrond.
Hij vertrouwd vreemde,schrikt niet van onverwachte bewegingen.
Waarom dan weg zul je denken?
Door zijn vervelende achtergrond kan hij heel soms raar reageren,laatst was ik hem aan het borstelen,bij zijn achterhand,en vanuit het niks hapt hij. Niet door,niet super gericht,maar toch.. zomaar,vanuit het niks zonder te waarschuwen vantevoren...
Aangezien een klein kind gaat kruipen na een tijd,is niet onvermijdelijk dat ook deze hond aangeraakt zal worden door ons kindje.
Dit vinden wij dus ontzettend eng.Zoals eerder gezegd,naar ons hapt hij dus niet gemeen,maar met een kindje vertrouwen wij dit echt niet..
we durven het gewoon niet aan..
Onze vriend moet dus een goed tehuis krijgen...
Dit doet pijn.. deze hond verdient een ontzettend goed tehuis,het is verder een super lieve hond..
onze instelling is normaliter dan ook..eenmaal een hond in huis,die verlaat ons huis pas wanneer hij gaat hemelen..
maar dit.. dit is onvermijdelijk.. ik wil ongelukken voorkomen..
Nu wil ik jullie vragen om tips,
Hoe kan ik het beste op zoek gaan naar een goed tehuis? We willen niet zomaar van hem af,we willen zeker weten dat hij goed terecht komt..
Bedankt voor het lezen bokkers,en voor eventuele reacties..want wat is dit moeilijk....
Mischien is er iemand op bokt die een goed tehuis weet voor je hond. ik weet er jammer genoeg geen
. Rustig aan elkaar laten wennen, etc.. Voor jullie is dit de beste keuze, niet voor de hond
Zijn de voorbehoedsmiddelen uit de schappen oid?