Help, konijntje (ong. 2 weken) ziek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Help, konijntje (ong. 2 weken) ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:42

Hallo!

Ik kom net bij mijn konijntjes, en 1 van de konijntjes heeft onverwachts een nestje gekregen. Hebben we ongeveer 4 dagen geleden ontdekt toen we opeens wat weg zagen schieten. We weten dus ook niet hoe oud ze ongeveer zijn.

Maargoed kom ik net bij mijn konijntjes zie ik dat het zwarte kleintje niet helemaal lekker is. Hij maakt zich heel bol. Gaat niet zitten en ademt heel zwaar. Ook is hij nu al 3 keer omgevallen.
Ik had mijn vader al gebeld maar naar de dierenarts ging niet het is zondag dus zei hij dat ik hem maar moest laten zitten en we morgen verder kijken maar toch zit het niet helemaal lekker.

Heeft iemand dus een idee wat het beestje heeft en wat ik er nu mee kan doen?

Groetjes.

Anoniem

Re: Help, konijntje (ong. 2 weken) ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:44

Waarom kan je op zondag niet naar de DA?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:45

Een ziek konijntje van +/- 2 weken kun je niet redden. Ik denk dat je er het beste met je handen vanaf (uit het nest) kunt blijven en de natuur haar werk laten doen!

Denk dat de DA ook niet heel veel voor je kan betekenen.

Sterkte

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:48

ja ik weet niet hoe oud hij is hij loopt al door de ren enzo hij ligt niet meer in het nest.

omdat de da hier niet open is op zondag.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:53

Yucome schreef:
ja ik weet niet hoe oud hij is hij loopt al door de ren enzo hij ligt niet meer in het nest.

omdat de da hier niet open is op zondag.

Komt de hele groep niet meer in het nest, of alleen hij niet?

Drinkt hij nog wel bij de moeder? Kan het zijn dat hij z'n ontlasting niet kwijt kan?

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 15:00

Nou, het zijn 2 baby's en ze komen beide niet meer in het nest. Tenminste dat vermoed ik, ik weet niet waar het nest is namelijk vermoedelijk ergens in de grond want in de kooi ligt geen nest. Het is een nogal buitenkonijn.

Of hij bij zn moeder drinkt kan ik niet zien, aangezien zer maar 2 x per dag gevoerd worden.
Hoe kan ik zien of hij zn ontlasting niet kwijt kan?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:17

Hier op bokt zijn een aantal dames die konijnen wezen opvangen, wellicht zijn zij bekend met je probleem...........

Heb net ook even zitten zoeken en dat ze met twee weken aan de wandel gaan zou min of meer kloppen, met 3 weken zouden ze gaan mee eten. Maar tot een week of 8 drinken ze moedermelk...........

Als hij omvalt zou het lijken dat hij z'n coordinatie kwijt is.....

Ontlasting niet kwijt kunnen zie je terug uit extreem dikke buikjes. Ik heb in het verleden'een fles konijntje gehad, waarbij we het buikje masseerde om ontlasting opgang te helpen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:08

Klinkt in ieder geval als ouder dan 2 weken, met 2 weken zijn het echt nog vrij hulpeloze konijntjes. Het klinkt als dikke buikenziekte, overgang naar vast voer. Wat krijgen ze als voeding?

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 07:53

Helaas heeft het beestje de nacht niet gehaald :(.
Is er dan een mogelijkheid dat het ander het ook krijgt? De moeder krijgt Science Selective, kopen we bij de dierenarts. En onbeperkt hooi.