Vriendlief en ik hebben alles braaf schoongemaakt in huis, leggen een (rood) schuursponsje wat we gebruikt hebben in de badkamer om even te laten drogen voordat deze de la in gaat. Niet veel later is het hele (schoongemaakte) huis bedekt met rode schuimsnippertjes, en zit een van onze katten wel erg vrolijk te kijken. Schuursponsje was weg, nouja... Het lag in zeer kleine stukjes. In het begin nog wat van die slordige 'schuursponsje-niet-opruim-momenten' gehad, waardoor het 'sneeuwde' in huis. Maar na een poosje leer je dat wel, dus schuursponsjes achter slot en grendel, geen enkel probleem.
Laatst stond ik op, en zag dat het binnen weer had 'gesneeuwd', met een diepe zucht alles opgeruimd en tegen Nick gezegd dat hij het sponsje moest opruimen. (Hij zei dat hij geen sponsje had gebruikt
) Dit gebeurde nog een paar keer, en ik was het toch zat. Gisteravond laat kwam Muts (onze sponsjes-kat) luid mauwend door het eerste kattenluikje heen (we hebben er 2), ik moest even naar de wc, dus loop al pratend tegen de kat naar de wc toe. Muts komt ook door het tweede kattenluikje zetten, en wat zie ik... Loopt die gek met een schuursponsje in haar bek rond! Blijkbaar zijn niet alle mensen even zuinig op hun schuursponsjes, het was namelijk een andere kleur/grootte dan die wij hebben
Dus mensen... missen jullie schuursponsjes in Bennekom? Ik weet wie de dader is...
.