problemen met de buren door kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linsim26

problemen met de buren door kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:39

hallo luitjes

ik zit met een dilemma en ik weet niet goed hoe ik het nu op moet lossen.

het zit zo..
een van onze katten (vroeger mijn stalkat, nu huiskat geworden) veroorzaakt bij de buren nogal wat ellende.
buuf is al 2 x aan de deur geweest of ik aub mn kat bij me wil houden want ze schijnt er nogal last van te hebben.
nu stond ze er gister weer of ik anders een ander huis voor het beestje wilde zoeken.. ik vind dit wel wat ver gaan.
het schijnt zo te zijn dat mijn kat elke dag bij haar voor de deur zit te miauwen en dat hij zelfs via de achterdeur naar binnen komt als die open staat. dan gooit hij alles om op het aanrecht enz en daar is ze niet van gediend.
wat ik ook echt wel snap hoor ik zou het ook niet leuk vinden als het bij mij gebeurde.

het punt is alleen dat zij zelf mijn kat bij haar in huis heeft gehaald door hem in het begin steeds te voeren, omdat het beestje er zo sneu uitzag zei ze.. ( niet meer dan logisch na een staartamputatie na een ongeluk.) en onze kat is al wat ouder dus zit niet altijd super in zn vacht.

ik heb nog nooit een beest zomaar weggedaan en ik zit er nu dus ook niet op te wachten maar hoe ver ga je dan he?
blijvend ruzie met de buren is ook zo wat. of dan toch maar de kat wegdoen omdat een ander zo dom is om hem te voeren?
volgens haar moet ik hem naar het asiel brengen maar dat wil ik ook niet.

wat zouden jullie doen?

ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:42

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:44

Dit had buurvrouw geloof ik ook niet bedacht toen ze jouw kat ging voeren... Ik zou haar er in ieder geval wel op wijzen geen katten van anderen te voeren als ze er geen ellende van wilt hebben.
Wat je eigen kat betreft; heb je een tuin? Zou je deze zo aan kunnen passen dat de kat de tuin niet uit kan? (jaja, daar is de tip ;) )
Naar het asiel brengen zou ik ook niet zo gauw doen, zeker niet als de kat ouder is

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:44

Je zou je buurvrouw voor kunnen stellen om een emmer water over de kat te gooien als hij voor de deur zit te miauwen of binnen probeert te komen. Na een paar keer bedenkt hij zich wel.
Zij heeft het probleem zelf veroorzaakt, dus dan moet ze zich er ook maar voor in zetten om het probleem op te lossen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:46

Of je tuin afzetten of een tuigje omdoen. Mijn balkon is afgezet en ze hebben een tuigje om. Mijn keukendeur heeft een hor, die door 1 van de slimmeriken als kattenluikje gebruikt wordt.

Mijn buurvrouw is ook boos geworden toen de kat van een andere buur naar binnen is gegaan. In mijn ogen terecht. Ik zou me heel bezwaard voelen als mijn katten overlast veroorzaken. Wegdoen zou ik ook niet doen hoor :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:47

Aller eerst: eigen schuld dikke bult denk ik dan. Je moet andermans katten niet binnen laten of voeren, net of een kat snapt dat het eerst wel mocht en nou niet meer.

Misschien kan ze indd een schuifhordeur aanschaffen? Die kan de kat zeker niet open maken en heeft ze geen last van vliegen en muggen :+

Tegen het miauwen kan ze weinig doen dan hem wegjagen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:48

Waarom stelt zij voor om hem naar het asiel te brengen?
Dat begrijp ik nog niet helemaal uit het verhaal.

Bramasole

Natuurlijk moet je je kat niet weg doen omdat de buurvrouw de gevolgen van andermans kat voeren niet overziet. Persoonlijk zou ik mijn kat in mijn eigen huis of tuin houden wanneer er echt overlast was. Of dit overlast is weet ik niet want zij is zelf degene die dit uitlokt.

Ik heb zelf 1 keer een eend voor mijn huis gevoerd, nu komt ze dagelijks een boterham halen. Ik vind het prima maar zo snel gaat dat dus. En als ik niet gauw genoeg kom, krijst die eend ook alles bij elkaar, net als je kat.

Ik zou dus zelf een oplossing zoeken w.b. omheining.

Zonnetje81

Iris82 schreef:
Waarom stelt zij voor om hem naar het asiel te brengen?
Dat begrijp ik nog niet helemaal uit het verhaal.

Waarschijnlijk omdat zij dan van het probleem af is?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:49

Heb je dat alles met je buurvrouw besproken? Dat het ook haar eigen schuld is? Wat mischien een mogelijkheid is, is je tuin katproof maken. Als je googeld kom je vast een hoop tips tegen.

Abeltje77

Het is natuurlijk een beetje boel buuf d'r eigen schuld. Maar daar heb je nu niets aan. Die irritatie zit er nu, en helaas is het toch aan jou om er iets aan te doen. Of die irritatie er nu terecht zit of -in dit geval- niet helemaal terecht.

Ik zou indien mogelijk proberen je tuin af te zetten.

doerakje

Ik zou mijn katten nooit naar het assiel brengen als ik er nog voor kan zorgen en helemaal niet omdat mijn buurvrouw dat wil :S

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:51

Goh dit valt nog mee :+ Wij hadden een kat en die is 7 jaar lang door de buren gevoerd en we hebben op een gegeven moment gezegd dat ze haar dan wel mocht houden. Afgelopen winter stond ze, na 7 jaar dus, op de stoep dat ze de kat niet meer wilde :? :n

Dat even offtopic, nu ontopic.

ik zou de kat een tuigje omdoen of idd je tuin zo maken dat de kat er niet meer uit kan.
Maar ik zou de buurvrouw ook heel duidelijk maken dat ze zelf dit gedrag heeft veroorzaakt en dat ik daarom de kat niet weg zou doen.

*edit* punt, komma :+
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 18-06-10 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:51

Mmm ik betwijfel of een hordeur het lang houd hoor, al vind ik het wel een goed idee. Misschien om de vrede te bewaren kun je voorstellen om de kosten te delen voor deze hordeur? Je zou het in ieder geval kunnen proberen.

En als de kat staat te mauwen, dan moet de buurvrouw een emmer water over de kat heen kiepen en als de kat hardleers is, gewoon nog een aantal keer die emmer met water eroverheen gooien.

Niet leuk voor je kat, maar misschien leert die dat dan af.

En inderdaad nog eens vermelden dat ze echt nooit meer andermans katten moet gaan voeren of in huis halen, al zal ze dat nu wel snappen denk ik :+
Maar wegdoen, zou ik zelf nooit doen hoor.

Zonnetje81

Re: problemen met de buren door kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:53

Nou bij ons thuis weet de kat zo'n klaphordeur van de buitenkant open te maken. Maar zo'n schuifhordeur had ik op mijn appartement en de kat kon daar niet door. Zo'n goedkoop ding moet je neit hebben want dat horgaas zit los erin en daar loopt de kat weer onderdoor :+

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:54

Nou ik twijfel dus omdat mijn 2 monsters met hun nagels in het gaas zitten als ze naar binnen willen. Binnen no time komen er gaten in die groter en groter worden ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:55

hordeur gaat niet werken

a. is het gaas zo stuk
b. weten ze binnen notime zo'n ding open te maken
c. zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten

eigen ervaring.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:56

Hebben jullie aparte katten? De kat van mijn ouders heeft als klein katje aan de hor gehangen en toen ging de hordeur (schuifsysteem) dicht en zat ie tussen de deur en de hor in :+. Maar verder molt ie niks terwijl ie thuis de bank wel molt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:57

Zonnetje81 schreef:
Nou bij ons thuis weet de kat zo'n klaphordeur van de buitenkant open te maken. Maar zo'n schuifhordeur had ik op mijn appartement en de kat kon daar niet door. Zo'n goedkoop ding moet je neit hebben want dat horgaas zit los erin en daar loopt de kat weer onderdoor :+

Ik had een dikke poezelwoezel die zijn hele lijf in de stijd gooide om de schuifhor open te krijgen _O-

Resultaat: poezel gooide zijn lijf er keer op keer op keer tegenaan en op ten duur was het gaas onderin opgerekt en kon hij onder het gaas doorkruipen _O-

Zonnetje81

Abeltje77 schreef:
hordeur gaat niet werken

a. is het gaas zo stuk

eigen ervaring.

Een GOED schuifsysteem kunnen ze niet open maken. De gewone naar buiten opengaande hordeuren wel.

Zonnetje81

Tallie1979 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik had een dikke poezelwoezel die zijn hele lijf in de stijd gooide om de schuifhor open te krijgen _O-

Resultaat: poezel gooide zijn lijf er keer op keer op keer tegenaan en op ten duur was het gaas onderin opgerekt en kon hij onder het gaas doorkruipen _O-

Aparte katten hebben jullie allemaal! Maar wie zegt dat de kat van TS zo is :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:59

Zonnetje81 schreef:
Tallie1979 schreef:

Aparte katten hebben jullie allemaal! Maar wie zegt dat de kat van TS zo is :+

Niemand, maar moest er ineens aan denken toen ik het net las! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:01

Nou zal ik het zo zeggen: hopelijk is haar kat niet zo ;) hahahaha. Hmmm heb ik toch een lieve kat :P

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:02

Of je buurvrouw moet zelf een kat nemen, een flinkerd :P

Onze buren hebben ook 2 katten, maar die van mij zorgen er wel voor dat de buurkatten niet bij ons komen :Y)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:03

Zonnetje81 schreef:
Abeltje77 schreef:
hordeur gaat niet werken

a. is het gaas zo stuk

eigen ervaring.

Een GOED schuifsysteem kunnen ze niet open maken. De gewone naar buiten opengaande hordeuren wel.

Ik heb het over de gewone.

Dacht mijn twee kittens daar ook mee binnen te kunnen houden.

De kittens dachten van niet :Y)