Hyperactieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Hyperactieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 11:57

Ik woon sinds ongeveer 1.5 maand op mijzelf. En ik heb een kat van ongeveer 10 maanden. Alleen is het punt dat mevrouw een heel klein beetje teveel energie heeft... rennen de hele dag door, propjes 's avonds laat en smorgens vroeg. En ze knalt zowat tegen de muur op. Geef ik haar misschien teveel eten? ze krijgt hetzelfde wat ze bij mijn ouders kreeg; 2 keer per dag een half zakje whiskas. Of is een kitten erbij een optie?

Rennie89

Re: Hyperactieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:59

whiskas is volgends mij niet zulk goed voer :) althans, ik geef de katten hier premium voer. ze kunnen heel rustig zijn, maar 5 x op een dag hebben ze een uurtje dat ze helemaal gestoord zijn, je klimmen in de poef, in het tapijt, gooien alles rond. Dat zijn gewoon katten :D

Ik denk dat het wel fijner is voor jouw kat om een speelmaatje te hebben :j

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:59

Ben je veel thuis of ben je veel weg?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:02

Katten zijn zowiezo liever alleen. De jouwe is gewoon nog jong met ouder worden gaat het er (meestal) uit. En anders heb je een leuke zotte kat :D Geniet er van ik probeer de mijn te doen spelen vanaf ik ze had en tot nu toe is het nog niet gelukt.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:06

als je kat alleen binnen zit zou je kunnen overwegen om van royal canin indoor te kopen.
hier zit genoeg voedingswaarde in voor een kat die niet buiten komt.

geef je alleen nat voer of ook droge brokjes?

en sommige katten zijn heel actief zeker zulke jonge katjes.
best kans dat als jij weg bent madam ligt te slapen en als jij dr bent ze actief word.
ik zou dr veel aandacht geven en veel spelen met dr.

en als andere optie is een kitten dr bij zodat ze samen kunnen spelen.
ik heb dat ook gedaan en ze zijn dol op elkaar!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 12:07

Ze was bij mijn ouders ook samen met een andere kater maar dat ging niet echt goed. De kater was heel erg dominant dus het ging niet. Ik vraag me dus ook aan de ene kant af of het wel een goed idee is om een nieuw speelmaatje te nemen maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze er nog niet klaar voor is. Ik ben best wel veel weg maar heb natuurlijk in juli vakantie dus dan ben ik meer thuis. Ook krijgt ze droge brokjes.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:21

mijn ervaring is dat je beter poezen bij elkaar kunt hebben dan poes en kater of kater en kater.

was de kater veel ouder en/of altijd alleen geweest dat kan zijn waarom t niet lekker ging.

ik had 3 poezen samen en dat ging heel goed lagen met z'n 3en in 1 mand.
m'n vriendin had ook 3 dames lagen ook bij elkaar.
m'n zus 2 katers en dat ging redelijk maar als 1 op de bank lag mocht de ander er echt niet bij.
een andere vriendin had poes en kater en poes kwam zelfs niet binnen als de kater binnen was.

droge brokjes zijn goed ivm tandsteen vandaar mijn vraag.

zou ff kijken als je vakantie hebt en je bent de hele dag thuis hoe haar gedrag dan is.

en je moet denk ook bijna voor dr enting kun je ook overleggen bij de dierenarts.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:24

Zo heb ik ooit een kat uit het asiel gehaald, ik heb gevraagd om de oudste en die was tien jaar......daarmee dacht ik lekker gezellig een rustige kat in huis gehaald te hebben. Niets was minder waar, Gerrit was extreem druk. Na een paar weken heb ik er maar één bij gehaald, een jonkie en nooit één dag spijt van gehad.

Zijn speellusten kon ie er mooi op botvieren en ze lagen ook zalig samen te slapen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:27

onze katten zijn nu 8 en nog steeds gek als een deur :+ zij vechten wel regelmatig met elkaar, helaas, want de poes is nogal breekbaar gezien ze een zenuw beschadeging heeft in haar rug.

Maar ik denk een speelmaatje goed zal helpen :d

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:35

Ik heb twee broertjes van 2 jaar en die zijn ook zo gek als een deur. het zijn ook binnenkatten ik woon op de bovenste verdieping in een flat. Ze hebben wel een paar keer per dag ,avond en nacht de gekke 5 mintuten (zo noem ik het altijd) ze rennen over me heen als ik lig te slapen jumpen van kast op kast en weet ik het allemaal. ik moet er altijd wel om lachen tenzij ze me al 4 of 5 keer in een nacht hebben wakker gemaakt. Dan gooi ik ze in de keuken. Nu zijn het natuurlijk ook nachtdieren. Ik weet wel dat wanneer ik thuis kom ze me met slapierige ogen aankijken. En dan vanzelf goed wakker worden. Nu zijn het natuurlijk nachtdieren. Geniet er lekker van zou ik zeggen. Waarschijnlijk wordt het met de jaren minder..

Ik denk idd dat een speelmaatje helpt zeker als ze niet buitenkomt is alleen ook maar alleen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:37

Lauratje_88 schreef:
Katten zijn zowiezo liever alleen. De jouwe is gewoon nog jong met ouder worden gaat het er (meestal) uit. En anders heb je een leuke zotte kat :D Geniet er van ik probeer de mijn te doen spelen vanaf ik ze had en tot nu toe is het nog niet gelukt.

:Z :Z :Z
er is juist in een onderzoek aangetoont dat katten erg sociaal zijn en een kit mag je nooit alleen houden dat is niet goed

TS in jouw geval heb je ruimte, heb je voldoende speelapparatuur dan zou ik er een 2e kit bij nemen van de zelfde leeftijd niet ouder dan een jaar en een flinke krabpaal kopen via zooplus

Citaat:
mijn ervaring is dat je beter poezen bij elkaar kunt hebben dan poes en kater of kater en kater.

mijn ervaring niet ik heb 2 katers en 2 poezen de allemaal onder de 2 jaar en de jongste is 7 maanden.
Er wordt hier niet gevochten alles kan goed met elkaar overweg zijn niet tegelijk in huis gekomen en ook geen familie van elkaar

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:50

tita schreef:
Citaat:

mijn ervaring niet ik heb 2 katers en 2 poezen de allemaal onder de 2 jaar en de jongste is 7 maanden.
Er wordt hier niet gevochten alles kan goed met elkaar overweg zijn niet tegelijk in huis gekomen en ook geen familie van elkaar

ik doelde op dat als je dr maar 2 wil hebben. en het is mijn ervaring en ik wil en zal ook niet zeggen dat het nooit goed gaat.
jij hebt er meer wie weet of dat ook een verschil uit maakt met kater en poezen samen.

en familie zegt niet alles mijnoudste poeze dame werd door dr broetje die ik eigenlijk ook zou nemen vreselijk gepest voor t katertje hadden ze nog iemand lopen voor tpoesje niet dus die heb ik genomen 2 jaar later nog een poes dr bij enweer 2 jaar later nog een poes dat is super gegaan en nu nog 2 over en dat gaat ook prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:58

Ik ben ooit begonnen met eentje hoor O:) maar een dove kat alleen houden was geen optie dus 2 weken later nog een kater erbij.

Maar ik mistte een trutje in huis dus 4 maanden later kwam er een poesje bij en was de stand 2 katers 1 poes

Toen kwam er met 15 maanden later weer een poesje bij...dus 2 tuttenbellen en 2 bikkels en nu...tja volgend jaar waarschijnlijk weer een kat erbij :)) wederom weer een kit..alles kwam hier als baby binnen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:12

Lauratje_88 schreef:

Dit geld niet voor alle katten, de poezen die ik vroeger had en de 2 katers die ik nu heb kunnen en willen niet alleen zijn.

Daarnaast kan Royan Canin Indoor goed voer zijn voor je kitten omdat hij binnen opgroeid en door het voer niet dik word.
Mocht je vrij veel weg zijn dan zou een 2e kitten erbij een goede optie kunnen zijn. Zo kan je kat zijn energie kwijtraken door te spelen en is hij niet alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:19

Lauratje_88 schreef:

Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag?
Die van mij zouden echt dood ongelukkig zijn als ze alleen zouden zijn, als je ziet hoeveel ze bij elkaar zitten en aan elkaar hebben.
Als eentje even kwijt is gaan de anderen hem gelijk zoeken en miauwend rondlopen...