punky plaste laatst bloed ed. ben daarmee naar de dierenarts gegaan. antibiotica meegekregen. at de laatste dagen slecht tot niet. hele kleine beetjes.
Nu heb ik ze net wat peterselie gegeven en dat eet ze dus wel ineens op.
eigenlijk was het de bedoeling om rond 12.00 a 13.00 naar de dierenarts te gaan om dr te laten inslapen maar nu zie ik dus dat ze wel weer wat eet.
k denk dat t niks gaat worden. ga dr vanuit . ergens kan je wel zeggen van ja wie weet lukt t wel. aan de andere kant is t niet dierwaardig om een dier ziek te laten wezen en pijn te laten lijden.
Je hebt haar alleen nog maar met antibiotica behandeld? Voordat je haar besluit in te laten slapen zou ik eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand is en haar nog eens een keer goed te laten onderzoeken!
Bloed duidt op een blaassteen. Dit is te zien op een rontgenfoto. (Dit is wel prijzig, maar is de enige manier om uitsluitsel te geven). Eventueel kun je ook proberen via natuurlijke kruidenmixen dit op te lossen, maar daar is het nu al te vergevorderd voor denk ik. Hiervoor kun je iig kijken op http://www.knoevelkruiden.nl. Een blaassteen is onwijs pijnlijk voor een cavia, vandaar dat hij/zij niet meer eet. Daarom moet je altijd pijnstiller bij geven. En zoals altijd bij een cavia die niet zichzelf is telt: SNEL HANDELEN!
ze is inmiddels ingeslapen. kon het echt niet meer aanzien. vreselijk veel pijn en totaal niet lekker. ze wou nog wel want ze ging tegen het spuitje in verzet. maar goed. dat was punky. altijd sterke caaf geweest ....