Sinds september vorig jaar wonen we in een huis met een tuin en is het de bedoeling dat de katten lekker in de tuin kunnen spelen. We hebben een kattenluik in de deur geknutseld, we zijn bezig met de tuin afzetten (nog niet klaar, want de schutting en tegels zijn nog niet af, dus ze kunnen de tuin nog uit). Omdat ze de tuin nog uit kunnen, mogen ze alleen buiten als we erbij zijn (we hebben al ontsnapte katten gehad, eentje zat op de nok van het dak, diezelfde zat bij de buren op het aanrecht en weer een andere zat bij de buren op de slaapkamer). Het punt is alleen... ze rammen zich door het luik heen! Het begon subtiel met het doordrukken van het deurtje, maar tegenwoordig wordt het hele luik uit de deur geramd met een hoop herrie, poes in kwestie rent als een gek naar de poort en schiet er onderdoor (tijdens dit bericht rende ik nog achter Pumbaa aan, helaas was hij sneller dan ik in het donker).
Vorige week waren we op vakantie, zorgde moeders voor de katten en Pumbaa heeft 2 nachten buiten geslapen, want hij had het luik eruit getrokken (wat we al hadden afgeplakt met een vuilniszak en ducktape). Mijn moeder heeft de boel gebarricadeerd met een deur, een salontafel en granieten buitenlampen (die nog in de doos zaten en hij aan de plastic strips met z'n bek aan de kant sleepte), katten zijn hier helemaal van het pad af

Nu zit ik net op Zooplus te kijken bij kattenluiken en bij ons luik (Staywell) zie ik dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar alle luikjes hebben zo'n kleine rot sluiting in het hoekje.
Heeft iemand enig idee welk kattenluik katten wel binnenhoudt? Want dit is niet leuk meer.

Hij moet wel érg hard rammen om dat deurtje door te komen)