chip gegevens niet terug te vinden inet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

chip gegevens niet terug te vinden inet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 19:35

hallo,

ik zit met iets raars. ik ben verhuisd een tijdje terug. nu wilde ik mijn dieren overschrijven naar mijn nieuwe adres zodat ze weer terug bij mij komen via de chip. met 1 kat lukt dit prima. deze kat heb ik zelf laten chippen en via de DA ingeschreven.

kat 2 heeft een chip, via het asiel. dit chipnr is nergens terug te vinden. in geen enkele nederlandse databank. hier heb ik het asiel al over gemaild maar blijf het wazig vinden. ook als de kat niet is overgeschreven zou je toch verwachten dat het asiel als eigenaar geregistreerd staat? (heb overigens nog geen reactie, aangezien ik net heb gemaild...) heb het asiel gevraagd waar ze m hebben ingeschreven, maar wil dat hij gewoon boven komt als ik zoek.

dan komen we bij de hond. die staat wel op dit adres maar dacht joh, doe eens gek, kijk ff of dat klopt... komt het leuke hier: deze hond komt uit een belgisch asiel en staat dus in belgie geregistreerd. had ik nooit bij stil gestaan eigenlijk.
heb net zitten zoeken hoe ik deze hond ook in ned in de database kan krijgen maar ik kan het niet vinden...

dus wie o wie weet
1 hoe het kan dat mijn kat nergens te vinden is op internet en hoe ik dat wel voor elkaar krijg. liefst zonder eerst een boel verschillende instanties aan te schrijven.
2 hoe ik mijn hond in nederland ingeschreven kan krijgen.

ben niet te beroerd om zelf te zoeken maar ik kom er echt ff niet uit....

zonnebloem18

Re: chip gegevens niet terug te vinden inet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:09

Op www.chipnummer.nl kan je kijken waar de chips geregistreerd staan.
Verder kan je via de NDG gewoon een chip registreren op jou naam ongeacht waar hij eerst geregistreerd was.
Zou wel bij de dierenarts even checken of je zeker weten de goeie nummers hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:15

Toen mijn opa zijn kat mee kreeg werd deze terstond chipt en moesten wij het registratie-papier zelf opsturen (als wij dat niet hadden gedaan, stond de chip nu nog niet geregistreerd).

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 21:51

ik heb op www.chipnummer.nl gekeken, daar vond ik ze dus niet. de eerste kat wel overigens dus dat is wel goed gegaan.

het asiel heeft de 2e kat gechipt en geregistreerd dus die moet ook ergens staan....
bij het NDG zal ik nog even verder zoeken of ik m idd daar kan inschrijven. dat zou dan voor de hond ook een oplossing zijn.

tnks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:26

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:29

Ik denk dat het asiel de kat niet aangemeld heeft, dat je dat zelf moet doen. Even de reactie van het asiel afwachten en dan alsnog de kat registeren.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:32

je kan je kat en hond ook gewoon zelf registreren op backhomeclub.nl.....

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 15:51

ik snap dat ik ze zelf kan registreren maar het asiel had dit bij de kat ook gedaan zeiden ze. dus wilde gewoon weten waar ze dat dan gedaan hebben eigenlijk. ze gaan het voor me nazoeken in elk geval nu.
ik denk dat ik er nu wel uit kom.bedankt voor de tips! (ook via PB)